Logo PageAndShop

Jak wybrać temat na bloga? - Sprawdzone sposoby

Business 1209705 1920

Wiele osób, szczególnie na początku swojej drogi z blogowaniem nie wie, jakie wybierać tematy poszczególnych wpisów. Nawet po dosyć intensywnym zastanowieniu się, nic nie przychodzi im do głowy. Problem pojawia się także po dłuższym czasie blogowania, gdy dochodzi do nas myśl, że może wykorzystaliśmy już wszystkie tematy i powiedzieliśmy wszystko, co chcieliśmy powiedzieć. Najczęściej jednak nie ma bardziej mylnego stwierdzenia, a tematy zawsze potrafią się znaleźć. Po przeczytaniu artykułu dowiesz się, skąd można czerpać inspiracje.

Temat na bloga – Odpowiedz na potrzeby swoich odbiorców

Istnieje wiele sposobów znalezienia odpowiadającego tematu w naszej branży. Jednym z nich jest zapoznanie się z potrzebami klienta i odpowiedź na nie. Nasi klienci codziennie szukają milionów informacji, a my możemy podpatrzeć, których dokładnie. Zrobimy to między innymi korzystając z Google Trends. Bez problemu zobaczymy, które wyszukiwania cieszyły się największą popularnością w ostatnim czasie i na podstawie tego zaplanujemy dokładniej temat naszego wpisu.

Pamiętajmy jednocześnie, że temat powinien pasować do obranej przez nas tematyki bloga. Wszystko powinno być spójne i dopracowane, aby strategia przyniosła skutek.

Blog w internecie – Czy pytać o temat swoich czytelników?

Następnym sposobem może być proste pytanie. Za pośrednictwem mediów społecznościowych lub innego kanału możemy zapytać dotychczasowych czytelników o czym chcieliby przeczytać najbardziej. Jeżeli ich preferencje zbiegają się z naszą wiedzą na dany temat, jesteśmy w domu - można zasiąść do pisania. Wtedy dodatkowo osoby, które zaangażowały się w dyskusję, będą bardziej chętne do przeczytania artykułu, gdy już się pojawi.

Często musimy dokładnie wczuć się w role naszego odbiorcy, grupy docelowej. Powinniśmy przez chwilę postarać się poczuć to, co chcemy, aby poczuł czytelnik po drugiej stronie po przeczytaniu artykułu. To znacznie ułatwi nam cały proces.

Planowanie całego tekstu – Mamy temat i co dalej?

Następnym krokiem będzie zaplanowanie tekstu. Bardzo ważne okazują się poszczególne, mniejsze części tekstu, które powinniśmy zaplanować. Oddzielimy je za pomocą pomocnych śródtytułów, które powiedzą użytkownikom, którzy mogą poszukiwać konkretnej informacji, gdzie powinni się zatrzymać podczas skanowania całego tekstu.

Dopracujmy także długość tekstu. Lepiej wiedzieć wcześniej, jak dużo treści będziemy chcieli zawrzeć w jednym artykule. Jeżeli mamy wyobrażenie całego tekstu od początku, zdecydowanie łatwiej się nad nim pracuje przeskakując z jednego punktu do drugiego i płynnie opisując swoje przeżycia lub informacje.

Zwróćmy też uwagę, aby tematyka bloga była ze sobą spójna przez cały czas, gdy go prowadzimy. Wtedy pokażemy, że dbamy o naszą grupę docelową, która może być dosyć zawężona. Mówi się, że to, co jest dla każdego, jest dla nikogo. Zadbaj więc, aby Twoje treści miały sprecyzowanego odbiorcę i o to, aby skutecznie rozwiązać problemy, z jakimi się mierzy. Niech znajdzie rozwiązania w Twoim nowym, kolejnym artykule!

Zachęć czytelników także do komentowania tekstu. Wzbudzenie dyskusji pomaga w podniesieniu strony w wynikach wyszukiwania, zwiększeniu popularności swojego bloga i budowie marki osobistej lub firmowej. Odpowiadajmy na każdy komentarz i sprawmy, że czytelnik na naszej platformie czuje się dokładnie, jak u siebie.

Jeżeli jeszcze nie masz swojego bloga, nic straconego. Za pomocą platformy pageandshop.pl stworzysz go w kilka godzin. Wystarczy kilka krótkich kroków, a Ty będziesz mógł cieszyć się miejscem, gdzie podzielisz się wiedzą branżową, swoimi spostrzeżeniami, a także informacjami na temat swojej działalności. Zrób to jeszcze dziś i zacznij efektywnie promować się w internecie.