Logo PageAndShop

Jak dodać firmę do map Google?

1313

Wyszukiwarki internetowe stanowią najważniejsze narzędzie do przeglądania zasobów sieci www. Prym wśród nich wiedzie bez wątpienia Google, z którego na świecie korzysta aż 98% internautów. Niezwykle popularne stają się również mapy Google – pozwalają one na szybką lokalizację konkretnego przedsiębiorstwa i okazują się bardzo pomocne w promowaniu biznesu. Jak dodać informację o swojej firmie do map Google?

 

Jakie możliwości zapewnia Google Moja Firma?

Prowadzisz restaurację lub kwiaciarnię? A może jesteś właścicielem pensjonatu organizującego imprezy okolicznościowe i zależy Ci na tym, żeby dotrzeć ze swoją ofertą do rzeszy potencjalnych odbiorców? Internet zapewnia ogromne możliwości promowania własnego biznesu, udostępniając praktyczne narzędzia, które pozwalają dodawać wiele danych identyfikujących markę. Według statystyk aż 78% klientów szuka informacji o firmie w internecie, wykorzystując w tym celu między innymi popularne przeglądarki stron www. Chcesz wyróżnić się na tle innych przedsiębiorstw ze swojej branży i dotrzeć do jak największej rzeszy klientów? Rejestracja firmy w Google Maps pozwoli Ci osiągnąć ten cel – poinformuje potencjalnych odbiorców o zakresie prowadzonej przez Ciebie działalności oraz wskaże dokładną lokalizację przedsiębiorstwa.

 

Google Maps – dodawanie firmy krok po kroku

Proces dodawania informacji o przedsiębiorstwie rozpoczynamy od wejścia w narzędzie Google Moja Firma i kliknięcia przycisku „Zacznij teraz”. Jeżeli jesteśmy zalogowani w Google, przed naszymi oczami pojawi się formularz do uzupełnienia – konieczne jest podanie nazwy firmy, kraju/regionu, ulicy i numeru lokalu, kodu pocztowego, miasta, a także głównego telefonu firmowego. W formularzu należy również wpisać kategorię prowadzonej działalności oraz adres strony www, a także określić, czy przedsiębiorstwo dostarcza produkty oraz świadczy usługi u klientów. Po uzupełnieniu wstępnych informacji należy kliknąć przycisk „Dalej”, a następnie wybrać rodzaj branży – Google umożliwia dokonywanie wyboru spośród pięciu kategorii oraz wielu podkategorii. Wstępny etap rejestracji firmy kończy się weryfikacją konta – żeby móc uzupełnić szczegółowe informacje o firmie, musisz odebrać list ze specjalnym kodem, który zostanie wysłany na podany wcześniej adres.

 

Jak dodać zdjęcia do Google Moja Firma?

Po otrzymaniu listu i wstawieniu indywidualnego kodu, możesz przystąpić do dalszego etapu dodawania informacji o przedsiębiorstwie do Google Maps. W kolejnym formularzu zostaniesz poproszony o podanie danych na temat godzin otwarcia firmy oraz sposobów płatności. Uzupełnieniem wirtualnej wizytówki Twojego przedsiębiorstwa będą oczywiście zdjęcia – maksymalna liczba fotografii wynosi 10. Pamiętaj, żeby dodawać zdjęcia wysokiej jakości, które w wyraźny sposób przedstawiają siedzibę firmy lub sprzedawanych produktów. Warto też zaznaczyć, że zdjęcia nie mogą naruszać praw autorskich oraz zawierać niedozwolonych elementów.

 

Pamiętaj o aktualizacji firmowych danych

Ostatni etap dodawania wizytówki firmy do Google Maps polega na uzupełnieniu indywidualnych informacji o przedsiębiorstwie. Prowadzisz restaurację chińską? A może Twoją specjalnością są tradycyjne dania śląskie? Koniecznie poinformuj swoich potencjalnych klientów o rodzaju serwowanej kuchni, podaj cennik, rok założenia, obowiązujący dress code oraz wiele innych, praktycznych informacji. Dzięki temu Twoja firma wyróżni się na tle konkurencji i będzie bardziej rozpoznawalna dla potencjalnych odbiorców.

Narzędzie Google Moja Firma pozwala również na edytowanie danych. Zmieniłeś godziny otwarcia sklepu? Wprowadziłeś nowe sposoby płatności, a może przeniosłeś swoją kwiaciarnię pod inny adres? Jeśli chcesz w pełni korzystać z możliwości, jakie zapewnia firmom Google Maps, na bieżąco aktualizuj informacje o swoim biznesie. Wystarczy wejść w swój profil i kliknąć link „Więcej informacji” – znajduje się tutaj opcja „Edytuj swoją firmę”, która umożliwia nanoszenie zaktualizowanych danych o przedsiębiorstwie. Dzięki temu klienci błyskawicznie odnajdą firmę i skorzystają z Twoich usług.