Logo PageAndShop

Jak promować stronę na Facebooku? - Dobry start

71509750

Po utworzeniu strony internetowej, warto się zastanowić nad obecnością w największym medium społecznościowym. Powinieneś zastanowić się jak promować swoją stronę na Facebooku, aby zyskać fanów i lojalnych klientów, którzy już na zawsze zwiążą się z Twoją marką. Prawie wszyscy spędzają tam czas i jeśli nie zatrzymasz ich uwagi, szybko o Tobie zapomną. W zależności od tego, jaki biznes prowadzisz, inaczej poprowadzisz komunikację na Facebooku. Niektóre zasady pozostają niezmienne. W tym wpisie podpowiemy Ci, jak zacząć swoją przygodę z Facebookiem tak, aby efekt był zadowalający dla Ciebie i klientów. 


Jak promować stronę na Facebooku – Od czego zacząć? Krok po kroku

Teraz wyjaśnimy krok po kroku, jak promować stronę na Facebooku, a dokładniej, jak zacząć działania promocyjne.

Krok 1. Załóż swój Fanpage 

Pierwszą z rzeczy, które powinieneś zrobić, to założenie firmowego Fanpage. Wystarczy, że klikniesz kilka razy myszką, wybierzesz profil swojej działalności i wypełnisz szczegółowe informacje o firmie. Później napiszesz kreatywny i interesujący opis działalności. Gotowe, teraz możesz ruszyć dalej.

Krok 2. Zadbaj o estetykę wizualną

Aby Twój Fanpage był interesujący dla potencjalnych klientów lub fanów, musisz zadbać o dobrą oprawę graficzną zdjęcia profilowego i drugiego w tle. Najlepiej w miejsce zdjęcia profilowego wrzucić logo swojej firmy. Zdjęcie w tle powinna zająć profesjonalna grafika, która oddaje profil działalności. Nic się nie stanie jednak, jeżeli zawrzesz na niej mniej informacji ale skutecznie oddasz misję lub wartości marki. 

Rekomendowane rozmiary zdjęcia w tle na Facebooku to 851x315 px

Do tworzenia amatorsko grafik różnego rodzaju za darmo skorzystasz z darmowego oprogramowania Canva. 

https://www.canva.com/

Krok 3. Zaplanuj sposób komunikacji ze swoimi odbiorcami

Zdecyduj, czy chciałbyś używać do komunikacji głównie zdjęć, czy może robić wideo? Do kogo dokładnie będziesz się kierował na Facebooku? Jak często chciałbyś komunikować się z odbiorcami? Jak chcesz kreować wizerunek swojej firmy? Czy preferujesz kreować również swoją markę jako pracodawcy, czy na ten moment odpuścisz? Kto się tym zajmie? Chciałbyś sam odpowiadać za Facebooka, czy zatrudnić kogoś doświadczonego z umiejętnościami? 

Powinieneś szczerze odpowiedzieć sobie na te wszystkie pytania. To bardzo ważne, aby strona na Facebooka przekładała się na wyniki, zamiast bezmyślnie przepalać Twoje budżety. Jeżeli zrobisz to dobrze, pozostaje Tworzyć.

Ale... Jeszcze jedno

Krok 4. Określ swój budżet. 

Skuteczna reklama na Facebooku rzadko kiedy jest darmowa, szczególnie na początku, gdy musisz jakoś zdobyć pierwszych fanów, którzy polubią Twój Fanpage.  Tutaj masz szerokie pole możliwości. Facebook zbiera od nas bardzo dużo danych, dzięki czemu odpowiednio targetowana reklama dotrze dokładnie do Twojego potencjalnego klienta z określonej wcześniej grupy docelowej. Wiedziałeś, że możesz targetować reklamę na Facebooku tylko do osób, które przykładowo tydzień temu wprowadziły się do Twojego miasta, są zaręczone, używają tylko sprzętu Apple i mieszkają w promieniu 3 kilometrów od Twojej firmy? To możliwe! Rodzaje kampanii na Facebooku mogą wpływać w zależności od Twojego wyboru na rozpoznawalność marki, zasięg, ruch na stronie internetowej, instalacje aplikacji, promowanie postów, uczestnictwo w wydarzeniach, pozyskiwanie kontaktów, wizyty w siedzibie firmy i kilka innych. Gdy nie jesteś pewny skuteczności reklam, zacznij od małych budżetów sprawdzając, czy to się opłaca. Później stopniowo je zwiększysz lub nie. W niektórych profilach działalności po prostu lepiej wybrać inne medium odpuszczając płatną reklamę na Facebooku.

Krok 5. Buduj społeczność

Media społecznościowe to dialog. Musisz być otwarty na opinie swoich klientów, odpowiadać na wiadomości i komentarze. Jeżeli tego nie zrobisz, szybko ich stracisz. Współczesny świat sprawił, że jesteśmy przyzwyczajeni do szybkiej obsługi w mediach społecznościowych. Większość rodzajów działalności wymaga komunikacji z klientem i jeżeli Twoja jest jedną z nich, przyłóż się do tego!

Jeżeli wcześniej nie zajmowałeś się działaniem, jakim jest promocja na Facebooku, lepiej jeżeli kogoś zatrudnisz. Zapewnienie sobie profesjonalnej obsługi spowoduje, że poświęcisz mniej czasu na testy i mniej budżetu przepalisz. W przypadku mniejszych biznesów dobrym rozwiązaniem okazuje się freelancer. Przy rozwiniętej firmie, która planuje większe kampanie przydaje się dział marketingu lub agencja, która weźmie obowiązek prowadzenia marki w mediach społecznościowych na siebie. 

Teraz już wiesz jak promować stronę na Facebooku, a przynajmniej od czego zacząć! Platforma pageandshop.pl jest całkowicie przyjazna mediom społecznościowym. Sprzyja udostępnianiu Twoich materiałów i estetycznemu ich przedstawieniu na Facebookowej tablicy. Co więcej, na swojej stronie bez problemu zamieścisz odnośniki do swoich Social Media. Dzięki temu klienci lub czytelnicy, którzy chcą Cię śledzić, szybko klikną i polubią Twój Fanpage!

Powodzenia podczas pierwszych działań!