Logo PageAndShop

Efekt Parallax na stronie internetowej – 3 najważniejsze zalety

Nobody 2798850 1920

Efekt Parallax od kilku lat dominuje w kreacji innowacyjnych stron internetowych. Projektanci stron zawierają je w swoich modelach skutecznie przekonując klientów. Użytkownicy z wyraźnym wyrazem zadowolenia patrzą na końcowy efekt. Przesuwanie strony sprawia im wtedy niebywałą przyjemność i spędzają na niej więcej czasu. Warto pomyśleć o tym, aby Twoja strona również charakteryzowała się ciekawymi efektami i wzbudzała zainteresowanie. Podczas studiowania tekstu dowiesz się, jakie korzyści wynikają z zastosowania efektu parallax na swojej stronie.

Czym jest efekt parallax?

Efekt parallax to popularny w ostatnim czasie efekt na stronach internetowych. Niektórzy są zdania, że bez niego nie ma estetycznej strony. Polega na tym, że podczas przesuwania w dół strony kursorem myszki, jeden element przesuwa się wolniej niż pozostałe. Poruszają się z różną prędkością, co tworzy wrażenie trójwymiarowości. Twórcy stron internetowych wiedzą, że element tego rodzaju skutecznie zwiększy sprzedaż i ogólne wyniki witryny.

Efekt Parallax – 3 najważniejsze zalety dla Twojej witryny

Grafika na stronie internetowej nie jest sztywna – Często przeglądając starsze strony internetowe mamy wrażenie, że całość porusza się niezbyt płynnie.  Wszystko jest chaotyczne i sztywne. Przesuwając często chcielibyśmy jednocześnie czytać, skanować najważniejsze informacje. W tym wypadku nie mamy możliwości, aby to zrobić. To powoduje, że nasze oczy nie są wystarczająco usatysfakcjonowane i wychodzimy ze strony.

Wrażenie innowacyjności – Odpowiednio zaprojektowana i wykonana strona razem z zastosowanym efektem parallax tworzy wrażenie innowacyjności. To przecież jedna z cech, którymi charakteryzuje się nowoczesna strona. Każdy wchodzący, przesuwając ją, widzi, że elementy płynnie się przesuwają, a on sam może bez problemu przeskanować całą treść. Staje się wtedy usatysfakcjonowany. Właściciel witryny zyskuje wtedy w oczach odbiorcy. Zapewnienie przyjemnych doświadczeń swoim potencjalnym klientom podczas pobytu to podstawa przy prowadzeniu bloga personalnego lub przedsiębiorstwa w internecie.

Łatwość w użyciu – Jeżeli posiadasz pomysł, aby rozwinąć swoją działalność na większą skalę, zalecaną formą jest skorzystanie z platformy PageAndShop. Wtedy bez problemu załączysz do swojej strony efekt parallax, integracje i wrzucisz na nią wszystko, czego tylko potrzebujesz. Wypracowany przez programistów system sprzyja doświadczeniom użytkowników na stronie tak samo dobrze, jak pozycjonowaniu.

Jak wybrać odpowiednią szatę graficzną dla swojej strony?

Grafika na stronie internetowej powinna być wysokiej jakości. Jako tło witryny najczęściej sprawdzają się minimalistyczne, białe barwy i wzory. Nasze oczy lubią odpoczywać patrząc w ekran, a nie zapewnią im tego wyskakujące ze wszystkich stron banery i nachalne informacje. Postarajmy się, aby grafika była stonowana i wzbudzała pozytywne skojarzenia z naszą firmą. W niektórych przypadkach możemy użyć fotografii. Jeżeli myślimy o zdjęciu w kontekście tła naszej strony, powinniśmy zadbać o wystarczająco dużą rozdzielczość. Warto zwrócić uwagę, aby oprawa kolorystyczna pasowała do Twojego logo i charakteru produktów, które sprzedajesz. Jeżeli posługujesz się zielonym logo, tło strony lub poszczególne elementy w czerwonym kolorze staną się niewskazane. Powinieneś także zastanowić się nad różnorodnością kolorów. Lepiej użyć starannie dobranych, kilku barw niż stosować dużą ilość odcieni na siłę.

Pamiętaj, że większość użytkowników ocenia stronę, na której przebywają już podczas kilku sekund interakcji. Tyle wystarczy, aby zdecydowali o tym, czy zostaną. Zadbaj o jej wizualną odsłonę, aby każdy wydał pozytywny werdykt, a później kupił produkt!