Logo PageAndShop

7 elementów, które powinna mieć każda strona internetowa

118060659

Strona internetowa najczęściej wymaga Twojej edycji. Pozostają też takie elementy, które musisz zawrzeć tam za wszelką cenę. Ich brak może przełożyć się na mniejszą sprzedaż, ubogą liczbę wejść organicznych i utratę wiarygodności firmy. Konsekwencje są bolesne ale unikniesz ich, jeżeli przeczytasz tekst do końca. Jeżeli chciałbyś, aby Twoja strona wyglądała w pełni profesjonalnie i spełniała swoją funkcję, pamiętaj o elementach, które wymieniliśmy poniżej!



Strona internetowa – O jakich elementach koniecznie musisz pamiętać?


  1. Oferta – Strona z ofertą jest bardzo ważna. To tutaj potencjalny klient wejdzie szukając konkretnego produktu lub usługi. Jeżeli nie spełnisz jego oczekiwań, szybko ucieknie. Wyobraź sobie, że chciałbyś zrobić sobie masaż. Wchodzisz na stronę internetową trzech salonów, z czego jeden ma zakładkę „Oferta”. W innych musiałbyś jej szukać lub dzwonić na infolinię. Oczywiście, że wybrałbyś ten salon z ofertą! Skrócił Ci lejek sprzedażowy po to, abyś mógł jak najszybciej znaleźć to, co Cię interesuje. Ta zakładka powinna być szczególnie dopracowana. Najlepiej, aby zawierała zachęcające wezwanie do działania (Call To Action). Strona internetowa tak samo dobrze zaprezentuje się z nazwą „Cennik”,”Współpraca” lub „W czym możemy Ci pomóc?”.

  2. O firmie – Tutaj zawrzesz wszystkie rzeczy, którymi możesz się pochwalić. Od Ciebie zależy, czy to intrygująca historia firmy, najwięksi zleceniobiorcy, ogromne i prestiżowe projekty, różne certyfikaty i wyróżnienia czy referencje od klientów. Po wejściu tutaj, użytkownik ma nabrać zaufania do Twojej firmy, a w skrajnych przypadkach nawet zacząć ją wielbić. Często jako klienci też chcemy wiedzieć u kogo dokładnie kupujemy, więc sami dajmy się poznać. Nieraz taki szczegół wywołuje decyzje o zakupie u potencjalnego klienta.

  3. Kontakt – Klient klika tutaj, aby się z nami skontaktować. To nasza szansa lub porażka. Porażka, jeżeli nie mamy takiej zakładki. Szansa, jeżeli mamy, a klient wszedł i czyta! Zamieszczamy tutaj szczegółowe informacje o naszym profilu działalności i firmie (adres firmy, REGON, numer telefonu, adres e-mail, fax, numer konta bankowego firmy, godziny otwarcia). Na końcu dodajemy mapkę Google, aby każdy mógł do nas łatwo dotrzeć. Warto dodać tutaj też formularz kontaktowy, bo niektórzy klienci taki kontakt, niż telefoniczny. Nie możemy o nich zapominać!

  1. FAQ – Strona z najczęściej zadawanymi pytaniami i możliwymi problemami. Umieść taką listę pytań i odpowiedzi, a Twoja strona internetowa oszczędzi klientowi dzwonienia na infolinię lub pisania maila. Spojrzy, zobaczy i rozwiąże problem. Pamiętaj, że większość pytań dotyczących firmy i produktów powtórzy się. Jeżeli na wszystkie takie pytania istnieje jedna odpowiedź, zawrzyj ją w FAQ! Strona internetowa może nazywać się także „Najczęściej zadawane pytania”.

  2. Aktualności – Strona, na której piszesz o aktualnych zdarzeniach w swojej firmie, nowych produktach, ciekawych usługach, wydarzeniach lub poradach. Jeżeli zdecydujesz się prowadzić bloga firmowego, też zrobisz to w tym miejscu. Udostępnisz tutaj wartościową treść, pochwalisz się wiedzą lub wniesiesz wiedzę do życia klientów. Na pewno zachęci ich to do częstszego wchodzenia na stronę i sprawdzania, co u Ciebie.

  3. Wyszukiwarka – Powinna znajdować się szczególnie na stronach internetowych, na których jest więcej treści. Jest ogromna szansa, że klient wejdzie po to, aby wyszukać konkretnego produktu lub materiału. Jeżeli mu nie zapewnisz takiej możliwości z pomocą wyszukiwarki, szybko wyjdzie.

  4. Social Media - Ikony mediów społecznościowych na stronie są bardzo ważne. Pokaż ludziom, którzy wchodzą na Twoją stronę, że jesteś współczesny. Twoja firma zyska jeszcze więcej wiarygodności i zbuduje ciaśniejszą relację z klientem. Szczególnie generacje Z i Y bardzo lubią obserwować swoje ulubione strony i sklepy w mediach społecznościowych. Tam również masz ogromną szansę, żeby na nich wpływać, utrzymywać i sprzedawać coraz to nowe produkty.


Teraz już wiesz, co musi mieć Twoja strona internetowa, aby zyskała wiarygodność i nowych klientów. Starannie dopracuj każdą z podstron i utrzymaj użytkowników zwiększając sprzedaż lub ruch i częstotliwość odwiedzin!