Logo PageAndShop

5 najważniejszych funkcji w Google Analytics

112921427

Google Analytics wnosi sposób, w jaki początkujący analizują wyniki sklepu lub strony na zupełnie wyższy poziom. Ilość udostępnianych informacji jest tak wysoka, że odpowiednio wykorzystana pozwoli Ci ulepszyć funkcjonalności, wnieść witrynę na wyższe miejsce w wyszukiwarce i zwiększyć sprzedaż.  Narzędzia analityki internetowej z roku na rok posiadają coraz więcej opcji, a w dodatku z Google Analytics skorzystasz zupełnie za darmo. Używany bardzo powszechnie na całym świecie. Teraz pora na Ciebie. Tekst poniżej pokaże Ci 5 najważniejszych danych w tym narzędziu. Pamiętaj jednak, aby nie pomijać innych danych, bo też mają spory potencjał.

Analityka Google  - 5 najważniejszych funkcji w Google Analytics

  • Odbiorcy (unikalni użytkownicy)

Dane, które z pewnością warto sprawdzić, to odbiorcy i sesje. Rozwijając więcej opcji, później kliknij w „Przegląd”. Tutaj zobaczysz podsumowanie danych dotyczących użytkowników na Twojej witrynie. Masz możliwość zmiany danych z „Użytkownicy” na „Odsłony”, „Sesje” i wiele innych. To bardzo ważne wiedzieć, ilu użytkowników w skali dziennej, tygodniowej i miesięcznej odwiedza Twoją stronę.

  • Średni czas spędzony na stronie

Średni czas spędzany przez użytkowników na stronie to dla nas bardzo wartościowa informacja. Większość internautów w tych czasach zwraca uwagę jedynie na nagłówki produktów i tekstów. Pierwsze trzy zdania oferty lub bloga decydują, czy dana osoba doczyta do końca. Jeżeli  użytkownicy nie są na naszej stronie długo, to znaczy, że nie czytają. Na podstawie tej informacji mamy okazję podjąć niezliczoną liczbę działań podkręcających wyniki naszej firmy. Jeżeli stwierdzimy, że czas spędzony przez użytkownika na stronie zupełnie nas nie satysfakcjonuje, umieszczamy więcej angażujących tytułów, grafik, animacje lub dodajemy filmy wideo. Dzięki Google Analytics zareagujesz w porę i szybko naprawisz problem. Później zmierzysz wzrosty stopniowo wprowadzając rozwiązania i zobaczysz, które okazało się najskuteczniejsze.

  • Współczynnik odrzuceń

Wysoki współczynnik odrzuceń pokazuje przeglądarce Google, że Twoja strona nie posiada interesujących treści. Wtedy znacznie spadnie w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli zauważysz niepokojące sygnały, powinieneś szybko działać. Lekiem na wysoki współczynnik odrzuceń mogą być linki wewnętrzne do innych podstron w Twojej witrynie. Jeżeli umiejętnie je umieścisz, użytkownicy płynnie przejdą ze strony na stronę w poszukiwaniu dalszych informacji, a współczynnik się zmniejszy.

  • Zmiany w zachowaniu

Warto wspomnieć o obserwowaniu całej drogi użytkownika w naszej witrynie. Tutaj zobaczymy wizualnie cały ciąg stron, jakie przemierzył po kolei dany internauta. Dostrzeżemy też z łatwością strony, na których najczęściej opuszczano witrynę. Możemy w ten sposób odkryć, że np. przy stronie z formularzem w górnej części, najwięcej osób wychodzi. Wtedy mogłoby wystarczyć dodanie ciekawego linka wewnętrznego i przesunięcie lub usunięcie formularza. Wskaźnik odrzuceń zmniejszony!

  • Źródła odwiedzin

Musisz wiedzieć skąd przychodzi do Ciebie najwięcej użytkowników. Google Analytics bez problemu pokaże, czy Twoi klienci wyszukali Cię za pomocą wyszukiwarki, weszli bezpośrednio, czy kliknęli w link umieszony w mediach społecznościowych. Na podstawie takich danych określisz gdzie zwiększyć intensywność swojej komunikacji, a gdzie zupełnie odpuścić. Zobaczysz skąd pozyskujesz wartościowych użytkowników dokonujących zakupu, a skąd przychodzą niezaangażowani internauci. Porównasz poszczególne kanały i dopasujesz całość do strategii.

Analityka Google udostępnia Ci niezliczoną ilość możliwości. Nieskorzystanie z niej byłoby jednym z największych błędów przy prowadzeniu biznesu w internecie. Platforma PageAndShop sprawiła, że po utworzeniu strony wystarczy dodać w wyznaczone miejsce kod śledzenia Google Analytics. Nic więcej nie musisz robić. Później pozostaje tylko śledzić dane!