Logo PageAndShop

Email marketing – Czy to nadal działa?

165324631

Email marketing pierwszy raz zastosowano już lata temu. Przedsiębiorstwa wysyłały systematycznie wiadomości z nowymi ofertami i dopasowanymi wiadomościami, aby zdobyć lojalność klientów. Teraz również stosuje się podobne metody. Email marketing w obecnych czasach stał się bardziej zaawansowany, a wysyłane do konsumentów wiadomości stają się maksymalnie spersonalizowane. Wspomniany odłam marketingu stał się trudniejszy w obsłudze, a wykorzystanie go w skuteczny sposób czasem przysparza specjalistom siwych włosów. Tekst wyjaśni jego zalety i wady, a także wyjaśni, czy wykorzystywanie go przynosi efekty.

Promocja firmy w internecie i jej różnych produktów często zostaje napędzana przez skutecznie wykorzystywany email marketing. Przypomnij sobie swój rozkład dnia. Pewnie pamiętasz o swojej pierwszej i ostatniej czynności w ciągu doby. Okazuje się, że u większości ludzi jest to sprawdzenie poczty.

Dlaczego email marketing? - Utrzymanie klientów firmy

Pierwszym powodem, który przemawia za stosowaniem email marketingu jest jego niska cena. Raz pozyskany adres email może przynosić korzyści przedsiębiorstwu jeszcze przez długie lata w przeróżnych formach. Jeżeli dobrze trafimy z komunikatem, konsument będzie w stanie regularnie kupować i polecać nasze produkty. W porównaniu do reklamy telewizyjnej, audycji radiowej lub innych form reklamy wspomniany sposób promocji firmy wypada wyjątkowo dobrze.

Prostota – Zbudowanie interesującego emaila w dzisiejszych czasach nie jest trudne. Nowoczesne programy dają możliwość stworzenia ciekawej oprawy graficznej. Największym wyzwaniem staje się tekst. Musisz go przygotować niezwykle dobrze, aby kogokolwiek zainteresował. Potrzeba do tego specjalistycznej wiedzy, doświadczenia i dokładnej analizy swojej grupy docelowej. Bez tych czynników sprzedaż stanie się niezwykle trudna.

Szybkość - Zarówno stworzenie, jak wysyłanie wiadomości do swoich odbiorców zajmuje mało czasu. Skonstruowanie komunikatu to kilka chwil, a przy użyciu wielofunkcyjnych programów nawet wdrożenie całego system zajmuje mniej niż jeden dzień. Wysłanie nawet miliona maili może zająć mniej niż jedną godzinę. Każdy jest w stanie dostrzec możliwości takiego rozwiązania.

Mierzalność - Narzędzia do dystrybucji i analizy mailingu pozwalają sprawdzić statystyki wysłanych maili. Przeanalizujesz wtedy do ilu osób doszedł Twój email, ile osób go otworzyło i ile osób po takiej aktywności weszło na Twoją stronę z danego linku, aby kupić produkt.

Sukces w email marketingu

Lojalność klientów stała się bardzo trudna do zdobycia. Możesz zrobić to jedynie w sytuacji, gdy odpowiednio dobierzesz częstotliwość wysyłanych treści do specyfiki grupy docelowej i charakteru firmy. Jeżeli produkt dla przemysłu, który sprzedajesz wymaga eksploatacji co kilka miesięcy, bezsensowne byłoby wysyłanie maila z tym samym sprzętem co tydzień. Następnym czynnikiem decydującym o sukcesie strategii jest personalizacja. Klienci lubią czuć się tak, jakby czytali wiadomość od przyjaciela. Agresywne komunikaty sprzedażowe i rozległe treści z ofertą rzadko znajdują swoje zastosowanie.

Trudności we wdrożeniu strategii – Zdobycie leadów

Najtrudniejszym elementem strategii email marketingu stało się zdobycie adresu i zgody na otrzymywanie ofert promocyjnych. Klienci niechętnie podają adres swojej skrzynki odbiorczej, ponieważ często boją się spamu, który wysyła duża ilość firm. Najlepiej w takiej sytuacji obiecać w zamian za adres email daną korzyść. Często stosowaną metodą jest oddawanie darmowego ebooka. Później należy starannie dopasowywać swoją strategię, aby adres naszej firmy nie wylądował w folderze spam. Zanim zaczniesz wysyłać pierwsze oferty, dokładnie poznaj swoich klientów.

Strona internetowa w PageAndShop to przede wszystkim wygoda. Stworzona w kilka chwil od razu może być wykorzystywana. Przetestuj przez darmowy okres dwóch tygodni.