Logo PageAndShop

Jak wprowadzić merchandising w sklepie internetowym

134800160

Merchandising zazwyczaj kojarzy nam się z działaniami podejmowanymi w sklepach stacjonarnych. Poszczególne działania wizerunkowe, sposób prezentowania produktów i ogólny wygląd sklepu mają wpłynąć na klienta zwiększając zainteresowanie, zatrzymując jego uwagę i zwiększając sprzedaż. Większość osób nie wpadło jeszcze na pomysł, aby skutecznie wykorzystać tą technikę w sklepie internetowym. Wystarczy odrobina starań i znajomość technik, a wprowadzisz innowację także na swoją witrynę. Korzystają już z tego największe sklepy.

Merchandising – Zasady

Merchandising według definicji to zrozumiałe, atrakcyjne i interesujące przedstawienie zasobów swoim klientom. Pomieszczenia i produkty stwarzają wiele możliwości modyfikacji wizualnej i umiejętnie wykorzystane przynoszą zyski. Jedna odmiana merchandisingu oznacza także wykorzystanie powszechnie znanych obiektów i rozpoznawalnych postaci w celu zwiększenia sprzedaży.

Zastosowanie merchandisingu odnajdziemy też w sklepach internetowych i witrynach tematycznych. Siłą rzeczy w tym przypadku zmieniają się nieznacznie metody działania. Cele pozostają takie same. W każdym przypadku główny cel to zwiększenie sprzedaży lub przyciągnięcie większej ilości klientów. Każdy, kto choć na chwilę zetknął się ze światem marketingu zna to pojęcie. Najbardziej ogólny model można złożyć do jednego schematu znanego jako AIDA.

A -  Attention (uwaga) – zwrócenie uwagi klienta na nasz produkt

I – Interest (zainteresowanie) – zainteresowanie klienta naszym produktem lub ofertą

D – Desire (pożądanie) – silna chęć klienta do kupna naszego towaru lub skorzystania z usługi

Q – Action (działanie) – dokonanie zakupu przez naszego klienta

Merchandising to sposób osiągnięcia każdego z etapów powyższego schematu. Wykorzystując różnego rodzaju upodobania klientów, czynniki psychologiczne i atrakcyjność wizualną przykuwamy uwagę, wzbudzamy zainteresowanie, wywołujemy pożądanie, a następnie przekonujemy do zakupu.

Konkretne techniki używane przy merchandisingu  w sklepie internetowym

  • Pozytywny wizerunek

Warto zadbać o pozytywną prezentację swojego sklepu w sieci. Staraj się uzyskać dobre oceny od klientów w Google i na Facebooku. Starannie dobrane opisy na stronie i atrakcyjny wygląd zwiększą jakość doświadczeń Twojego klienta.

  • Prezentacja towaru

Postaraj się, aby zadbać o każdy szczegół. Czytelna czcionka w znacznym stopniu pomoże odczytać klientowi zalety produktu. Jeszcze lepiej, jeżeli zalety są wypunktowane. Prezentacja graficzna również stanowi znaczącą część oceny całościowej klienta. Od Ciebie zależy, czy przedstawisz produkt w 360 stopniach, nagrasz film, stworzysz animacje lub ułożysz interesującą galerię zdjęć. Dopasuj sposób przekazu do przekonań firmy i stwórz wysoką jakość. Jeżeli wybierzesz zdjęcia, to pokaż swój towar szczegółowo. Postaraj się zrobić wszystko, aby zminimalizować późniejszą liczbę pytań klienta.

  • Komplementarność produktów

Jeżeli klient obecnie kupuje na Twojej stronie jeden produkt o dużej wartości, pokaż mu kilka komplementarnych obok. Przykładowo przy kupnie butów chętnie skorzysta ze środka do czyszczenia obuwia lub dodatkowych sznurówek. Często za pomocą tego sposobu można bardziej zadowolić klienta, a dodatkowo zwiększyć swój dochód.

  • Promocje i wyprzedaże

Warto zaznaczyć, że w niektórych branżach specjalistycznych ta metoda się nie sprawdzi. Producenci oferujący produkty luksusowe często nie organizują promocji i wyprzedaży, co wychodzi im na korzyść. Opłaca Ci się jednak zastanowić, czy akurat w Twoim przypadku taka technika się sprawdzi. Klienci uwielbiają kupić jakikolwiek towar, jeżeli tylko ma zaniżoną cenę. Dzięki tworzeniu okazji wzbudzasz zainteresowanie.

Wykorzystaj merchandising skutecznie w swoim sklepie internetowym na platformie PageAndShop. Skorzystaj z okresu próbnego zupełnie za darmo. Dopiero po dwóch tygodniach zdecydujesz, czy Ci się podoba i określimy co dalej. Bez żadnych konsekwencji.