Logo PageAndShop

Gdzie się reklamować - Kanały, które możesz wykorzystać

Gdzie si%c4%99 reklamowa%c4%87

Gdzie warto się reklamować to pytanie, które zadaje sobie wielu początkujących przedsiębiorców. Nic dziwnego, że duża część osób zastanawia się od czego zacząć. To trudny wybór, a możliwości zawsze są. Zarówno w sytuacji, gdy chcemy zainwestować duże środki, jak wtedy, gdy mamy mały budżet. Poniższy wpis zawiera kilka wybranych kanałów, w których można rozpocząć skuteczne działania marketingowe. 


Gdzie się reklamować - Przykładowe kanały, od których możemy zacząć 


Facebook – Mimo licznych dyskusji i poróżnionych zdań na temat marketingu w tym medium nadal mamy duże szanse. Jest to jeden z najbardziej skutecznych kanałów promocji firmy w naszym kraju. Większość branży może podejmować w nim działania sukcesywnie zwiększając swoją sprzedaż, a w szczególności firmy specjalizujące się w sprzedaży do konsumentów (B2C). 


Instagram – Kolejna platforma, która rozwija się niesamowicie szybko. Bardzo popularna w Stanach Zjednoczonych, gdzie liczbą aktywnych użytkowników niedługo prześcignie Facebooka. Młode osoby uważają konto na Instagramie za niezbędną część życia i komunikują się wysyłając wiadomości za pomocą komunikatora w aplikacji. Twórcy Instagrama udostępniają coraz więcej możliwości reklamodawcom udostępniając nowe opcje. Dzięki temu możemy nie tylko prowadzić swój firmowy profil i zwiększać świadomość marki za pomocą hashtagów, ale także korzystać z płatnych reklam i kreować kampanie, które zdobędą serca potencjalnych klientów. Każdy miesiąc przynosi nowe zmiany i nie zapowiada się, aby cokolwiek miało zatrzymać to medium społecznościowe przed dalszym wzrostem.  


Google Ads - Sieć reklamowa Google dalej okazuje się bardzo atrakcyjna dla przedsiębiorców. Reklama w tym miejscu pozwala na pozyskiwanie klientów stosunkowo niskim kosztem, gdy tylko odpowiednio dobierzemy słowa kluczowe i będziemy optymalizować kampanię. Zawarcie tej możliwości w swojej strategii sprawia, że mamy szanse jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż. Każda kampania to także koszty, także ważne okazuje się oszacowanie, czy poniesione wydatki nam się opłacą.  


Pozycjonowanie strony internetowej - Działania, które mają na celu odpowiednie pozycjonowanie strony mogą przynieść nam ogromne korzyści. Najczęściej jednak na efekty będziemy musieli poczekać dłuższy czas, aby poczynione na stronie zmiany przyniosły skutek i sprawiły, że przyjdzie do nas większa część użytkowników.  


Blog firmowy - Korzyści z tego kanału jest wiele. Po pierwsze to doskonała okazja, aby edukować swoich klientów w zakresie oferowanych produktów, a po drugie możemy w ten sposób jeszcze bardziej podwyższyć naszą pozycję w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danych fraz przez użytkowników. 


Portale internetowe – Pewnie nieraz przyszło Ci spotkać się z blogiem na branżowy temat lub portalem z wiadomościami, na którym widniały reklamy lub specjalne wpisy sponsorowane. Czasem dostrzegając zapowiadający się portal z potencjałem mamy okazję zbudować dużą świadomość marki i sprowadzić użytkowników na swoją stronę internetową.  


Influencer marketing – Ciekawym sposobem reklamowania firmy jest współpraca z twórcami internetowymi. Jeżeli posiadają odpowiednią widownię, która może być zainteresowana naszymi produktami, dobrym rozwiązaniem będzie zaproponowanie im współpracy opartej na barterze. Wtedy oddamy im część produktów naszej firmy w zamian za rekomendację w mediach społecznościowych lub na blogu branżowym. 


Możliwości poza internetem  - Działania na zewnątrz 


 Internet to nie jedyne miejsce, gdzie reklamowanie firmy będzie skuteczne. Sukcesywnie możemy to robić także podczas wydarzeń publicznych, imprez masowych i innych okazji, aby zaprezentować swoją ofertę na zewnątrz.  


Sami także możemy organizować wydarzenia związane bezpośrednio z naszą branżą. Podobne inicjatywy cieszą się dużą popularnością, a organizacja stawia nas w pozycji eksperta, który wie dużo o branży, w której działa. Działania tego typu budują zaufanie długofalowo i dają nam okazję do zdobycia klientów już podczas samego wydarzenia.  

Mamy nadzieję, że pośród zaproponowanych rozwiązań wybierzesz coś dla siebie i sprawisz, że firma w najbliższym okresie przyniesie jeszcze większe zyski.



*  *  *

Zobacz podobne wpisy:

Live na Facebooku – Jak skuteczny jest ten sposób promocji marki?

Skorzystaj z propozycji – 5 darmowych sposobów promocji marki