Logo PageAndShop

Crowdfunding w Polsce – Co to jest?

111723829

Crowdfunding w Polsce to coraz bardziej popularne pojęcie. Portale crowdfundingowe pozyskują dla nowych projektów, pomysłów i innowacji pokaźne fundusze. Liczba zrealizowanych w ten sposób przedsiębiorstw rośnie jak grzyby po deszczu. Zarówno prywatni inwestorzy i przedsiębiorcy czerpią korzyści z tak skonstruowanego modelu. Tekst dokładnie pokaże Ci na czym poleca crowdfunding, w jaki sposób z niego skorzystać i pozyskać wystarczające fundusze.

Crowdfunding w Polsce – Co to jest?

Crowdfunding w Polsce polega na finansowaniu danego przedsięwzięcia, projektu przez tłum ludzi. Prywatni inwestorzy odnajdują na wyspecjalizowanej platformie ciekawy produkt i decydują, czy jest wart ich pieniędzy. Patrzą, co będą z tego mieć. Jeżeli wszystko im odpowiada, wpłacają pieniądze. Pozyskiwanie funduszy w ten sposób ma dużo zalet i wad. Dodatkowo trzeba posiadać odpowiednie umiejętności i możliwości, aby przekonać publikę do wsparcia finansowego.

Portale crowdfundingowe – Pozyskiwanie funduszy

Pozyskiwanie funduszy nie ma miejsca daleko w nieznajomej przestrzeni. Cały proces odbywa się za pomocą specjalnie przeznaczonych do tego platform. Wstawiamy tam całą prezentację, wideo promujące, zespół, misję, potrzebną kwotę i inne rzeczy związane z naszym przedsięwzięciem. Warto zwrócić uwagę na fakt, że musimy bardzo dokładnie określić nasz prezent dla inwestora w zależności od wpłaconej kwoty. To może być prototyp produktu lub gadżet firmowy. Ustalając wysokość kwoty, jakiej potrzebujesz zwróć uwagę na to, że w sytuacji, gdy wsparcie dla Ciebie nie będzie wynosiło 100% kwoty po zakończeniu akcji, nie otrzymujesz dofinansowania. Przedsięwzięcie tylko wtedy otrzyma swoje pieniądze, jeżeli podczas akcji zbierze całą kwotę.

Na co zwracać uwagę przy ogłoszeniu na portal crowdfundingowy?

Warto zwrócić uwagę na statystyki, które mówią o najchętniej wspieranych projektach na portalach crowdfundingowych. Podstawowe elementy naszego przedsięwzięcia na platformie crowdfundingowej to starannie i lekko stworzony opis tekstowy, materiały graficzne i film wideo. Finansowanie społecznościowe charakteryzuje się uwielbieniem do materiałów wideo. Projekty, które zawierają starannie przygotowane filmiki promujące uzyskują o wiele więcej pieniędzy niż przedsięwzięcia, które takich filmów nie posiadają zupełnie. Ludzie lubią także autentyczność. Grupowe zdjęcie zespołu zrobione w profesjonalnym otoczeniu sprawi, że zyskasz więcej zaufania.

Częste błędy popełniane przez początkujących

Niektórzy przed wprowadzeniem swojego pomysłu, przedsięwzięcia do portalu wcale się nie przygotowują. To główny powód popełniania znacznej ilości błędów. Crowdfunding w Polsce cechuje się trudnością w zdobyciu zaufania. Niektóre Twoje działania mogą sprawić, że szansę na zdobycie go znacznie się zmniejszą.

Najczęstszym popełnianym błędem jest zaczynanie kampanii od przygotowania strony na platformie crowdfundingowej. Nie należy liczyć, że tylko wrzucimy wszystko, co potrzebne, a wszyscy sami nas odnajdą i zainwestują swoje pieniądze. Kampania marketingowa powinna zacząć się dużo wcześniej. Twoja grupa docelowa powinna w jakimś stopniu już znać Twoją markę i misję. Skonstruowanie błędnego lub źle kojarzącego się komunikatu również szybko pogrzebie nasz projekt. Następnym znaczącym błędem jest brak promocji zarówno w mediach społecznościowych, jak korzystając z innych dostępnych możliwości. Lokalne media, prośby znajomych o udostępnienie, wsparcie, działania poza internetem i intensywne kampanie w mediach społecznościowych to tylko kilka rzeczy, które znacznie zwiększają szansę na sukces.

Jeżeli Twój pomysł jest związany ze sklepem internetowym lub stroną, założysz ją bez problemu na platformie PageAndShop. Skorzystaj z darmowego okresu testowego przez dwa tygodnie bez żadnych konsekwencji.