Logo PageAndShop

Content marketing w biznesie – Jak wykorzystać?

142777999

Content marketing w biznesie to skuteczna metoda, aby zbudować dużą grupę lojalnych klientów, wzbudzić zaufanie do marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. Edukowanie klientów poprzez treści wysokiej jakości przynosi nam niezliczone korzyści w prowadzeniu biznesu i zwiększa zyski. Cierpliwość i skrupulatność podczas realizowania strategii widać doskonale w rosnących wynikach. W 2018 roku content marketing stanie się nierozerwalną częścią komunikacji dużej ilości marek na rynku. Jeżeli dopasujesz się do tego trendu, Twoja działalność ma wiele większe szanse na sukces. Tekst pokaże Ci, czym jest content marketing i jak go wykorzystać w swojej firmie.

Co to content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści opiera się na publikowaniu wysokiej jakości materiałów, które są przydatne dla sprecyzowanej grupy klientów. Musisz dokładnie przeanalizować swoich odbiorców, sprawdzić ich zainteresowania i potrzeby. Jeżeli użyjesz w tym celu dokładnych narzędzi analitycznych, później będziesz w stanie stworzyć lepsze materiały. Najczęściej publikowane są treści skierowane do naszej grupy docelowej. Pomagają im w codziennych problemach, sytuacjach zawodowych lub uczą dodatkowej wiedzy. Warto pamiętać o tym, aby treść była przydatna naszym klientom i odczytywali ją jako wartościową. Taki jednostronny przekaz przyciąga klientów na naszą stronę i zachęca do przeczytania materiałów. Jeżeli są wystarczająco usatysfakcjonowani, sprawdzą inne treści. Później z pewnością będą bliżej podjęcia decyzji o zakupie danego produktu.

Content marketing - Różne sposoby publikowania

Nie ma jednego sposobu na udostępnianie sprecyzowanych i potrzebnych naszym klientom treści. Niektóre firmy stawiają na materiały tekstowe, inne na wideo, relacje live, podcasty i wiele innych kanałów. Najskuteczniejszym sposobem będzie dopasowanie odpowiedniego kanału do naszych klientów i pojawienie się tam, gdzie spędzają najwięcej czasu. W przypadku, gdy nasze zasoby są wystarczająco duże, możemy połączyć większość kanałów i udostępniać treść w każdym z nich. Ważne jest wtedy, aby pamiętać o specyfice każdego medium i dokładnie dopasować swoją komunikację.

Strategia content marketingowa – Czy warto ją stworzyć

Bez wątpienia strategia content marketingowa będzie nam potrzebna, aby efektywnie zwiększyć obecność naszej marki w internecie. Warto przyłożyć do niej szczególnych starań. To ciężka, wymagająca głębokiej analizy i wiedzy praca, ale wykonana raz przynosi nam wiele korzyści przez lata. Poszczególne elementy strategii to briefing, analiza grupy docelowej, analiza konkurencji, content marketingowy audyt treści, założenia strategiczne, dobór odpowiednich narzędzi marketingowych i pomysły kreatywne.  Dopracowanie każdego z elementów strategii da nam ogólny pogląd na nasze działania i kierunek, w którym się poruszamy. Później pozostaje tylko realizacja. Pewnie sam w swojej przeszłości korzystałeś z materiałów firmy, która udostępniła je w ramach swojej strategii content marketingowej.

Content marketing - Branże, w których można używać

Skuteczny content marketing sprawdza się w niemal każdej branży. Jeżeli posiadasz zakład fryzjerski, możesz uczyć swoich klientów dobierać odpowiednie produkty do pielęgnacji. Jeżeli jesteś sprzedawcą, możesz edukować swoich klientów w zakresie wykorzystywania technik sprzedaży w codziennych sytuacjach. Weterynarze za to uczą klientów dbać o swoje pupile. Podobne działania wzmacniają Twój autorytet, tworzą wizerunek specjalisty w swojej branży i powodują, że konsumenci chętniej korzystają z Twoich usług. Związują się z Twoją marką.

Strategię content marketingową wykorzystasz doskonale na stronie stworzonej z pomocą platformy PageAndShop. Skorzystaj z darmowego okresu próbnego przez dwa tygodnie bez żadnych konsekwencji.