Logo PageAndShop

Nazwa strony internetowej – Czym się kierować?

92753252

Nadanie nazwy swojej firmy to często jedno z najczęstszych wyzwań, z jakimi spotyka się początkujący przedsiębiorca. Przy tak dużej konkurencji trudno jest wymyślić oryginalną i wolną nazwę dla przedsiębiorstwa. Ważne spojrzeć na ten aspekt z kilku perspektyw, aby później nie żałować. Taki element odgrywa ważną rolę przez cały okres prowadzenia biznesu. Podczas lektury dowiesz się, czym powinieneś się kierować przy wyborze ostatecznej nazwy.

Firma w internecie – konieczność we współczesnym świecie

Warto zwrócić uwagę, czy wybrany naming wykorzystasz później bez problemu do promowania swoich usług lub produktów w internecie. Jeżeli myślimy nad tym jak nazwać sklep, będziemy potrzebować domeny. Przed tym, jak zdecydujesz się na konkretną nazwę koniecznie sprawdź, czy taka domena jest dostępna. Jeżeli nie zarezerwujemy jej w porę, później możemy bardzo tego żałować. Często konkurencyjne firmy w danych branżach pilnują domen i w przypadku, gdy zapomnisz wykupić lub przedłużyć swoją, wyprzedzą Cię i sprzątną adres sprzed nosa. Najlepsze domeny wpływają znacznie na pozycjonowanie.

W kolejnych etapach działalności prawdopodobnie zdecydujesz się na pozycjonowanie w sieci. Nazwa strony internetowej, a później domena wyraźnie wpłynie na poziom trudności wprowadzania fraz kluczowych na najwyższe miejsca w wyszukiwarce. Najlepsze domeny posiadają bogatą historię, charakterystyczny wydźwięk w branży i zostały zarejestrowane dawno. Warto poszukać właśnie takich. Wiele firm poluje obecnie na najbardziej korzystne okazje, więc masz nieco utrudnione zadanie.

Nazwa strony internetowej, a bezpieczeństwo prawne

Przy wybieraniu odpowiedniej nazwy strony internetowej zwróć uwagę na regulacje prawne. Często prawo zabrania posługiwania się konkretnymi słowami. Sprawdź także, czy nikt już nie pomyślał o takiej nazwie wcześniej, aby nie naruszyć praw autorskich. Warto sprawdzić podstawowe zasady i wziąć je pod uwagę. Ominiemy w ten sposób nieporozumień, problemów, pozwów sądowych i dotkliwych kar finansowych. Uważaj szczególnie na ochronę patentową.

Zwięźle i krótko

Długie nazwy zupełnie nie zapadają w pamięć. Często, gdy przeglądamy witryny internetowe, poświęcamy tylko chwilę na przeskanowanie całej oferty. Długie ciągi znaków nie są łatwo przyswajane przez nasz umysł, przez co po prostu ich nie zapamiętujemy. Z łatwością przyszło nam zapamiętać takie nazwy jak Uber, Facebook, Apple, Ikea ale gdy pomyślimy o dłuższych nazwach, przypomnimy sobie wiele mniej przykładów. Nasi konsumenci łatwiej wpiszą krótki adres strony jeżeli będą szukać większej ilości informacji.

Pomyśl o przyszłym logo

Wizualne przedstawienie firmy określi, jak odbiorą Cię klienci podczas pierwszego kontaktu. Pomyśl o tym, jak miałoby wyglądać logo w przypadku danej nazwy i wyobraź sobie różne możliwości.

Recepta na najlepszą nazwę strony internetowej

Warto dokładnie przemyśleć swoją nazwę. Wcześniej powinniśmy porozmawiać z naszym grafikiem i specjalistą od pozycjonowania. Określić, jakie są mocne i słabe strony naszej domeny.

Nie przejmuj się, jeżeli Twoja nazwa nie budzi jeszcze żadnych skojarzeń. Jeżeli dobrze się wymawia, jest łatwa w zapamiętaniu i znajdziesz wolną domenę, to całą otoczkę zdążysz stworzyć. Nazwa strony internetowej nie musi od początku pobudzać wyobraźni każdego Twojego klienta. Kreowanie marki i marketing to dwa aspekty, które wpłyną na świadomość Twojej firmy w umysłach konsumentów. Zdążysz zbudować jeszcze właściwe, pozytywne skojarzenia związane z przedsiębiorstwem.

Sklep internetowy bez problemu otworzysz korzystając z platformy PageAndShop. Wystarczy, że w ciągu jednego dnia go skutecznie skonfigurujesz. Bezpłatny okres testowy trwa dwa tygodnie. Dopiero później decydujesz, czy chciałbyś korzystać z platformy dalej!