Logo PageAndShop

Cross-selling i up-selling – Skuteczne techniki sprzedaży

157236101

Cross-selling i up-selling na stałe wpisały się do skutecznych technik sprzedaży i marketingu. Dzięki nim firmy na całym świecie maksymalizują ilość zysków z jednej transakcji, zwiększają zależność od przedsiębiorstwa, zaufanie klientów i obniżają ryzyko przejścia konsumentów do konkurencji. Często dokonując zakupu klient cały czas się waha. Nawet w momencie płatności nie jest do końca pewny. To moment, aby coś jeszcze mu zaproponować lub sprzedać. Właśnie te nawyki wykorzystywane są przez opisane techniki. Tekst wyjaśni Ci, czym jest cross-selling i up-selling i jak skutecznie się nimi posługiwać. Jeżeli zrobisz to dobrze, zwiększenie sprzedaży stanie się dla Ciebie bułką z masłem!

Czym jest cross-selling?

Cross-selling to inaczej sprzedaż krzyżowa. Skuteczna, marketingowa technika sprzedaży Twoich produktów lub usług komplementarnych. Komplementarne to takie, które uzupełniają produkt o dodatkowe, mniejsze rzeczy. Na pewno zetknąłeś się z tym w przeszłości podczas zakupów internetowych. Jeżeli kupowałeś koszulę i przy koszyku zostały Ci zaproponowane produkty uzupełniające np. krawat, to właśnie zastosowano na Tobie omawianą technikę! Spotykamy się z nią nawet fizycznie podczas zakupów w galerii handlowej, gdy ekspedientka dobiera nam coraz to nowe, pasujące produkty. Techniki, odpowiednio zastosowane w sklepie potrafią przynieść ogromne zyski. Klient kupuje wtedy rzeczy komplementarnie ale tylko takie, które są mu potrzebne. Inaczej po prostu wybrałby konkurencję. Wykorzystywana jest tutaj także wrażenie kontrastu, według którego, gdy zaproponowany produkty wydaje się nam wiele tańszy od głównego, jest większa szansa, że go weźmiemy.

Czym jest up-selling?

Strategie marketingowe często nabierają potencjału przy wykorzystaniu up-sellingu. Opisywana tutaj technika to inaczej sprzedaż dodatkowa. Gdy klient kupuje produkt w danej cenie, proponuje się mu droższy produkt w lepszym standardzie. Jeżeli postanowiłbyś kupić zegarek, to przy chęci dokonania płatności natknąłbyś się na propozycję zakupu droższego ale wykonanego z lepszego materiału. Mógłby wtedy być też ekskluzywnej marki ale sam wygląd byłby podobny. Pomaga to klientom, którzy wybrali pierwszy znaleziony produkt ze względu na to, bo nie dostrzegli lepszej jakościowo wersji. Stosując tą technikę możesz pomóc wielu ludziom dokonać satysfakcjonującego wyboru. Często w początkowym etapie zakupu klienci nie wiedzą, czego dokładnie chcą. Ułatwiasz im wtedy dokonanie właściwej decyzji.

Skuteczne techniki sprzedaży – Czy cross-selling i up-selling działa i jak jest ulepszany?

Trudno jest odkryć, które techniki sprzedaży okażą się skuteczne dla Twojego sklepu i branży. Cross-selling i up-selling zostały wcześniej sprawdzone na milionach klientów z całego świata. Dodatkowo śmiało możesz założyć, że sklepy w przyszłości coraz trafniej dobiorą dla Ciebie produkty. Też będziesz miał tą możliwość stosując analitykę w swoim sklepie. Dzięki ogromnej ilości informacji, jakie się od nas zbiera podczas naszego oglądania produktów, można dopasować dane dobra specjalnie pod nasze potrzeby. Często spoglądając na ofertę w przyszłości powiemy „O, właśnie tego potrzebowałem”.  Zarówno jako klient, jak sprzedawca lub właściciel sklepu odnotowujesz korzyści ze stosowania up-sellingu.

Dodatkowe strategie marketingowe zakładają także oferowanie podobnych produktów po zakupie lub najbardziej bliskich do pożądanego, gdy tego akurat nie ma na stanie, porównywanie danych elementów i specyfikacji, a także wysyłają wiadomości e-mailem.

Platformy do tworzenia sklepów internetowych często posiadają funkcje pozwalające na podobne działania. Sam sprawdź tworząc witrynę w PageAndShop. Skorzystaj z dwutygodniowego okresu testowego zupełnie za darmo, bez konsekwencji.