Logo PageAndShop

5 rzeczy, które warto monitorować w stronie firmowej na Facebooku

Male 2013929 1920

Wielu początkujących przedsiębiorców rozumie, że pojawienie się w mediach społecznościowych stało się koniecznością. Wykorzystują stronę firmową na Facebooku, aby budować zasięg i wierną grupę odbiorców. Regularnie publikują posty i widzą dany poziom zaangażowania. Niestety często nie wiedzą, co warto mierzyć. Poszczególne wskaźniki pokażą nam, czy nasza strona firmowa wzrasta, stoi w miejscu, czy traci kolejnych fanów. To wszystko wyczytamy w statystykach Facebooka. Liczba fanów jednak nie jest jedyną zmienną, którą warto śledzić. Istnieje jeszcze wiele innych, o których dowiesz się z tego tekstu. 

Strona firmowa na Facebooku – 5 rzeczy, które warto monitorować

Polubienia strony – Bardzo ważnym wskaźnikiem, na który zwraca uwagę większość właścicieli biznesów jest liczba fanów, czyli osób, które wcześniej polubiły Fanpage. Na podstawie polubień określa się, jak duży jest dany Fanpage. Teoretycznie im więcej fanów będziesz miał na swojej stronie firmowej na Facebooku, tym większy zasięg osiągną później udostępnione posty. Warto systematycznie monitorować liczbę użytkowników, którzy lubią stronę. Często zmienia się ona po udostępnieniu posta konkretnego typu. Dzięki temu możemy wyczuć, które treści najbardziej podobają się naszym potencjalnym klientom.

Zasięg - Statystyki na Facebooku bardzo dokładnie przedstawiają zasięg, jaki osiągasz. Możesz wyczytać, jaki typ postów sięga większej publiczności. Na osiągany zasięg ma wpływ niewiarygodnie dużo czynników. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że nawet czas, jaki użytkownicy spędzają na czytaniu danej treści wpływa na jej późniejszy zasięg. Każde kliknięcie, polubienie lub komentarz fana sprawi, że posty pojawią się większej ilości osób, organicznie. Monitorowanie zasięgu jest szczególnie ważne w czasach, gdy zespół Facebooka systematycznie go zmniejsza. Dobrze wiedzieć, jak bardzo gigant ogranicza zasięg organiczny, aby szybko wdrożyć dopasowaną strategię.

Działania na stronie - Działania na stronie firmowej na Facebooku to jedna z najważniejszych rzeczy, które warto analizować. Często to na niej nam zależy. Przy tworzeniu Fanpage powinniśmy ustawić odpowiednie wezwanie do działania. Może to być zarówno "Wyślij wiadomość", jak "Kup teraz". Wszystko zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć. Wtedy każde kliknięcie jest liczone i pokazywane w statystykach. Na podstawie tego wskaźnika możemy określić, jak bardzo nasza strona jest interesująca dla potencjalnych klientów i czy decydują się oni na sprawdzenie produktów.

Rekomendacje - Ważne, gdy włączyliśmy dla swojego Fanpage możliwość oceniania. Marketing w mediach społecznościowych opiera się w dużej mierze na zdobywaniu pozytywnych opinii o biznesie. Współcześnie klienci często korzystają z funkcji wystawienia rekomendacji. Analizujmy, które działania marketingowe mają szczególny wpływ na przybywanie rekomendacji, a później wyciągajmy odpowiednie wnioski. Warto zwrócić uwagę także na to, aby odpowiedzieć na każdą wystawioną opinię.

Filmy - Materiały wideo zyskują na wartości z czasem. W statystykach zobaczymy pole, które jest przeznaczone specjalnie dla nich. Dzięki takiej opcji bez problemu zanalizujemy wzrost oglądnięć materiałów wideo w poszczególnych odstępach czasu. Powinniśmy zadbać, aby nasze materiały wideo były atrakcyjne, ponieważ takie treści zwiększają zasięg.

Właśnie poznałeś 4 podstawowe rzeczy, które warto mierzyć przy prowadzeniu swojej strony firmowej na Facebooku. Jeżeli będziesz skrupulatnie je obserwował i na ich podstawie modyfikował swoją strategię, możesz liczyć na wzrastające wyniki. Przy stworzonej na platformie PageAndShop stronie będzie jeszcze łatwiej. Umieścisz na niej niezwykle łatwo piksel Facebooka, który pozwoli Ci na późniejszy remarketing. Skorzystaj już dzisiaj i przekonaj się, że to rozwiązanie dla Ciebie.