Logo PageAndShop

Event marketing jako element strategii firmy

Event 1597531 1920

Event marketing jest powszechnie stosowany przez firmy do promocji i budowania pożądanego wizerunku. Organizacja wydarzeń może cechować się zupełnie odmienną skalą, celem, budżetem i grupą docelową. Zawiera element bezpośredniego kontaktu z uczestnikiem, przez co uchodzi za jedną z najskuteczniejszych metod promocji. Nawet w sytuacji, gdzie dane wydarzenie zostanie zorganizowane dla małej grupy odbiorców, wielu z nich możemy zainspirować lub skłonić do skorzystania z usług. Czytając tekst, zyskasz wiedzę na temat tego elementu w strategii marketingowej i będziesz przygotowany, aby go użyć.

Event marketing – Definicja

Event marketing trudno sklasyfikować i przyjąć jedną definicję. Wszystko przez fakt, że jest wiele jego odmian. Możemy tak nazwać zarówno małe, kameralne wydarzenie skierowane do pracowników wewnątrz firmy, jak duże przedstawienie, festiwal lub prezentację. Jednocześnie nie ma określonego budżetu, jaki musi zostać przeznaczony, aby dane wydarzenie można było nazwać częścią event marketingu. Niektóre wydarzenia mieszczą się w minimalnym budżecie firmy lub są prawie darmowe, a inne wymagają ogromnych nakładów. Grupa docelowa też nie jest taka sama za każdym razem. Każda firma organizująca dane wydarzenie wybiera inną wielkość i specyfikę grupy docelowej. Często od tego zależą inne aspekty eventu.

Promocja firmy – W jakim celu stosowany jest event marketing?

Strategia marketingowa najczęściej zawiera event marketing w kontekście zwiększenia rozpoznawalności marki lub zwiększenia zysków. Czasem zdarza się, że cele są niekonwencjonalne i trudno na nie wpaść po pierwszych kilku sekundach namysłu. Wydarzenie może mieć na celu przykładowo zdobycie jak największej ilości polubień strony firmowej na Facebooku. Pomysł wykorzystywania imprez firmowych do osiągania zamierzonych celów promocyjnych jest stary. Bez wahania jednak możemy powiedzieć o nim "ponadczasowy" z dumą przyznając, że ma swoje zastosowanie również dzisiaj. Jedynie forma i środki mogą się zmieniać, jednak idee często pozostają takie same.

Event marketing – Dla kogo?

Pracownicy firmy - Niektóre przedsiębiorstwa stosują organizację imprez, aby poprawić komunikację wewnątrz biznesu i sprawić, aby pracownicy stali się bardziej lojalni. Uczestnicząc w podobnych wydarzeniach człowiek zaczyna czuć przywiązanie do swojej organizacji, co później procentuje w kontaktach ze współpracownikami.

Potencjalnie zainteresowani klienci, którzy mieli wcześniej kontakt z marką - Zorganizowanie wydarzenia dla osób, które wcześniej miały styczność z materiałami firmy może okazać się bardzo skuteczną strategią. Jeżeli z pierwszym zakupem nie wiążą negatywnych emocji, a teraz oddamy im trochę wartości, będą bardziej skłonni, aby kupić produkty akurat od nas.

Ludzie, którzy jeszcze o nas nie słyszeli - Jeżeli naszym głównym celem jest zwiększenie świadomości marki, zainteresuje nas zorganizowanie dużej imprezy masowej skierowanej do osób, które wcześniej o nas nie słyszały. Taka okazja może być wspaniała, aby pierwszy raz uświadomić im o naszej obecności na rynku i produktach lub usługach. Jeżeli uda nam się skłonić ich, aby przyszli, to już połowa sukcesu.

Warto pamiętać również o tym, że organizując wydarzenie powinniśmy ułożyć plan promowania go. Zasoby, jakie będziemy musieli zaangażować w promocję eventu są zależne od jego wielkości i specyfiki. Często nie obędzie się bez odpowiednio dopasowanej kampanii reklamowej w różnych kanałach komunikacji. Zdecydowanie prościej będzie Ci wypromować swój event w sytuacji, gdy będziesz posiadał profesjonalną stronę internetową na platformie PageAndShop. Skorzystaj z darmowego okresu darmowego przez dwa tygodnie i zobacz, że to rozwiązanie dla Ciebie. Stwórz swoją stronę już dziś!