Logo PageAndShop

Czy każdy przedsiębiorca powinien pozycjonować swój sklep?

Startup 3299033 1920

Każdy przedsiębiorca, który zakłada swój sklep internetowy zastanawia się, czy zainwestować w pozycjonowanie i czy w przyszłości środki przyniosą zwrot w postaci większego ruchu, zamówień i zysków. Taka decyzja wymaga przeanalizowania potencjalnych korzyści i strat. Warto także wziąć pod uwagę fakt, że takie działania mają charakter długoterminowy i wymagają zaufania w stosunku do osoby lub firmy, która zajmowałaby się pozycjonowaniem sklepu. Artykuł odpowie na pytanie, czy każdy przedsiębiorca powinien pozycjonować swój sklep internetowy.

Czy przedsiębiorca może sprzedawać dużo pomijając pozycjonowanie?

Tworzenie sklepu internetowego i sprzedaż produktów jest trudną sztuką. Niewątpliwie pomaga w tym pozycjonowanie. Niektórzy przedsiębiorcy jednak znaleźli sposób, aby zwiększać sprzedaż także na inne sposoby.

Jednym z nich jest silna marka osobista. Przedsiębiorca może przez lata kreować swoją markę osobistą za pośrednictwem sieci kontaktów i mediów społecznościowych po to, aby później wykorzystać ją przy sprzedaży swoich produktów. Jeżeli ktoś wykreuje się na specjalistę w danej branży, konsumenci będą skłonni kupować od niego więcej.

Przykładem może być człowiek, który przez kilka lat udostępniał różnego rodzaju materiały z branży przemysłowej, pisał artykuły do gazet lokalnych i zdobywał kontakty. Później podejmuje on decyzje, aby stworzyć sklep internetowy właśnie z materiałami przeznaczonymi dla przemysłu. Dzięki swojej silnej, wykreowanej marce będzie miał okazję, aby sprzedawać nawet w sytuacji, w której nie poświęci funduszy na pozycjonowanie strony na początku swojej działalności.

Innym sposobem jest sprzedaż multichannel. Wtedy zyski mogą się zwiększać, ponieważ nasza atrakcyjna oferta znajduje się nie tylko na naszym sklepie internetowym, ale też w portalach aukcyjnych i innych serwisach. Wtedy dopiero, gdy będziemy chcieli zwiększyć zyski, które przynosi nam konkretnie sklep internetowy, powinniśmy rozważyć inwestycje w dobrego pozycjonera.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – Czy to działa?

Skutecznie wypozycjonowana strona internetowa może w ciągu kilku miesięcy prześcignąć konkurencję i zgarnąć sporą część rynku. Oczywiście, wcześniej powinniśmy zadbać także o odpowiednią optymalizację witryny.

Ogromna liczba użytkowników poszukuje produktów, które ich interesują za pomocą wyszukiwarki internetowej. Wpisują dane frazy, aby wyszukać sklepy z atrakcyjną ofertą. Zazwyczaj nie przewijają w dół lub nie przechodzą do drugiej strony wyszukiwań. Wybierają firmę, która zadbała o pozycjonowanie i znajduje się w górnej części wyników. Zamienianie ruchu na stronie w realną sprzedaż to nie mit. Po wyborze i wypracowaniu pozycji przy najbardziej odpowiadających naszej ofercie słowach kluczowych jesteśmy w stanie osiągnąć niewspółmiernie wysokie wyniki. Zamówienia będą wpływać, a my będziemy zastanawiać się jedynie nad tym, jak je wszystkie zrealizować na czas. Efekty specjalistów od pozycjonowania widoczne są jednak po kilku miesiącach.

To jeden z powodów, dla których warto wybrać specjalistę, któremu ufamy. Firmy w branży często nie wykonują dużej ilości pracy, a efektów nie widać przez lata. Unikniemy tego, gdy posłużymy się poleceniami lub rekomendacjami osób ze swojej sieci kontaktów.

Niektórzy preferują także metodę, która polega na wpisaniu w wyszukiwarkę frazy "pozycjonowanie stron internetowych" i wybraniu jednej z firm, które znajdują się najwyżej. Skoro skrupulatnie wypracowali dla swojej strony taki wynik, istnieje duża szansa, że zrobią to samo dla nas.

Jeżeli przedsiębiorca stworzy stronę internetową na platformie pageandshop.pl, będzie miał wspaniałe warunki zarówno do sprzedaży, jak późniejszego pozycjonowania. Wystarczy skorzystać z darmowego okresu testowego, aby się przekonać.