Logo PageAndShop

Czy Twoja firma powinna znaleźć się na LinkedIn? Sprawdź, czego tam szukać!

Android 2249353 1280

LinkedIn to medium społecznościowe skupiające profesjonalistów. Łączy ludzi zawodowo. Korzystając z niego masz szansę zdobyć wiele wartościowych kontaktów i klientów. Łatwo ustawisz także swoje reklamy i trafisz do konkretnych grup odbiorców. Jeżeli masz poczucie, że część Twojej grupy docelowej znajduje się na LinkedIn, zacznij tam swoje działania marketingowe. Jeżeli będziesz udostępniał wysokiej jakości treści, oferty i budował kontakty, specjaliści chętnie polecą je dalej. Tekst opowie Ci, co możesz zyskać prowadząc promocję firmy na LinkedIn.

LinkedIn – Kiedy warto z niego korzystać przy promocji?

LinkedIn skupia głównie specjalistów z najróżniejszych branż i właścicieli firm. Okazuje się, że to duży rynek. Witryna na początku skupiała głównie osoby z branży HR. Później społeczność znacznie się rozszerzyła i obecnie może pochwalić się niezwykłą różnorodnością obecnych osób. Najskuteczniej wykorzystywany przy sprzedaży dla firm (B2B). Wtedy możemy kierować nasze produkty bezpośrednio do właścicieli lub osób decyzyjnych. Przed stworzeniem i wdrożeniem naszej strategii na LinkedIn powinniśmy zobaczyć, czy na pewno odnajdziemy tam osoby z naszej grupy docelowej. Duża ilość branży nie znajdzie tam swoich klientów, a sprzedaż produktów z tym narzędziem stanie się niemożliwa. Prawdopodobne, że obecność w serwisie okaże się konieczna jedynie ze względu na wizerunek. Za to firmy z branży technologicznej cały czas znajdują tam swoje miejsce i pozyskują klientów.

Kilka zalet zawarcia LinkedIn w swojej strategii marketingowej

Intuicyjny system reklamowy – Tworzenie odpowiedniej kreacji reklamowej i targetowanie jej nie powinno sprawiać problemu żadnej osobie, która wcześniej miała do czynienia z panelem na Facebooku. Sposoby tworzenia poszczególnych reklam są bardzo podobne w każdym medium społecznościowym, co sprawia, że na LinkedIn poczujesz się jak u siebie. Ciekawą formą reklamy w tym serwisie stały się wiadomość InMail. Zazwyczaj współczynnik otwarć takiej reklamy wynosi nawet więcej niż 30 %.

Łatwe dotarcie do większości specjalistów z danej branży – Pewnie wielu przedsiębiorców zadawało sobie pytanie, gdzie szukać osób decyzyjnych i specjalistów w firmach. LinkedIn jest odpowiedzią na to pytanie. Tam bez problemu wyszukasz kogokolwiek zechcesz i wyślesz do niego bezpośrednią, profesjonalną wiadomość. Budowanie kontaktów biznesowych staje się w ten sposób o wiele łatwiejsze, a droga do sprzedaży i obustronnej korzyści krótsza.

Możliwość zaangażowania się w ciekawe dyskusje i wniesienia wartości – Często mamy okazję wtrącić swoje trzy grosze w branżowej grupie. Zabierając głos w dyskusji i wnosząc  w ten sposób szczególną wartość, zyskujemy poparcie, a czasem nowe osoby obserwujące profil firmy. Jeżeli pokażemy, jakimi profesjonalistami jesteśmy, nasza grupa docelowa na tym serwisie doceni to, a my będziemy o krok od sprzedaży.

Regularne publikowanie wysokiej jakości postów – Regularnie publikuj wartościowe materiały. Promocja firmy w internecie, a szczególnie na LinkedIn nie działa zbyt dobrze bez tego. Możesz udostępniać nowości z życia firmy, nowości dotyczące produktów lub usług, wpisy z bloga i gościnne materiały z telewizji, prasy. Warto pamiętać, aby nie zaśmiecać tablic swoich kontaktów treściami niskiej jakości, ponieważ w tym serwisie szybko to wychwycą i przestaną Cię obserwować. Pamiętajmy, że LinkedIn to miejsce dla wykształconych specjalistów.

Stwórz swoją pierwszą stronę w PageAndShop i zacznij biznes online. Wtedy bez problemu udostępnisz link do swojego wpisu na blogu w każdym miejscu internetu. Sam się przekonaj podczas okresu testowego przez dwa tygodnie. Tyle wystarczy, aby stwierdzić, czy rozwiązanie pasuje do Twoich potrzeb.