Logo PageAndShop

Dlaczego wideo marketing staje się koniecznością?

186648798

Wielu przedsiębiorców jeszcze niedawno było sceptycznych względem nagrywania filmików, a wideo marketing uważali jako zbędny w ich branży. Teraz trudno znaleźć segment rynku, w którym firmy nie stosują wideo marketingu w swojej strategii. Widzimy liczne materiały i spoty reklamowe przedsiębiorstw z branży spożywczej, zaawansowanych technologii, a nawet centrów badawczych. Wszystkie gałęzie przemysłu mają na uwadze konieczność tworzenia wideo. Jeżeli chcemy zainteresować potencjalnego klienta i zatrzymać jego uwagę, staje się to obowiązkowym elementem. Metody promocji zmieniają się z mijającym czasem i pojawiającymi się trendami.

Dlaczego wideo marketing staje się koniecznością?

Wideo marketing pozwala utrzymać uwagę widza wiele skuteczniej niż jakikolwiek tekst. Nawet Ty czasem rezygnujesz z ciekawego artykułu lub książki na rzecz filmu lub wideo kursu online. Jesteśmy przyzwyczajeni do intensywnych bodźców, a tekst często sprawia, że bez wyraźnej motywacji dokończenia go, zasypiamy. Interesująco zmontowany film pozwala nam bez chwili zmęczenia przyglądać się i chłonąć informacje.

Następnym powodem jest lenistwo. Przeczytanie tekstu lub książki wymaga od nas dużego zaangażowania i skupienia. Musimy śledzić poszczególne litery, pobudzać wyobraźnie i interpretować sens zdań. Nasz umysł przy takiej aktywności dużo pracuje i szybko się męczy. Materiały wideo nie wymagają od nas aktywnego podejścia. Wystarczy, że biernie będziemy przyglądać się obrazowi. Niektórych w pełni przekonuje argument, że nie będą musieli robić nic, aby przyswajać dany zakres wiedzy. Niestety odbywa się to kosztem kreatywności. Poświęcanie się tylko obrazom nie uruchamiając często przy tym wyobraźni pozbawia nas jej. Później będzie nam trudniej wymyśleć coś kreatywnego lub poszukiwać nowych rozwiązań dla danych problemów.

Kanały promocji – Ewoluowanie

Kanały promocji zmieniają się z biegiem czasu. Tak samo jest z rodzajem pożądanych przez konsumentów treści. Teraz spoty reklamowe stały się koniecznością, gdy w przeszłości były pewnego rodzaju działaniem innowacyjnym w marketingu. Bardzo często zdarza się tak, że firmy udostępniają liczne materiały wideo dodając do tego rozszerzoną wersję tekstową. Wtedy zadowalają zarówno konsumentów preferujących skróconą wersję informacji, jak tych, który wolą zgłębić temat podczas bardziej wnikliwej lektury. Coraz częściej zauważamy także relacje na żywo lub inne kreatywne formy angażowania odbiorców. Sposoby kreowania treści ewoluują tak, jak kanały promocji. Kiedyś materiały w emitowane w telewizji były opłacalną metodą promocji dla marek. Teraz mamy o wiele efektywniejsze metody zdobywania klientów na podstawie dokładnej analizy i sprecyzowanego targetowania.

Wideo marketing – Jak nagrywać?

Jeżeli nie wiesz, jak nagrywać swoje materiały, musisz zastanowić się dokładniej nad strategią. Istnieje bardzo dużo możliwości w zależności od budżetu i wizji marki. Niektórzy stosują niskobudżetowe, krótkie filmiki edukacyjne w formie vlogów, a inni inwestują w drogie spoty reklamowe. Nie ma złotego środka, który sprawdzi się w każdym przypadku. Kluczem do sukcesu jest znalezienie takiego środka, który będzie idealnie dopasowany do Twojej branży i specyfiki klientów. W dzisiejszym świecie bardzo ważna stała się personalizacja. Jeżeli dobrze poznasz swojego klienta i dasz mu to, czego potrzebuje, zwiększysz sprzedaż i z przyjemnością popatrzysz na tabele wyników firmy. Warto zwrócić uwagę także na częstotliwość udostępnianych materiałów i miejsca, w którym je udostępniamy. Powinniśmy zwrócić uwagę na długość materiałów i medium, w którym je udostępnimy. Czasem bardziej skuteczny okaże się film na Youtube, a innym razem mądrzejsze będzie wykorzystanie platformy Facebooka.

Tworząc swoją stronę za pomocą platformy PageAndShop wideo marketing nie będzie dla Ciebie problemem. Łatwo udostępnisz w witrynie link z Youtube lub umieścisz bezpośrednio swój materiał. Skorzystaj z okresu próbnego przez dwa tygodnie.