Logo PageAndShop

Jak wykorzystać InstaStory w biznesie – 5 wskazówek

135705910

Real Time Marketing odgrywa dużą rolę w życiu najmłodszych generacji trafiających na rynek pracy. Konsumenci zaczynają wymagać komunikacji w czasie rzeczywistym od firm, z których usług korzystają. Chcą angażować się i mieć wpływ w życie marki. Jeżeli dana firma umożliwi im to, może liczyć na znaczny wzrost rozpoznawalności marki i sprzedaż produktów. InstaStory to kanał komunikacji, który już jakiś czas temu wyprzedził liczbą aktywnych użytkowników Snapchata. Teraz intensywnie rozwija się dodając nowe funkcje, elementy angażujące obserwujących i opcje reklamowania produktów.

InstaStory – 5 użytecznych wskazówek w biznesie

  • Udostępniaj treści codziennie

Instastory jest skoncentrowany na komunikacji w czasie rzeczywistym. Jeżeli dzisiaj stało się coś bardzo ważnego w życiu firmy, warto opublikować informacje o tym bez czasu oczekiwania. Na następny dzień informacja straci na wartości. Warto udostępniać treści codziennie, aby użytkownicy mieli stały kontakt z firmą. Wtedy zwiększy się stopniowo rozpoznawalność marki. Jeżeli myślisz, że nie masz ciekawych materiałów do publikacji, to tylko kwestia pomysłu. Kreatywność sprawia, że nawet najbardziej trywialne rzeczy mogą przerodzić się w świetne Story.

  • Używaj znaczników miejscowości

Jeżeli prowadzisz firmę o zasięgu lokalnym ze swoją stroną w internecie, używanie znaczników lokalizacyjnych znacznie zwiększy zasięg. Instagram oferuje gromadzenie Stories z danego miasta w jednym miejscu, przez co wszyscy mieszkańcy mogą je zobaczyć. Dosyć dużo osób korzysta z tej opcji, więc warto wykorzystać jej potencjał. Wiele firm zdobyło obserwujących właśnie oznaczaniem miasta i ciekawymi treściami.

  • Nagrywaj wideo i zadbaj o ciekawy montaż

Treści wideo zdominowały sieć internetową w poprzednim roku. Następny rok przewiduje znaczny wzrost znaczenia wideo. Wcześniej można było je nagrywać. Teraz będzie trzeba je nagrywać, aby zwrócono uwagę na produkty firmy. Warto zaplanować serię krótkich filmów, które opowiedzą historię firmy w interesujący sposób lub pokażą placówkę od kulis. Pamiętaj, aby nagrywać wertykalnie (pionowo). Dokładnie do takiego formatu przystosowana jest aplikacja, na której chcemy udostępniać nasze zasoby. Ważne, aby pokazać w nich „ludzką” twarz, ponieważ młodsze pokolenia chętniej kupują od ludzi i osobowości niż od przedsiębiorstw bez charakteru. Gdy już nagrasz swoje materiały wideo, świetnym pomysłem będzie zmontowanie ich pod potrzeby InstaStory. Istnieje wiele programów do edycji specjalnie pod media społecznościowe. Przy większych kampaniach najlepszą opcją będzie skorzystanie z profesjonalnych programów na komputerze (IMovie lub programy od Adobe), a następnie wrzucenie gotowych filmików do smartfona i na firmowe Insta.

  • Angażuj odbiorców

InstaStory oferuje szereg narzędzi do angażowania swoich odbiorców. Od ciekawych nakładek przy nagrywaniu twarzy, nakładek wykorzystujących elementy wirtualnej rzeczywistości po ankiety, w których widzowie głosują za bardziej odpowiadającą im opcją. Przy odpowiednim wykorzystaniu wymienionych narzędzi, otrzymasz mnóstwo wiadomości, obserwacji i zapytań. A jeżeli Twoja treść będzie ciekawa, użytkownicy chętnie wyślą ją swoim znajomym.

  • Używaj hashtagów

Tak samo, jak przy zdjęciach na Instagramie, na InstaStory liczą się hashtagi. Służą do tego, aby użytkownicy Cię znaleźli. Story danej firmy lub osoby można znaleźć po hashtagu w taki sam sposób, jak zdjęcie. Najlepiej używaj branżowego hashtagu, o którym wiesz, że jest szansa, aby ktokolwiek się nim posługiwał. Inną opcją jest stworzenie swojego własnego hastagu i posługiwanie się nim tak długo, aż wykuje się w podświadomości klientów i będą go używać myśląc o Tobie.

Jeżeli wykorzystasz wszystkie powyższe wskazówki przy wejściu w marketing na InstaStory, osiągniesz duże korzyści. To czas, w którym najlepiej zdecydować się na tego rodzaju komunikację, ponieważ konkurencja nie stała się zbytnio nasilona. Jeżeli wystarczająco szybko zareagujesz, przejmiesz sporą część nabywców na swoim rynku. Dowiedz się więcej w następnych artykułach Akademi PageAndShop.