Logo PageAndShop

Generacja Z – Jak ich obsługiwać w sklepie, aby kupowali?

1599667

Generacja Z to rodzaj konsumentów, który powoli zalewa rynek i kupuje dużo produktów. Młodzi, obeznani z technologią, wykształceni i szukający nowych wyzwań ludzie to często nasza grupa docelowa. Jeżeli chciałbyś, aby Twój sklep ich zainteresował, musisz się postarać. Stare metody promocji i nachalne reklamy nic tutaj nie dadzą. Generacja Z charakteryzuje się tym, że dokładnie analizuje ofertę i analizuje sklep. Na szczęście, gdy wszystko zrobisz, jak należy, nie będą wahać się, aby kupić produkt w internecie.

Obsługa klienta w sklepie internetowym zyskuje na wartości i często staje się przewagą konkurencyjną małych przedsiębiorstw. Rozrośnięte korporacje nie radzą sobie z narastającą liczbą telefonów i wiadomości. Prężnie rozwijające się, mniejsze struktury organizacyjne za to traktują każdego klienta jak skarb i sprawiają, że czuje się wyjątkowy. Generacja Z jest jeszcze bardziej wybredna i dla niej szybkie odpowiedzi i efektywny dział obsługi to norma. Oczekują odpowiedzi prawie w czasie rzeczywistym. Tekst wskaże Ci drogę, dzięki której przedstawiciele młodego pokolenia nie zawahają się kupić w Twoim sklepie.

Generacja Z - Obsługa klienta w sklepie internetowym

Generacja Z ceni sobie możliwość skontaktowania się z daną firmą w dowolnym miejscu i czasie. To powoduje, że marki próbują stosować zaawansowane strategie marketingowe w najróżniejszych mediach społecznościowych i platformach. Nastolatki najczęściej spędzają czas w aplikacjach na swoich telefonach komórkowych. To powoduje, że w przypadku tej grupy docelowej powinniśmy zrezygnować z reklamy w telewizji lub radiu. Musimy zdobyć trochę uwagi tam, gdzie jest na to największa szansa.

Wiadomości - Bez względu na to, czy do Twojej firmy przyjdzie zapytanie pocztą email, na Facebooku, Instagramie lub innym medium społecznościowym, warto odpowiedzieć natychmiast. Pokolenie, o którym mowa, wykazuje się wyjątkową niecierpliwością. Ludzie nauczeni, że w dzisiejszym świecie nie trzeba na nic czekać. W przypadku, gdy Twoja firma pracuje w wyznaczonych godzinach, a nie posiadasz zasobów, aby odpowiadać klientom przez cały dzień, warto uruchomić automatyczną odpowiedź. Przykładowe odpowiedzi brzmią: "Dziękujemy za kontakt, niestety nie ma nas w biurze, odpowiemy jutro o godzinie …". Wtedy uspokajamy naszego potencjalnego klienta, jednak często nawet to nie pomoże go zatrzymać. Jeżeli znajdzie lepszą ofertę zanim mu odpiszesz, będzie trudno.

Połączenia - Jeżeli przedstawiciel najmłodszego pokolenia nie jest czegoś pewny, najprawdopodobniej nie będzie tego szukał. Uzna, że łatwiej zasięgnąć informacji u źródła, wykonując połączenie. Im mniej konkretna i intuicyjna jest Twoja strona, tym większa szansa na liczne telefony. Szczególnie, gdy sprzedajesz produkt lub usługę skierowaną do generacji Z. Nieodebrany telefon lub niekończąca się rozmowa z zaprogramowanym botem i wybieranie numerów na ekranie telefonu stało się niedopuszczalne dla młodszych ludzi. Kilka minut na linii to zdecydowanie za długo i wzbudza ogromną frustrację. Oferując produkt takiej grupie docelowej powinieneś liczyć się z tym, że wskazane jest odbieranie każdego telefonu i szybkie odpowiedzi. Dłuższe zwlekanie często powoduje stratę klienta i pieniędzy.

Jak stworzyć sklep internetowy?

Sprzedaż w internecie wymaga odpowiednio zoptymalizowanego sklepu i produktu. Własny sklep internetowy może być prosty do stworzenia i zajmie Ci mniej, niż jeden dzień. Platforma PageAndShop pozwoli Ci dokonać pełnej konfiguracji bez wiedzy programistycznej. Dodawanie produktów to łatwa robota. Okres testowy trwa dwa tygodnie. W większości przypadków tyle wystarczy, aby stwierdzić, że to najlepsze rozwiązanie dla biznesu.