Logo PageAndShop

Dlaczego Influencer marketing jest skuteczny? - 3 powody

187304527

Kolejne lata mają przynieść wzrastające znaczenie influencer marketingu. Opinia liderów społeczności przynosi coraz większe zyski przedsiębiorcom. Firmom trudno znaleźć równie efektywny sposób budowania marki lub zwiększania sprzedaży. Najtrudniejsze w wielu branżach okazuje się zdobycie zaufania klienta do swojego produktu. Nie ma osoby, która przekona naszą grupę docelową skuteczniej, niż lider opinii. Osoba, którą podziwiają i systematycznie oglądają ma na naszych konsumentów czasem większy wpływ niż odpowiednio targetowana reklama.

Influencer marketing definicja

Influencer marketing opiera się na wykorzystaniu rozpoznawalności danej osoby do zwiększenia sprzedaży lub zdobycia leadów. Taką osobą może być bloger, osoba działająca w mediach społecznościowych, piosenkarz lub nawet malarz. Odpowiedniego influencera wybieramy dopiero po wnikliwej i dokładnej analizie.

Promocja firmy w internecie, szczególnie w segmencie B2C, staje się trudna bez zawarcia influencer marketingu w swojej strategii marketingowej. Jeżeli stawki za kliknięcie w różnych modelach reklamowych stopniowo rosną, należy poszukać alternatywnych sposobów promocji. Kreatywny marketing to znalezienie odpowiedniego influencera, który dopasowuje się wizerunkiem do naszej marki. Później wystarczy wykorzystać jego potencjał w kampanii.

Dlaczego Influencer marketing jest skuteczny? - 3 powody

  • Szerokie pole możliwości przy rozliczeniach

Wielu przedsiębiorców spotkało się już z wygórowanymi oczekiwaniami blogerów i serwisów za wpisy sponsorowane lub reklamy banerowe. Szczególną frustrację wywołuje moment, w którym wyniki takiego postu sponsorowanego, za który przepłaciliśmy, nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Influencerzy zazwyczaj są otwarci na różne metody rozliczeń. Niektórzy preferują rozliczać się na podstawie faktur, a inni wykorzystują do tego umowy zlecenie, o dzieło lub barter. To wiele ułatwia właścicielowi firmy, który zyskuje szerokie pole do negocjacji.

Różnią się od siebie także rozliczenia za wyniki danego influencera. Czasem podczas programu partnerskiego dostaje on procent sprzedaży produktu, który kupią osoby klikające w umieszczony na jego profilu link. Narzędzia analityczne są tak dokładne, że wykryją wszystkie takie transakcje, a wtedy zapłacimy jedynie za rzeczywiste efekty. Model ten nie sprawdza się przy współpracy wizerunkowej, gdyż wtedy celem naszej akcji jest tylko zwiększenie świadomości marki. Najczęściej w takich sytuacjach spotykana staje się płatność na konto z góry lub po wykonaniu usługi.

  • Indywidualny zakres współpracy

Współpraca z liderami opinii i jej zakres nie ma jasno wytyczonych ograniczeń. Zazwyczaj indywidualnie ustalisz z każdą taką osobą, w jaki sposób najlepiej, aby Cię promowała. Niektóre firmy będą preferować wrzucenie zdjęcia na Instagram, inne wpis na Facebooku, a kolejne nagranie razem  spotu reklamowego. Zazwyczaj w takich współpracach promocyjnych ogranicza nas tylko wyobraźnia. Kwestia rozmowy z influencerem, którego chcemy zobaczyć w roli promotora naszej firmy. Czasem dowolność formy współpracy przejawia się oryginalnymi pomysłami i niezapomnianymi kampaniami.

  • Wysoki poziom zaangażowania grupy docelowej

Przy analizie potencjalnego kandydata na influencera powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na zaangażowanie osiągane w profilu. Często polubienia i fani mogą okazać się zakupieni na tanich aukcjach. Dokładnie przyjrzyjmy się, czy fani naszego kandydata sprawiają wrażenie naturalnych, autentycznych. Przedsiębiorcy coraz częściej wybierają liderów opinii małych, ale zorganizowanych społeczności. Często taki profil cechuje się mniejszą ilością fanów, ale wyższym zaangażowaniem i obustronną komunikacją. Wtedy konsumenci widząc polecającego dany produkt lidera, z większym prawdopodobieństwem kupią dany produkt.

Stwórz swoją własną stronę na platformie PageAndShop już teraz i wykorzystaj możliwości influencer marketingu do promocji firmy!