Logo PageAndShop

Cold mailing – Jak zainteresować odbiorcę, aby kupił nasz produkt?

Letters 2742646 1920

Cold mailing stał się jedną ze skuteczniejszych i często tańszych strategii dotarcia do potencjalnych klientów. Wielu specjalistów od spraw marketingu uważa, że email marketing to przeszłość i współcześnie nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Rzeczywiście, teraz ta technika wymaga od specjalistów większego zaangażowania w treść i personalizację dopasowaną do klienta. Bez podobnych zmian współczynnik otwarć wiadomości będzie spadał w dół, a subskrypcje zostaną anulowane. Cold mailing to strategia, która może wiele zmienić zwiększając liczbę naszych klientów.

Cold email, a informacja handlowa - Różnice

Cold email znacząco różni się od tradycyjnej informacji handlowej. Musimy pamiętać, że wysyłanie ofert handlowych naszym potencjalnym klientom bez ich zgody w większości przypadków zostanie uznane za kategoryczny SPAM. Niestety, takie wiadomości są nieakceptowane w Polskim prawie, a osoby wysyłające je muszą liczyć się z odpowiedzialnością związaną z nieprzestrzeganiem Prawa Telekomunikacyjnego oraz ustawy O świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Podczas stosowania cold mailingu nie prezentujemy z miejsca swojej oferty. Celem w takim przypadku staje się nawiązanie kontaktu biznesowego. Najlepiej w pierwszej wiadomości zwrócić się bezpośrednio do naszego odbiorcy i wyrazić chęć dalszego kontaktu lub zostawienie numeru telefonu. Później możemy kontynuować nawiązywanie wartościowego kontaktu razem z przedstawieniem naszej oferty. Warto zwrócić uwagę, aby wysyłana wiadomość była maksymalnie spersonalizowana i naturalna. Autentyczność podczas stosowania email marketingu decyduje ostatecznie, czy strategia przyniesie oczekiwane korzyści.

Jak stosować cold mailing, aby osiągać korzyści?

Temat – Zadbajmy o to, aby temat, o którym piszemy był interesujący. Musimy pamiętać o tym, że po drugiej stronie zawsze siedzi inny użytkownik. Sami w sytuacji, gdy dostajemy maila, najczęściej go archiwizujemy. Musi nas zainteresować, abyśmy zdecydowali się na jego otwarcie. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na zastosowany nagłówek, bo w większości przypadków użytkownicy czytają jedynie je. Na podstawie jednego zdania określają, czy przeczytają całą wiadomość.

Przedstawienie siebie - Powinniśmy pamiętać o tym, aby się przedstawić. Krótka i sprecyzowana informacja o tym, jaką pełnimy funkcję w danej firmie lub o zakresie naszej działalności znacznie rozjaśni sprawę. Nasze szanse na odpowiedź staną się większe. Pamiętajmy jednocześnie, aby w zależności od branży i oferowanego przez nas produktu dobrać odpowiedni poziom formalności.

Cel – Jedną z najważniejszych rzeczy, o której musimy pamiętać przy realizowaniu strategii cold mailingu jest określenie celu, który nie jest ofertą handlową. Napisz, co masz na myśli, a będziesz miał większe szanse, że otrzymasz pozytywną reakcję. Zdarza się, że osoba, która chciałaby zawrzeć kontakt biznesowy na początku ukrywa swoje intencje. Powszechnie uważa się taką taktykę za nieodpowiednią i niewzbudzającą zaufania.

Call To Action - Pamiętajmy też o zawarciu wezwania do działania. Użytkownik, który czyta wiadomość powinien wiedzieć, jaką aktywność powinien podjąć. Nie możemy pozwolić, aby się domyślał. Skuteczne Call To Action pełni kluczową funkcję podczas realizowania strategii marketingu online.

Stopka – Zawrzyj w niej wszystkie informacje o sobie i firmie, dla której pracujesz. Profesjonalna stopka wzbudza zaufanie i pomaga potencjalnemu partnerowi biznesowemu podjąć decyzję o dalszym kontakcie.

Teraz wiesz, jak efektywnie wdrożyć działania cold mailing w swojej strategii marketingowej. Z biegiem lat procent otwieranych maili spada. Maksymalna personalizacja oferty może zwiększyć nasze szanse i sprawić, że klienci będą u nas kupować. Jeżeli chciałbyś uzyskać więcej wartościowej wiedzy, skorzystaj z bazy wiedzy na naszej platformie PageAndShop.pl.