Logo PageAndShop

Co sprzedawać w sklepie internetowym – sprawdzone pomysły

77

Według statystyk, na początku 2017 roku na polskim rynku funkcjonowało ponad 20 tys. sklepów internetowych oferujących różnego rodzaju produkty oraz usługi. Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii, rozpowszechnienie dostępu do internetu oraz zmiana nastawienia polskich konsumentów do zakupów online sprawiają, że założenie własnego biznesu online może przynieść duże dochody. Jakich produktów najczęściej szukają klienci? Sprawdziliśmy najpopularniejsze kategorie asortymentowe.

 

Garść statystyk o rynku e-commerce w Polsce

Według raportu przygotowanego przez firmę Bisnode, wartość polskiego rynku e-commerce jest ogromna – wynosi nawet 40 mld złotych. Liczby te potwierdza agencja Gemius, która dodaje kolejne, optymistyczne dla rynku zakupów online statystyki – w 2017 roku z usług sklepów internetowych skorzystało już 54% Polaków. Nic więc dziwnego, że tak ogromny potencjał starają się wykorzystać nowe podmioty, widzące w sektorze e-commerce szansę na zdobycie dużych zysków. Żeby jednak osiągnąć sukces w tej branży, trzeba zaoferować konsumentom odpowiednie produkty lub usługi.

 

Najpopularniejsze produkty w branży e-commerce

Na szczycie rankingu uplasowała się odzież, dodatki i akcesoria – aż 72% ankietowanych biorących udział w badaniu Gemius podało, że w internecie najczęściej szuka właśnie tych produktów. Jednocześnie początkujący przedsiębiorcy mogą mieć duże problemy z przebiciem się w tym sektorze – duże podmioty, takie jak np. Zalando, narzuciły bardzo wysokie standardy obsługi klienta, oferując konsumentom między innymi możliwość darmowej wymiany i zwrotów. Sklep internetowy posiadający niewielki kapitał może nie sprostać wymaganiom rynku oraz konkurencji. Dodatkowo, w sektorze odzieżowym działa już bardzo wiele podmiotów, warto więc pomyśleć o wybraniu konkretnej niszy, która zaspokoi zapotrzebowanie na mniej popularne produkty. Dobrym pomysłem może okazać się np. sprzedaż spersonalizowanych dodatków.

 

Na drugim miejscu rankingu najczęściej poszukiwanych produktów znalazły się książki, płyty oraz filmy – chęć ich kupna zadeklarowało aż 68% internautów biorących udział w badaniu. Konsumenci wybierają zakupy online przede wszystkim ze względu na niskie ceny produktów – w wielu księgarniach internetowych można kupić wybrane tytuły nawet 30% taniej niż w sklepach stacjonarnych. Dużym zainteresowaniem konsumentów cieszą się również urządzenia elektroniczne. Aż 56% ankietowanych podało, że w sklepach internetowych poszukują telefonów komórkowych, smartfonów, tabletów oraz akcesoriów, a 55% – urządzeń RTV oraz AGD. Na dalszych miejscach w rankingu uplasowały się kosmetyki/perfumy (51%), a także obuwie (49%), sprzęt komputerowy (48%) oraz odzież sportowa (46%). Sporym zainteresowaniem klientów cieszą się również artykuły dziecięce i zabawki, gry komputerowe, meble, biżuteria. Ranking zamykają produkty spożywcze – poszukuje ich 23% konsumentów – oraz materiały budowlane i wykończeniowe – chęć ich zakupu deklarowało 19% ankietowanych.

 

Dobra luksusowe, artykuły handmade i kosmetyki naturalne

Lista najchętniej wyszukiwanych w internecie produktów nie wyczerpuje oczywiście katalogu pomysłów, które spotkają się z dobrym przyjęciem ze strony potencjalnych odbiorców. Analitycy rynku e-commerce przekonują, że szanse na sukces mają również sklepy oferujące dobra luksusowe – w ich przypadku nie liczy się cena, a prestiż związany z zakupem określonego produktu. Dużym zainteresowaniem klientów mogą cieszyć się również artykuły handmade – w ich przypadku najważniejsza jest wysoka jakość produktu wykonanego ręcznie, a także unikatowość projektu. W ostatnich latach coraz bardziej popularne stają się również kosmetyki naturalne oraz butiki oferujące półprodukty do stworzenia własnych kremów. Istnieje oczywiście jeszcze więcej branż, które mogą przynieść duże zyski właścicielom sklepów internetowych. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb konsumentów oraz wysokie standardy obsługi klienta.