Logo PageAndShop

Black Friday - Zakupowe szaleństwo w sklepach

Black friday   zakupowe szale%c5%84stwo w sklepach

Black Friday to okres, w którym większość sklepów organizuje różnego rodzaju promocje. Ogromna ilość pojawiających się okazji sprawia, że klienci napływają tłumami, aby tylko zrobić zakupy w atrakcyjnych cenach. Wszyscy sprzedawcy jednocześnie powinni odpowiednio się przygotować, aby nie przegapić dnia, w którym ich sprzedaż może pójść znacznie do góry i sprawić, że zyski firmy będą jeszcze większe. Poniżej przeczytasz o popularnych pomysłach na przygotowanie atrakcyjnej promocji na Black Friday i przygotowaniu sklepu internetowego 

Black Friday – Jak przygotować się na szaleństwo zakupów? 

Black Friday to okazja, aby poprawić nieco swój sklep internetowy i zadbać o to, aby oferta była atrakcyjna. Wszystko się liczy, gdy przychodzi do rywalizacji z liczną konkurencją i walkę o klienta, który jest zdecydowany na zakup.  

Jednym z aspektów, na które warto zwrócić uwagę jest sama struktura naszego sklepu, jego szybkość i obecność certyfikatu SSL. Warto zadbać o to, aby klient mógł dokonać zakupu możliwie komfortowo i szybko bez zbędnych komplikacji.  

Wersja mobilna sklepu – Mimo, że wielu konsumentów już wcześniej planuje swoje zakupy na czarny piątek i usiądzie tego dnia do laptopa lub komputera stacjonarnego, aby złożyć zamówienie, zadbajmy także o wersję mobilną. Sklep w wersji mobilnej to szczególnie ważny aspekt w sprzedaży produktów do młodszych klientów z generacji Z, którzy głównie za pomocą smartfona właśnie robią zakupy.  

Ładne landingi – Starannie przygotowana strona lądująca to podstawa udanej kampanii na Black Friday. Powinniśmy przykuć szczególną uwagę do produktów, które są w promocji tego dnia. Zaangażowanie, którym obdarzymy zaprojektowanie naszego landing page na czarny piątek z pewnością opłaci się później w postaci większej ilości zamówień.  

Bezpieczeństwo transakcji – Klienci sklepów internetowych coraz częściej zwracają uwagę na to, czy wybrany przez nich sklep jest bezpieczny pod względem zakupów. To znak dla sprzedawców, że jednym z obowiązkowych elementów witryny powinien być certyfikat SSL, który zapewni, że dokończenie zamówienia będzie bezpieczne i bezproblemowe dla użytkownika.  

Przyśpieszenie strony - Szybkość ładowania się sklepu to jeden z najważniejszych czynników, które świadczą o zakupie klienta. Jeżeli tylko mamy możliwość, zoptymalizujmy nasz sklep, lecz w sposób, który nie pogorszy odczuć użytkownika i nie uniemożliwi skorzystania ze wszystkich funkcjonalności witryny. Zadbajmy, aby poruszanie się po sklepie było nadal przyjemne – wygodne i szybkie jednocześnie. 

Sprawdzone kampanie – Co zorganizować na Black Friday 

Najczęściej wybieranym sposobem na zwiększenie sprzedaży w czarny piątek jest uruchomienie w sklepie darmowej przesyłki. To dla konsumenta znak, że zamawiając jakikolwiek produkt, oszczędzi na przesyłce od kilku do kilkudziesięciu złotych. Jeżeli dany zakup planował od dawna, a my damy mu okazję do kupna w dobrej cenie, z pewnością z niej skorzysta, a my zwiększymy obroty firmy. Zwłaszcza, że wielu użytkowników, gdy ma coś kupić, czeka na Czarny Piątek i wybiera sklep, który zapewni im najatrakcyjniejszą ofertę. 

Cyber Monday – Pora do popisu dla firm związanych z technologią 

Zaraz po owianym sławą Czarnym Piątku czeka nas Cyber Monday w czasie, którego prym w organizowaniu różnego rodzaju promocji wiodą firmy związane z technologią. Jeżeli korzystamy z określonego oprogramowania lub planujemy zakup sprzętu zaawansowanego technologicznie, powinniśmy śledzić firmy lub sklepy, które oferują te produkty i usługi właśnie 26 listopada – w poniedziałek.  

Zazwyczaj przy konstruowaniu promocji, która sprawdzi się najlepiej powinniśmy zwrócić uwagę na analizę posiadanych danych. Wszystko zależy bowiem od tego, do kogo kierujemy nasze produkty lub usługi. Inne promocje sprawdzają się przy starszych pokoleniach, a inne w kontakcie z nastolatkami. Podczas Czarnego Piątku będziemy świadkami ogromnej ilości realizowanych kampanii, więc warto przyjrzeć się ich skuteczności, aby przygotować się najlepiej, jak to możliwe już za rok.  

Życzymy samych wzrostów sprzedaży!