Logo PageAndShop

Jak pozyskiwać klientów w internecie – poradnik dla przedsiębiorców

1111

Internet zapewnia współczesnym przedsiębiorstwom ogromne możliwości – pozwala skutecznie promować własne produkty lub usługi oraz realnie zwiększać przychody. Chcesz osiągnąć sukces w biznesie? W naszym poradniku przedstawiamy kilka skutecznych narzędzi, które pomogą Ci pozyskać klientów przez internet.

 

Dobrze zaprojektowana strona internetowa to podstawa

Kogo nie ma w internecie, ten nie istnieje – czy znasz to popularne porzekadło? Potencjał drzemiący w sieci potwierdzają statystyki – w 2016 roku ponad 80% polskich gospodarstw domowych posiadało dostęp do internetu, a 78% przeszukiwało zasoby globalnej sieci w poszukiwaniu informacji o firmach. Z kolei 67% polskich firm oferowało swoje produkty lub usługi przez stronę www.

Chcesz dotrzeć do większej grupy odbiorców? Zależy Ci na wypromowaniu swoich usług lub produktów? Stwórz czytelną i responsywną stronę internetową, na której zamieścisz katalog towarów, zdjęcia oraz dane kontaktowe firmy. Nie musisz znać się na programowaniu, na rynku dostępne są praktyczne kreatory stron, które pozwalają wybierać spośród wielu szablonów graficznych i błyskawicznie tworzyć przejrzyste wirtualne wizytówki. Chcesz, żeby Twoja witryna była przyjazna w odbiorze i sprzedawała produkty lub usługi? Ważne, żeby charakteryzowała się responsywnością, czyli dostosowywała się do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlana. Warto również dodać elementy ułatwiające potencjalnym odbiorcom odnalezienie firmy – przydatne okazują się np. mapy Google. Nieodłącznym elementem strony internetowej są także odnośniki do mediów społecznościowych – warto stworzyć profile na Facebooku, Instagramie lub Twitterze.

 

Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych

Social media mogą generować olbrzymie zyski dla współczesnych przedsiębiorstw. Każdy z nas przynajmniej raz zetknął się z kampanią reklamową, która w ciągu kilku dni opanowała cały kraj za sprawą viralowo rozprzestrzeniającej się treści np. na Facebooku. Potencjał mediów społecznościowych jest ogromny – w naszym kraju Facebook w 2016 roku przekroczył liczbę 15,5 mln użytkowników. Chcesz dołączyć do grona firm, które skutecznie promują się za pomocą portali społecznościowych? Pamiętaj, żeby regularnie publikować posty i nie zapominać o swoich fanach, nawet jeśli początkowo zasięgi oraz liczba polubień nie będą zadowalające.

Jakie treści szczególnie przykuwają uwagę odbiorców? Według agencji Sotrender, po opublikowaniu postów, zawierających video możemy liczyć na 6 razy więcej aktywności niż w przypadku statusów tekstowych. Ważna jest również pora ich publikacji – specjaliści ds. social media przekonują, że odbiorcy najchętniej reagują na statusy wrzucone między godziną 7-9, 12-15 oraz 19-21 – wtedy internauci spędzają najwięcej czasu na Facebooku.

 

Postaw na kampanię e-mailową

E-mail marketing to kolejne ważne narzędzie, z którego powinny korzystać przedsiębiorstwa chcące osiągnąć sukces w internecie. Według statystyk GUS około 60% użytkowników internetu uznaje posiadanie e-maila za najważniejszy cel korzystania z zasobów sieci www. Od czego zacząć? Warto zachęcać osoby odwiedzające stronę internetową do zasubskrybowania newslettera, w którym klienci będą otrzymywać informacje o nowościach, promocjach, wyprzedażach czy konkursach. Mailing nie może być zbyt nachalny, w przeciwnym razie przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego – odbiorcy zaczną masowo przenosić nasze wiadomości do folderu SPAM. Chcesz zaskarbić sobie sympatię potencjalnych klientów? Podchodź do nich personalnie – wchodź w bezpośredni kontakt, zwracaj się po imieniu w temacie wiadomości – takie działanie może podnieść współczynnik Open Rate nawet o 126%. Prowadzisz sklep internetowy z odzieżą? Pomyśl o dokonaniu segmentacji bazy odbiorców, np. według płci, wtedy propozycje sukienek i strojów kąpielowych trafią do kobiet, a krawatów, czy garniturów – do mężczyzn. Dzięki zastosowaniu się do kilku prostych wskazówek zaczniesz skutecznie pozyskiwać klientów w internecie, a Twoja firma dynamicznie się rozwinie.