Logo PageAndShop

3 dodatkowe elementy na stronie, które zwiększają konwersję

Laptop 3233653 1920

Często nawet najmniejszy szczegół może sprawić, że sprzedaż w naszym sklepie internetowym wzrośnie. Konwersja to czynnik, który trudno przewidzieć. Trzeba bardzo dokładnie znać swoją grupę docelową. To jeden z powodów, przez który wiele firm prowadzi takie działania, jak testy swojej strony. Przez określony czas stosowana jest jedna wersja witryny, po czym zmienia się ją na inną, a na końcu podsumowuje wyniki. Stworzenie własnego sklepu to jedno, lecz później wypada w odpowiedni sposób rozmieścić na nim poszczególne elementy.

Konwersja w sklepie internetowym – 4 elementy, które ją zwiększają

1.      Opowieść zadowolonego klienta - Pokazać zadowolenie z Twoich produktów lub usług można na różne sposoby. Jednym z nich jest skonstruowanie opowieści zadowolonego klienta. Warto stworzyć ją od początku (moment, w którym klient zorientował się, jaki ma problem) do końca (moment, w którym naprawił swój problem i już jakiś czas korzysta z danego rozwiązania). Wtedy użytkownik, który trafia na stronę nabierze do Ciebie większego zaufania. Jeżeli zauważy, że ktoś przed nim miał taki sam problem i został on sprawnie, skutecznie rozwiązany, już tylko krok będzie dzielił go od zakupu. Uwierzy, że z nim stanie się tak samo. Warto wspomnieć, aby historie były prawdziwe, ponieważ w sytuacji, gdy produkt nie zadziała tak samo u innego klienta, ogarnie go rozczarowanie. To może popchnąć go nawet do wystawienia negatywnej opinii.

2.      Język sprzedażowy - Często na stronie, która ma konwertować i sprawiać, że firma osiągnie zysk nie warto rozwijać się specjalistycznym i nudnym językiem. Podobne strony są skonstruowane w typowo sprzedażowy sposób. Co to znaczy? Powinieneś zadbać, aby strona była napisana językiem korzyści. O wiele ważniejsze jest to, jakie korzyści uzyska klient i jakie problemy rozwiąże niż co szczegółowo masz do zaoferowania. Głównie emocje i zaufanie kupują. Wystarczy, że zapewnisz klienta o zaspokojeniu najważniejszych dla niego potrzeb, a on zakupi produkt.

3.      Testimoniale - Dowód społeczny to jedna z najbardziej skutecznych technik wywierania wpływu, jakie istnieją. Cialdini napisał o tym, w swojej bestsellerowej książce. Dlatego jesteś bardziej skłonny kupić dany produkt, gdy widzisz opinie na temat firmy. Pewnie nie raz przed zakupieniem jakiegoś przedmiotu wpisałeś frazę do wyszukiwarki i przeczytałeś opinie poprzednich klientów. Warto więc pamiętać o tym, aby zamieścić na stworzonej przez siebie stronie internetowej opinie klientów, którzy z Tobą współpracowali w przeszłości. Jeżeli ich nie masz, poproś. Na pewno wysiłek w postaci wysłanego maila lub wykonanego telefonu zwróci się wielokrotnie później.

4.      Pokazanie sposobu, w jaki pracujesz - Jeżeli pokażesz wcześniej potencjalnemu klientowi cały proces współpracy, to będzie bardziej skłonny skorzystać z Twoich usług. Jako klienci lubimy wszystko uważać za jasne wcześniej, a niespodzianki wywołują w nas niepokój. Nie chcesz niepokoić użytkownika. Chciałbyś raczej, aby ze spokojem kupił to, co umożliwi mu rozwiązanie konkretnego problemu lub zwiększy jakość życia. Najlepiej, abyś przedstawił cały harmonogram pracy poczynając od wstępnej rozmowy z klientem, poprzez analizę, kreowanie rozwiązania, aż po dostarczenie go. Nawet w sytuacji, gdy sprzedajesz produkty możesz pokazać, że po złożeniu zamówienia jest ono wysyłane za pomocą kuriera, który przemierza daną trasę, aby dostarczyć paczkę.

Zwiększ swoją konwersję z łatwością tworząc stronę na platformie PageAndShop. Najbardziej innowacyjny kreator stron pomoże Ci to zrobić z pomocą metody "podnieś i opuść". Bez wiedzy programistycznej, bez pisania nawet linijki kodu. Skorzystaj z darmowego okresu testowego i przekonaj się, że to rozwiązanie dla Ciebie.