Logo PageAndShop

Reklama Adwords – Jak działa i czy warto robić ją samemu?

131798433

Reklama Adwords to jedna z potencjalnych dróg dotarcia do Twojego klienta. Wcześniej poznałeś ich dużo, a ta pełni obecnie rolę jednej z najskuteczniejszych. Jeżeli już masz stronę, w przyszłości skorzystasz z niej prędzej, czy później. Stopniowo zajmuje coraz więcej rynku reklamowego, a przy odpowiedniej optymalizacji sprzedaż, jaką stwarza, rośnie ogromnie. Poniżej dowiesz się dlaczego. Później najdzie Cię myśl, czy lepiej zrobić ją samemu, czy zlecić na zewnątrz. Na to pytanie też dostaniesz odpowiedź. Czytaj uważnie, a wyjdziesz z zupełnie szerszą wiedzą!


Reklama Adwords – Jak działa reklama w wyszukiwarce


Reklama Adwords działa na podstawie linków sponsorowanych. Polega to na tym, że płacąc za kampanie, Twoje nagłówki strony wyświetlają się pod pożądanymi słowami kluczowymi w wyszukiwarce. Mało tego, wybierasz na której pozycji mają się wyświetlić. Zazwyczaj kilka pierwszych pozycji, które wyświetlają Ci się w Google po wpisaniu danego hasła, to reklamy, za które ktoś zapłacił.

Początkowo potrzebujesz wnikliwej analizy dotyczącej słów, jakie wpisują Twoi klienci w wyszukiwarkę. Później na podstawie tych słów tworzysz odpowiednią kampanię reklamową. Google udostępnia w swoim narzędziu dużo możliwości i opcji ustawiania swoich reklam. Ma też ogromną ilość poradników, z których nauczysz się jak dobrać odpowiednią kampanię. Zajmie to jednak sporo czasu.

Pewnie zainteresuje Cię fakt, że płacisz tylko za kliknięcia do strony. Samo wyświetlenie nie jest Twoim kosztem. Spora przewaga w porównaniu do tradycyjnej reklamy w telewizji, radiu czy na banerze. Zapłacisz tylko za użytkowników bezpośrednio zainteresowanych Twoją reklamą. Samo wyświetlanie zaś zwiększy rozpoznawalność Twojej marki. Ogólne statystyki pokażą Ci się w narzędziu. Świetna sprawa.

Skuteczność, jaką osiągnie reklama Adwords, zobaczysz zróżnicowaną. Wszystko zależy od posiadanej przez Ciebie wiedzy, umiejętności korzystania z narzędzia, zdolności kreacji odpowiedniej reklamy, przekazu dopasowanego do grupy docelowej i przeznaczonego budżetu. Pewnie zastanawiasz się teraz, czy długo musiałbyś się tego uczyć i czy to by się opłacało.


Reklama w wyszukiwarce – Lepiej robić ją na własną rękę, czy zlecić na zewnątrz?


Opcja pierwsza: Robię wszystko sam!


Jeżeli jesteś zielony w temacie takim, jak reklama w wyszukiwarce, nauka zajmie Ci dużo czasu. Potrzeba wielu godzin i praktyk, abyś opanował odpowiednie kreacje i optymalizacje w swojej branży. Google bardzo Ci w tym pomoże, jednak spore zaplecze czasowe to konieczność, jeżeli liczysz na efekty swojej pracy. Jeżeli brak Ci budżetu, który mógłbyś przeznaczyć na obsługę reklamy w wyszukiwarce, a masz czas wolny, naucz się. W przyszłości na pewno zwrócą Ci się straty czasowe. Często przedsiębiorcy zaczynający swój biznes korzystają z tego rozwiązania i finalnie zapewniają swoim firmom efektywne kampanie.


Opcja druga: Wszystko zlecam!


Obecnie na rynku firmy oferujące reklamę Adwords rosną jak grzyby po deszczu. Branża cały czas się rozwija. Dużo z nich walczy o pozycję na rynku oferując niższe ceny obsługi. Lepiej uważać na tańsze oferty i przy wyborze kierować się ocenami i opinią specjalistów. Zalety takiego rozwiązania to na pewno profesjonalizm. Specjaliści w takim miejscu dokładnie znają mechanizmy reklamy i sposoby skutecznego jej kreowania. Prawdopodobnie wcześniej testowali już dziesiątki, jeżeli nie setki reklam w wyszukiwarce. Raporty zazwyczaj są do Twojego wglądu, więc z łatwością skontrolujesz trafność słów kluczowych, w jakie frazy użytkownicy klikają lub ile płacisz za jedno kliknięcie. Dodatkowo większość firm oferujących obsługę Adwords czasowo raportuje swoją pracę. Zła strona medalu to koszty. Im więcej pieniędzy przeznaczyłeś na reklamę, tym więcej wyniesie Cię obsługa. Często jednak to staje się opłacalne w porównaniu z wysokością przepalonego budżetu, gdybyś miał tworzyć reklamę sam.


Gdy mimo wszystko chciałbyś spróbować, a masz większy budżet, bez problemu spróbujesz wykreować reklamę sam, a później zlecisz to agencji. Po wszystkim porównasz wasze wyniki i oszacujesz koszty. Strona, którą stworzysz z wykorzystaniem platformy PageAndShop jest odpowiednio zoptymalizowana, więc sporo ułatwi!