Logo PageAndShop

Jak założyć i prowadzić fanpage na Facebooku?

1414

Prowadzenie firmowej strony na Facebooku pozwala na dotarcie do ogromnych rzesz odbiorców, promowanie produktów i usług oraz zwiększanie zysków całej firmy. Jak wygląda procedura zakładania fanpage’a? Co należy publikować na swojej tablicy, żeby zwiększyć zasięgi? Czy warto korzystać z postów sponsorowanych? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym poradniku.

 

Według raportu przygotowanego przez IRCenter, już nawet 90% polskich internautów korzysta z możliwości, jakie zapewniają portale społecznościowe. Wśród platform dominuje Facebook – w 2016 roku portal ten posiadał w Polsce około 15,5 mln zarejestrowanych użytkowników, przy czym ich liczba w dalszym ciągu nieustannie rośnie. Z możliwości Facebooka chętnie korzystają marki, które próbują w ten sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, a rozprzestrzeniające się viralowo treści wywołują olbrzymie emocje wśród odbiorców i stanowią najlepszą reklamę. Ty również chcesz wykorzystać ogromny potencjał mediów społecznościowych do promowania usług swojej firmy?

 

Fanpage na Facebooku – krok po kroku

Stronę na tym popularnym portalu społecznościowym może założyć osoba fizyczna posiadająca już konto w serwisie. Pierwszym krokiem będzie kliknięcie w symbol trójkąta ,znajdujący się na górnym pasku po prawej stronie i przejście do sekcji „Utwórz stronę”. Następnie należy wybrać profil strony – do wyboru masz między innymi lokalną firmę lub miejsce, firmę, organizację lub instytucję, markę lub produkt, a także wiele innych kategorii. Pod kliknięciu wybranej opcji otwiera się przed Tobą jeszcze szersza możliwość określenia profilu fanpage’a – np. biuro podróży, firma transportowa, organizacja non-profit, księgarnia, kino, szkoła wyższa itd. Warto precyzyjnie określić rodzaj konta – ułatwi to potencjalnym klientom odnalezienie Cię na portalu. W przypadku wybrania opcji „Lokalna firma lub miejsce” należy też podać adres przedsiębiorstwa.

 

Uzupełniłeś powyższe pola i podałeś najważniejsze informacje? Twój fanpage jest już prawie gotowy. Żeby ułatwić odbiorcom odnalezienie profilu, warto także zadbać o pozycjonowanie strony. W tym celu należy dodać w opcji „Skonfiguruj stronę” odpowiednie słowa kluczowe, charakterystyczne dla danej branży. Pomocne jest również określenie przedziału wiekowego potencjalnych odbiorców, ich płci oraz zainteresowań – dzięki temu klienci łatwiej odszukają fanpage, a ewentualne posty sponsorowane będą się wyświetlać odpowiedniej grupie osób.

 

Jak prowadzić fanpage na Facebooku – zwróć uwagę na porę i publikuj angażujące treści

Samo założenie firmowej strony to oczywiście nie wszystko – żeby przykuć uwagę odbiorców i zdobyć jak najwięcej fanów i reakcji, warto regularnie publikować posty. Duże znaczenie ma nie tylko rodzaj, ale także czas ich wstawiania. Według Hootsuite najlepsza pora przypada na dni powszednie (oprócz wtorku) w godzinach 12-15, zaś w weekendy – 12-13. Z kolei portal WhySoSocial podaje kolejne przedziały czasowe – w tygodniu od 7 do 9 oraz od 19 do 21 – wtedy posty są wyświetlane przez większą grupę odbiorców. Można także skorzystać z opcji automatycznego ustawiania daty i godziny publikacji postu – to narzędzie zdecydowanie ułatwia pracę marketerów.

 

Jakie treści publikować na Facebooku, żeby dotrzeć do odbiorców? Pamiętaj, że dużym zainteresowaniem cieszą się konkursy, które angażują użytkowników. Warto również zaznaczyć, że według raportu przygotowanego przez agencję Sotrender, treści video otrzymują 6 razy więcej aktywności, niż statusy tekstowe oraz prawie 2,5 razy więcej niż fotografie. Jeśli zatem chcesz wypromować swoją stronę, regularnie wstawiaj ciekawe filmy. Specjaliści ds. social media przekonują, że fanpage na Facebooku powinien zamieszczać przynajmniej 1 post dziennie.

 

Jak zwiększyć zasięgi firmowego konta?

Administratorzy stron na Facebooku od pewnego czasu skarżą się na to, że portal ucina zasięgi i nie wyświetla postów wszystkim osobom, które „lubią” dany profil. Chcesz zwiększyć krąg odbiorców? Zależy Ci na tym, żeby konkretna treść dotarła do jak największej liczby osób? Możesz skorzystać z opcji promowania postów – jest to płatna reklama, dzięki której treść wyświetla się kilku lub nawet kilkudziesięciu tysiącom użytkowników Facebooka.