Logo PageAndShop

Jak zdobywać klientów przez stronę internetową?

1010

Dobrze zaprojektowana strona internetowa nie tylko przedstawi klientom ofertę firmy, ale również zachęci ich do zakupu produktów, czy skorzystania z konkretnych usług. Jakie elementy powinna posiadać witryna www, żeby mogła skutecznie zdobywać klientów i pomnażać zyski całego przedsiębiorstwa? Przedstawiamy najważniejsze czynniki, które zwiększają prawdopodobieństwo stworzenia witryny przyciągającej uwagę odbiorców i sprzedającej w skuteczny sposób.


Przyjazny interfejs
Chaotyczne i trudne w odbiorze strony internetowe przynoszą skutek odwrotny do zamierzonego – zniechęcają klientów i sprawiają, że potencjalny odbiorca będzie w przyszłości unikał odwiedzania Twojej witryny. Chcesz zainwestować w czytelną stronę internetową o przyjaznym interfejsie? Możesz zatrudnić profesjonalnego programistę, który specjalnie dla Ciebie stworzy indywidualny projekt lub też wybrać rozwiązanie błyskawiczne – skorzystać z kreatorów stron internetowych. Jeśli nie masz dużych wymagań w kwestii strony, a jednocześnie zależy Ci na oszczędności czasu oraz pieniędzy, to gotowe rozwiązanie z pewnością spełni Twoje oczekiwania. Kreatory stron internetowych pozwalają wybierać pomiędzy wieloma szablonami graficznymi i dobierać ich wygląd do specyfiki prowadzonej działalności. Wiele z nich pozwala na tworzenie witryn responsywnych, czyli dostosowanych do różnych urządzeń. Przejrzysta grafika i prosty interfejs sprawią, że potencjalny klient zostanie na Twojej stronie na dłużej.

Wartościowa treść to podstawa
Treści na stronach internetowych powinny spełniać określone warunki – być nie tylko unikalne, wartościowe czy perswazyjne, ale także uwzględniać zasady SEO, czyli pozycjonowania witryn w wyszukiwarkach. Chcesz, żeby klienci znaleźli Twoją ofertę w Google? Zależy Ci na zwiększeniu swojego zasięgu w internecie? Wykorzystaj potencjał SEO copywritera, który przygotuje wysokiej jakości teksty, uwzględniające odpowiednie frazy kluczowe – dzięki nim odbiorcy szybciej znajdą Cię w wyszukiwarce. Treść na stronę internetową powinna być również perswazyjna, czyli napisana językiem korzyści, uwzględniającym zalety oferowanych usług, produktów czy rozwiązań. Copywriter przedstawi ofertę w dobrym świetle, podkreśli atuty i przekona odbiorców do skorzystania z Twoich usług.

Wykorzystaj potencjał newslettera
Zbudowanie bazy potencjalnych odbiorców może zapoczątkować dynamiczny rozwój Twojego biznesu. Chcesz, żeby strona dla Ciebie zarabiała? Zachęć osoby odwiedzające stronę internetową do subskrybowania newslettera, a zyskasz potężne narzędzie, które w przyszłości pozwoli Ci generować pasywny dochód. Im szersza grupa potencjalnych odbiorców, tym większe prawdopodobieństwo, że któryś z nich będzie zainteresowany zakupem Twoich usług lub produktów. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić z ilością wysyłanych wiadomości – w e-mail marketingu liczy się przede wszystkim jakość. Zadbaj o to, żeby dokonać segregacji listy subskrybentów newslettera według określonych kategorii, np. wieku lub płci odbiorców. Ważne jest również nadanie odpowiedniego tematu wiadomości – specjaliści zalecają wchodzenie w bezpośredni kontakt z odbiorcą, na przykład poprzez zwracanie się do niego po imieniu. Profesjonaliści zajmujący się e-mail marketingiem podkreślają, że personalizacja tematu może podnieść współczynnik Open Rate nawet o 126%. Warto też wykorzystać tzw. triggery - wiadomości warunkowe, które odbiorcy otrzymają po wykonaniu określonych działań.

Pamiętaj o sile mediów społecznościowych
Prowadzisz fanpage na Facebooku? Aktywnie korzystasz z Twittera? Zamieść na swojej stronie internetowej odnośniki do profili social media – pamiętaj, że w 2016 roku liczba polskich użytkowników zarejestrowanych na Facebooku przekroczyła 15,5 mln, warto więc wykorzystać ten potencjał i wyposażyć witrynę internetową w praktyczne wtyczki społecznościowe. Dzięki temu dotrzesz do szerszego grona potencjalnych klientów, zwiększysz szanse na poprawę wskaźników sprzedaży i odniesiesz sukces!