Logo PageAndShop

IGTV – Nowa funkcja Instagrama podbija internet i walczy z YT

Instagram 1519537 1920

Ostatnio Instagram wprowadził zupełnie nową, niespodziewaną funkcję, którą użytkownicy stopniowo zaczynają kochać. IGTV pozwala na publikowanie dłuższych treści wideo. To jeden ze sposobów na konkurowanie z popularnym i wszystkim znanym serwisem – YouTube. Historia działalności Instagrama pokazuje, że potrafi skutecznie zachęcać użytkowników do korzystania ze swoich nowych funkcjonalności. Ciekawe czy tym razem stanie się podobnie.

IGTV – Jeden format – Nowe możliwości dla twórców

IGTV pozwala publikować filmy każdemu użytkownikowi w aplikacji. Materiały powinny mieć długość większą niż 15 sekund i charakter wertykalny (pionowy). Użytkownicy smatfonów powinni być zadowoleni, że Instagram w pierwszej kolejności postawił właśnie na nich. Pierwsze relacje pojawiły się już chwilę po tym, jak twórcy ogłosili powstanie nowego produktu. Zapowiada się na to, że z czasem YouTube może mieć większy problem z utrzymaniem swoich użytkowników. Google z pewnością jest już w trakcie konstruowania nowej strategii dla platformy.

Jeżeli użytkownik posiada Instagrama, aplikacja daje mu jeszcze więcej nowych możliwości. Podczas wstawiania InstaStory może dodać link, który po przewinięciu w górę skieruje obserwatorów prosto do IGTV.

Pojedynek Instagrama ze Snapchatem – Pora na YouTube?

Instagram pokazał już, że wprowadzając nowe funkcje potrafi uczynić je bardziej atrakcyjnymi i przyciągnąć użytkowników. Jeszcze niedawno znacznie odstawił Snapchata gromadząc wiele większą liczbę aktywnych użytkowników na InstaStories. Wzrost, jaki firma notuje od przecięcia przez Facebooka jest nieprawdopodobnie wysoki i nic nie wskazuje na to, aby tendencja miała się zmienić w najbliższym czasie.

Użytkownicy w każdym wieku nagrywają InstaStories – teraz pora na dłuższe materiały wideo. Na początku w postach na Instagramie mogliśmy nagrać wideo trwające maksimum 15 sekund. Później ten czas został wydłużony do minuty. Następnie podczas nagrywania InstaStories mogliśmy wrzucić materiał trwający maksimum 15 sekund. Teraz możemy nagrywać jeszcze dłuższe materiały i udostępniać na IGTV. Widać, że spółka konsekwentnie sięga po następne kawałki tortu i realizuje swój plan pozyskiwania różnego rodzaju użytkowników. To kwestia czasu, zanim będziemy poświęcać nowym rozwiązaniom jeszcze więcej uwagi podczas dnia.

Media społecznościowe - Przede wszystkim rozmowa

Media społecznościowe w ostatnim czasie robią się coraz bardziej przyjazne pod względem komunikacji. Cieszy to wszystkich, ponieważ w zamyśle dokładnie do tego mają służyć. IGTV sprawia, że możemy oglądać dłuższe relacje osób, które obserwujemy i śledzić wszystko, co mają do powiedzenia w temacie, na którym się znają.

YouTube – Czy powinien czuć się zagrożony?

Informacja o pojawianiu się nowej funkcji sprowokowała wiele pytań. Niektóre z nich dotyczą dalszych działań serwisu YouTube i opłacalności używania go jako twórca. Obecnie jeszcze nie ma powodu do zmartwień. Nie zapowiada się, aby użytkownicy nagle przestali korzystać z jednego serwisu i wyemigrowali do całkowicie wertykalnego IGTV. Nie wiadomo jednak, co przyniesie przyszłość. Google powinno zastanowić się nad modyfikacją poszczególnych funkcji i stworzyć strategię obrony.

Czy warto pojawić się na Instagramie?

Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorstwa powinny rozważyć Instagram jako platformę dla swojej działalności. Istnieje wiele sytuacji, w których wykorzystanie go potrafi przynieść ogromne efekty i zbudować silną markę. Szczególnie, gdy prowadzimy sklep internetowy, tworzymy produkty lub oferujemy usługi, które można pokazać w estetyczny sposób za pomocą zdjęć lub wideo. Młode pokolenie upatrują sobie Instagram jako medium, w którym z roku na rok spędzają więcej czasu.

Sprawność, z jaką widzimy kolejne funkcje jest powalająca. Praktycznie w każdym miesiącu jesteśmy świadkami udostępnienia nowej możliwości lub interesującej funkcjonalności, która jeszcze bardziej ułatwia komunikację z potencjalnym klientem. Warto to zrobić szczególnie teraz, kiedy aplikacja cały czas ma tendencję wzrostową, a reklama z jej wykorzystaniem pozostaje stosunkowo tania.