Logo PageAndShop

Certyfikat SSL na stronie – Aktualizacje Google

Computer 1591018 1920

Doszliśmy do momentu, w którym certyfikat SSL na stronie internetowej staje się koniecznością. Szczególnie w erze, gdzie przepisy związane z RODO przypomniały nam, że musimy dołożyć szczególnych starań, aby chronić dane naszych użytkowników. Google również zwraca na to uwagę. Zaczyna uprzedzać w widoczny sposób użytkowników, którzy wejdą na stronę bez certyfikatu SSL. Wyświetla się komunikat “niebezpieczna”, co zdecydowanie obniża zaufanie potencjalnego klienta do witryny. Tekst przybliży temat konieczności zaimplementowania na stronie certyfikatu SSL i niemiłych konsekwencji związanych z jego brakiem.  

Certyfikat SSL – Jak na naszą stronę wpłynie jego brak? 

Google od dłuższego czasu dokłada wszelkich starań, aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Dawno temu ogłosiło już, że brak certyfikatu SSL będzie wpływał negatywnie na pozycjonowanie strony. Blogi i sklepy mogły liczyć się z tym, że ich pozycja będzie niższa. Obok niezabezpieczonego adresu pojawiała się także czerwona ikona. Zupełnie inaczej odbywało się to przy zabezpieczonych witrynach – tam mogliśmy zobaczyć kłódkę i komunikat - “bezpieczna”.  

Ogłaszane przez giganta z Doliny Krzemowej komunikaty stają się prawdą. Zaczyna jeszcze bardziej eksponować brak certyfikatu SSL na stronach dodając obok czerwonej ikony komunikat: “niebezpieczna”. Potencjalni klienci sklepu lub bloga wchodząc w miejsce docelowe po spostrzeżeniu takiego komunikatu z pewnością stracą zaufanie do witryny. Nie będą czuli się bezpiecznie. Szczególnie w sytuacji, gdy podczas zakupu wymagane będzie wprowadzenie personalnych danych.  

Pozycjonowanie strony – Wysokie pozycje bez zabezpieczeń? Google mówi “nie” 

Pozycjonowanie strony to dla wielu przedsiębiorców najbardziej skuteczna długoterminowo strategia. Aby zapewnić sobie wysokie miejsce w organicznych wynikach powinni zadbać o certyfikat SSL. Korzystając z takiej możliwości pokazują, że dbają o dane i komfort klientów. Jeżeli myślisz o rozwoju swojego biznesu i otworzeniu sklepu internetowego takie zabezpieczenie powinno być jedną z pierwszych rzeczy, na które zwrócisz uwagę.  

RODO – Jak chronić dane?  

RODO wymaga wskazania przez podmiot środków, jakie zostały podjęte w celu ochrony przetwarzanych i zbieranych danych. Certyfikat SSL będzie jednym z takich środków. W przypadku kontroli sprawi, że bez problemu wykażemy podjęte kroki w kierunku odpowiedniego zabezpieczenia danych użytkowników. Na terenie Unii Europejskiej zanotowano już pierwsze kary związane z nieodpowiednim zabezpieczeniem danych użytkowników. Warto dokładnie zapoznać się z obowiązującymi przepisami i dopasować do nich działalność swojej firmy.  

Aktualizacje Google często wymagają na właścicielach stron internetowych i sklepów odpowiednie zmiany w witrynach. Firma ma na celu dbanie o większe bezpieczeństwo w internecie, a dostosowując się i wprowadzając rekomendowane rozwiązania nie tylko stajemy się bardziej widoczni, ale dbamy o wspólne dobro i zakupy bez obaw o swoje dane. Zmiany w zakresie czynników świadczących o wysokości pozycji witryny w wyszukiwarce sprawiają, że w pierwszej kolejności widzimy wartościowe strony, które zastosowały odpowiednie strategie.  

PageAndShop zawsze dbało o bezpieczeństwo swoich klientów i ich komfort w zakresie budowania stron internetowych. Przykładamy szczególną wagę do tego, aby odciążyć klienta od formalności i zapewnić kompleksowe rozwiązanie. Nieustannie rozwijając witrynę jesteśmy w stanie proponować coraz lepsze funkcjonalności. Naszym celem jest sprawienie, aby każdy początkujący przedsiębiorca miał szansę w jeden dzień stworzyć stronę internetową i blog.  

Załóż swoją własną stronę internetową w PageAndShop już dziś i sam przekonaj się o jej możliwościach.