Logo PageAndShop

Czy stworzenie własnego ebooka zwiększa sprzedaż?

Ebook 2467267 1920

Wiele osób, które posiadają już swoje firmy zastanawia się nad tym, czy stworzenie darmowego ebooka zwiększy sprzedaż w dłuższej perspektywie. Nie wiedzą, jak się za to zabrać, komu zlecić zadanie, jak określić grupę docelową i zainteresować potencjalnych odbiorców treścią, która jest zawarta w ebooku. Okazuje się, że taka forma zwiększania lojalności klientów, zbierania leadów i zwiększania sprzedaży w internecie jest jedną z najskuteczniejszych. Coraz więcej firm z najróżniejszych branż idzie za trendem i wydaje ebooki dla zainteresowanych do ściągnięcia za darmo. Podczas lektury tekstu dowiesz się, czy ebook zwiększa sprzedaż i jak to się dzieje.

Ebooki oczywiście nie zawsze są darmowe. Niektóre firmy oferują je jako dobro komplementarne, które dopełnia zakres sprzedawanych przez nie produktów. Znacznie częściej jednak zdarza się, że ebook jest częścią strategii content marketingowej.

Dlaczego akurat ebook?

Istnieje wiele sposobów na to, aby wdrożyć skuteczny content marketing. Darmowy ebook to tylko jeden z nich. Pozwala znacznie zwiększyć efektywność promocji swojej firmy w internecie. Załóżmy, że chciałbyś posiąść wiedzę na jakikolwiek temat. Wpisując daną frazę w Google znajdujesz jedynie krótkie artykuły, które dają Ci tylko mały kawałek wiedzy, którą chcesz zdobyć. Nawet przy dłuższych wpisach blogowych dochodzisz do wniosku, że potrzebujesz czegoś z większą ilością treści i informacji.

Ebook może mieć dowolną długość. Zazwyczaj można zawrzeć w nim większość zagadnień, które wyczerpią temat pożądany przez danego użytkownika. Ebooki mogą mieć formę poradnikową. Dzięki temu większość sklepów internetowych może w nich umieścić porady dla praktyków w danej branży jednocześnie reklamując swoje produkty. Praktycy z większym prawdopodobieństwem kupią właśnie te dobra. To obudzi w nich przekonanie, że z tymi produktami będą mogli postąpić zgodnie z instrukcją. I mamy potencjał wzrostu sprzedaży!

Równie dobrze przyjmują się ebooki, które jedynie doszkalają potencjalnych klientów firmy z pokrewnej dziedziny. Takie zabiegi mają na celu zwiększenie lojalności klientów. Jeżeli będą wiedzieli, że firmie na nich zależy, to istnieje większa szansa, że przypomną sobie o niej podczas zakupu. Będą również wdzięczni za to, że udostępniono im dany kawałek wiedzy za darmo, dzięki czemu w przyszłości bardziej zwiążą się z marką.

Jak wydać ebooka?

Sposobów na wydanie ebooka jest wiele. Niektóre firmy, aby to osiągnąć, zlecają całą pracę na zewnątrz od pisania do korekty i oprawy graficznej. Inne firmy, które mają wystarczające zasoby, wydają ebooka tylko z pomocą swoich pracowników. Jeżeli Ci sami pracownicy są specjalistami w swoich dziedzinach, efekt końcowy może być oszałamiający i przyczynić się do sporego wzrostu całego przedsięwzięcia.

Promocja wydanego ebooka e internecie

Darmowego ebooka trzeba jeszcze wypromować. Możemy zrobić to z pomocą firmowego bloga, na którym wcześniej zebraliśmy odbiorców lub innych kanałów. Z powodzeniem użyjemy do tego również kanału na YouTube lub strony na Facebooku. Produkując wcześniej krótką prezentację książki w formie wideo mamy wiele większe szanse, że materiał dotrze do większej ilości osób. Wideo zrobione w ciekawy sposób przykuwa uwagę i zachęca do kliknięcia w miejsce docelowe (to miejsce, w którym umieścimy załącznik do ściągnięcia naszego ebooka)

Inne kanały, w których firmy promują swoje materiały content marketingowe również mogą okazać się odpowiednie. Ważne, abyś przed rozpoczęciem kampanii określił dokładnie swoją grupę docelową i z myślą o niej wykonał produkt.

A własnego bloga firmowego stworzysz na platformie pageandshop.pl w mniej niż jeden dzień. Skorzystaj z darmowego okresu testowego przez pierwsze dwa tygodnie i przekonaj się, że to rozwiązanie dla Ciebie.