Logo PageAndShop

Jak utrzymać lojalność klientów - Edukacja na stronie

118448072

Lojalność klientów jest sporną kwestią. Konsumenci często pod wpływem impulsu lub ciekawszej oferty zmieniają dostawcę bez zastanowienia. Pojawia się pytanie, jak zatrzymać takich klientów na dłużej i sprawić, aby regularnie kupowali nasze produkty lub korzystali z usług. Zdarza się, że przedsiębiorcy zapominają o obecnych klientach ciągle poszukując nowych. Niepotrzebnie, ponieważ szukając wydają więcej pieniędzy. To sprawia, że obecni czują się zaniedbani i zaczynają rozglądać się za korzystniejszą ofertą. Rywalizacja cenowa na dłuższą metę może wykończyć przedsiębiorstwo, dlatego tekst skupi na budowaniu innego rodzaju przewagi. Edukacja to jeden z czynników, który zatrzymuje konsumentów.

Edukacyjna strona internetowa – Zasadnicza przewaga

Edukacyjna strona internetowa posiada przewagę nad witrynami, które tylko oferują produkty. Udostępnianie wartościowej wiedzy sprawia, że klient bardziej docenia firmę. Jeżeli na naszej stronie dowie się, jak skorzystać z naszego produktu lub jakie korzyści posiada oferowana usługa, a u konkurencji tego zabraknie, wygodniej będzie mu zostać. Lojalność klientów zdobywana jest tak długo, jak nam ufają. Blog firmowy lub kanał z materiałami wideo w większości przypadków buduje przewagę konkurencyjną nie do przeskoczenia. Ludzie z natury są głodni wiedzy i jeżeli uświadomimy im, że nasze materiały są wartościowe, chętnie z nich skorzystają. Niektóre firmy skutecznie stosują płatną subskrypcję za oglądanie regularnie publikowanych treści. Często zdarza się również tak, że tylko osoby, które korzystają z usług danej firmy mają dostęp do wysokiej jakości materiałów.

Lojalność klientów - Rodzaje udostępnianych treści

Lojalność klientów buduje się poprzez różne rodzaje i specyfikę materiałów. Obsługa sklepu internetowego wymaga zaangażowania i skrupulatnej strategii. Warto zwrócić uwagę na specyfikę naszej grupy docelowej i dobranie odpowiedniej strategii.

Bardzo popularną metodą przekazywania wiedzy klientom przez firmy stało się wideo. Liczba krótkich filmów edukacyjnych udostępnianych codziennie w internecie przechodzi nasze najśmielsze wyobrażenia. Nie starczyłoby nam całego życia, aby obejrzeć je wszystkie. To wymusza na nas stworzenie wideo w wysokiej jakości i z wartościowym przekazem. Klient ma do wyboru dużo możliwości, a to sprawia, że wybiera najbardziej dla niego korzystną.

Teksty także mają szerokie zastosowanie. Wiele osób jest zwolennikami czytania i lubią, gdy firmy o nich pamiętają. Nie każdy preferuje materiały wideo. Przy analizie tekstu możliwe jest dokładniejsze przeanalizowanie poruszanego tematu i wyciągnięcie wniosków. Dzięki temu udostępniając merytoryczne teksty masz realny wpływ na rozwój biznesu Twoich klientów. Jeżeli oni będą więcej zarabiać, Ty również osiągniesz wyższe zyski. Przecież w takiej sytuacji kupują też więcej od Ciebie. Teksty skutecznie sprawdzają się w formie artykułów na blogu, książek lub e - booków.

Infografiki nowym trendem. Długie materiały graficzne z zebranymi najważniejszymi informacjami stają się popularną i skuteczną metodą przekazywania informacji. Gdy oglądamy infografikę, nasze odczucia wizualne są silniejsze, a my zapamiętujemy więcej. Sprawdzają się również jako dodatek do dłuższego tekstu.

Teraz sam wiesz, że lojalność klientów jest możliwa do zbudowania. Każdy może ją utrzymać tworząc atrakcyjną ofertę i edukując użytkowników internetu. Swoją strategię opartą na edukacji z łatwością stworzysz przy stronie wykreowanej w PageAndShop. Jeżeli skorzystasz z platformy, bez problemu umieścisz na swojej stronie firmowego bloga lub jakikolwiek materiał wideo. Przekonaj się sam podczas darmowego okresu testowego przez dwa tygodnie. Daj sobie szansę na stworzenie efektywnego biznesu.