Logo PageAndShop

Employer branding – Czym jest i dlaczego ma sens?

Report 3183779 1920

Employer branding, czyli kreowanie marki pracodawcy nadal stosowany jest jedynie przez mały odsetek firm. To sprawia, że zazwyczaj to one przyciągają najbardziej wartościowych i kompetentnych pracowników. Inne niestety biorą kogokolwiek, aby uzupełnić etat. Nie mają innego wyboru, gdyż zgłasza się do nich niezwykle mało kandydatów. W czasach rynku pracownika pracodawcy powinni zainwestować pewną część środków i wysiłków w realizację strategii employer brandingowej. Artykuł odpowie Ci na pytanie, dlaczego warto kreować markę pracodawcy.  

Employer branding w Polsce – Jak się ma? 

Często w czasie rozważania zmiany pracy analizujemy opinie o różnych firmach w internecie. Niestety regularnie się zdarza, że byli i obecni pracownicy skarżą się na kulturę organizacyjną i zarząd danej firmy. Taki wizerunek rzadko kiedy pomoże przyciągnąć wykwalifikowanych pracowników. Większość adresatów jednak nic nie robi z podobnym wizerunkiem i najwyraźniej nie zamierza. W Polsce istnieje bardzo wysokie zapotrzebowanie na specjalistów. Aby ich zdobyć, powinniśmy zadbać o aspekty, które sprawią, że będą chcieli dla nas pracować. 

Jak kreować dobry wizerunek pracodawcy? 

Budowanie marki w internecie może przynieść zadowalające wyniki rekrutacyjne w krótkim czasie. Wystarczy, że wybierzemy odpowiednie kanały i interesująco skonstruujemy treści. Warto zacząć od stworzenia dokładnie określonej persony, jaka byłaby najbardziej pożądana na dane stanowisko w firmie. Takie działanie pozwoli uniknąć sytuacji, w której przyjmiemy do pracy osobę, która z powodu innej osobowości i charakteru nie dopasuje się do zespołu w długiej perspektywie.  

LinkedIn pozwala na stworzenie i dotarcie do szerokiej sieci profesjonalistów w swoich branżach. Za pomocą wysokiej jakości treści możemy sprawić, że pracownicy i kandydaci obecni w tym medium społecznościowym będą chcieli pracować właśnie u nas. Portal jest skierowany głównie na relacje zawodowe, co ułatwia nam zadanie. 

Blog firmowy pozwala tworzyć artykuły, treści i dodawać aktualności na temat działalności przedsiębiorstwa. Pokazanie, co dzieje się za kulisami wzbudza zaufanie i sprawia, że każdy potencjalny kandydat może zapoznać się z obecną kulturą organizacyjną. Na blogu firmowym możemy umieszczać informacje o nowych pracownikach, awansach i nowych podpisanych umowach z kluczowymi partnerami.  

Pokazywanie firmy od kulis na Facebooku i Instagramie także jest strategią, która sprawdza się przynosząc korzyści w postaci napływających aplikacji. Czasem wystarczy pokazać zdjęcie zespołowe lub moment składania życzeń urodzinowych jednemu z pracowników. Warto wspomnieć także o korzyściach ukazania obchodzonych w firmie świąt lub podczas prowadzonych szkoleń wewnętrznych. Takie posty pokażą, że w danym przedsiębiorstwie każdy ma szanse na doświadczenie miłej atmosfery i rozwój.  

Jakie materiały udostępniać? - Rodzaje treści  

Wybór jest ogromny. Możemy zdecydować się na artykuły tekstowe, grafiki, infografiki, zdjęcia, prezentacje, a nawet kreatywne wideo. Rodzaj materiału powinniśmy dobrać do specyfiki miejsca, w którym będzie udostępniony. Przykładowo na Facebooku najlepiej sprawdzi się prawdopodobnie wideo lub live z siedziby firmy ukazujący pracowników w pracy.  

Opracowywanie strategii employer branding – MASTER 

Technika MASTER mówi o poszczególnych etapach strategii krok po kroku. Wspomniane etapy do określenie misji firmy, analiza stanu rozwoju firmy, ułożenie dokładnie dopasowanej do organizacji strategii, stworzenie taktyki, późniejsza ewaluacja i raport. Dzięki wykorzystaniu wspomnianej techniki będziesz miał szansę zdobyć pracowników, którzy do końca będą Cię aktywnie wspierać i wypracowywać zyski.  

Markę pracodawcy wykreujesz z powodzeniem za pomocą swojej strony na platformie pageandshop.pl. Damy Ci okazję, aby założyć ją w jeden dzień. Skorzystaj z bezpłatnego okresu testowego i przekonaj się, że to rozwiązanie dla Ciebie.