Logo PageAndShop

Audiobooki to przyszłość - Dlaczego?

Audiobook 3106985 1920

Audiobooki zajmują coraz większą część rynku. Pewnie sam odsłuchałeś co najmniej jedną książkę wydaną w takiej formie podczas wykonywania domowych czynności lub jazdy samochodem. Kolejne wydawnictwa decydują się na udostępnianie książek także w formie nagrań, które zaraz są gotowe do odsłuchania. Sam także możesz stworzyć Audiobooka dla swojej firmy. To bardzo przyszłościowy kanał realizacji strategii content marketingowej. Artykuł przedstawi Ci szanse, jakie możesz wykorzystać tworząc Audiobooka.

Audiobooki to przyszłość - Dlaczego?

Wiele osób zastanawia się, dlaczego jeszcze kilka lat temu audiobooki wcale nie cieszyły się popularnością, a teraz korzysta z nich tak duża część konsumentów. Dzieje się tak między innymi dlatego, że współczesny człowiek ma coraz mniej czasu, aby przeczytać książkę w wersji papierowej. Musi przecież dojechać do miejsca pracy lub na spotkania towarzyskie. Szczególnie w większych miastach zajmuje mu to sporo czasu ze względu na pojawiające się korki. Podczas jazdy samochodem trzeba się czymś zająć. Jedni słuchają w tym czasie muzyki, a inni postanawiają poszerzyć wiedzę z zakresu, który ich interesuje. Włączają audiobooka i przyswajają informacje robiąc dwie rzeczy na raz. Czemu tego nie wykorzystać? W przyszłości nie zapowiada się, aby ta tendencja miała się zmienić. Treści głosowe będą stawać się coraz popularniejsze. To jeden z powodów, który powoduje, że co chwilę pojawiają się nowe podcasty.

Jak zrobić Audiobooka?

Forma głosowa najczęściej jest tylko jedną z wielu, jakie udostępnia wydawnictwo lub firma. Wyjściem staje się książka w wersji papierowej lub elektronicznej. Następnym krokiem będzie znalezienie lektora z przyjaznym głosem i dobrą dykcją, który przeczyta całą książkę na potrzeby nagrania. Ścieżka dźwiękowa powinna być wysokiej jakości. Potrzebujemy w tym celu mikrofonu, który zapewni nam zadowalający poziom.

Brat Audiobooka – Podcast

Podcasty stały się jeszcze popularniejsze. Najczęściej prowadzą je specjaliści w danej dziedzinie. Powstały już podcasty na temat języków obcych, podróżowania, marketingu, biznesu i wielu innych dziedzin. Jest ich tak dużo, że każdy konsument wybierze coś dla siebie i spędzi czas wolny w otoczeniu edukacji.

Audiobook jako część strategii content marketingowej

Tworzenie audiobooków może zostać częścią naszej strategii content marketingowej. Jeżeli postawiliśmy na udostępnianie wysokiej jakości treści i edukacje naszych klientów, z czasem powinniśmy dołączyć nagrania do dostępnych materiałów. Najbardziej rozbudowane strategie content marketingowe uwzględniają zarówno fizyczne nośniki informacji (książki), jak ebooki, wideo i audiobooki. Strategia, która zawiera wszystkie wspomniane rodzaje materiałów może przynieść zaskakująco wysokie wyniki i znacznie wpłynąć na sprzedaż przedsiębiorstwa.

Audiobook – Promocja

Marka lub wydawnictwo, które decyduje się na wydanie swojego audiobooka powinno zadbać także o odpowiednią promocję. Zaleca się komunikowanie możliwości ściągnięcia, odsłuchu lub kupna danego materiału w większości kanałów, z których korzysta firma. Nasi potencjalni klienci muszą jakoś dowiedzieć się o możliwościach, jakie im oferujemy. Warto wspomnieć także o momentach w życiu, podczas których mogą skorzystać z treści. Podsunięcie pomysłu odsłuchania audio w samochodzie lub podczas prasowania może okazać się skuteczne. Często klienci sami nie wpadają na podobne pomysły i nie dostrzegają okien czasowych, które pozwalają na efektywną edukację.

Wypromujesz swoje produkty skutecznie za pomocą swojej strony internetowej, bloga firmowego lub sklepu. Aby go stworzyć potrzebujesz jedynie kilku godzin. Pomożemy w tym udostępniając Ci najbardziej intuicyjny, wizualny kreator stron internetowych na rynku. Skorzystaj z darmowego okresu próbnego.