Logo PageAndShop

Jakie techniki sprzedaży stosuje zalando? - Lider sprzedaży przez internet

Shoes 2831821 1920

Naśladowanie najlepszych to technika, którą stosuje wiele sklepów internetowych. Pozwala to szybko osiągnąć wzrost sprzedaży i sprawić, że klienci będą się mnożyć niczym grzyby po deszczu. Niektóre techniki sprzedaży zostawały dopracowywane przez lata po to, aby teraz mogły zostać wykorzystane przez każdego i przynosić zyski. Zalando wypracowało system, który sprawdza się na całym świecie.
Pewnie dobrze o tym wiesz, ponieważ wcześniej spotkałeś się z tą marką. Tekst opowie technikach sprzedaży, które przyczyniły się do ich sukcesu.

Techniki sprzedaży stosowane przez zalando - Czego możemy się nauczyć?

Darmowa wysyłka i zwroty – Zalando już od początku uznało, że przewagą konkurencyjną stanie się darmowa wysyłka i możliwość szybkiego zwrotu towaru. Dzięki temu klienci mogli być spokojni o to, że jak nie spodoba im się zamówiony produkt, mogą go oddać bez żadnych konsekwencji. Była to taktyka długofalowa. Na początku działalności firma miała duże kłopoty z wypracowaniem wystarczająco dużego zysku, ponieważ budżet pochłaniały zwroty paczek. Czas pokazał, że w zależności od kultury ludzie zwracają mniej lub więcej produktów, a zastosowana strategia sprawdza się do dzisiaj. Zalando jest jednym z największych sklepów internetowych.

Dostosowanie do mobile – Sklep internetowy powinien działać sprawnie na wszystkich urządzeniach. Założyciele Zalando wiedzieli o tym od początku. Konsumenci pragną kupować w każdym miejscu o każdej porze. Nagła potrzeba lub chęć może ich najść podczas czekania w kolejce do lekarza, jazdy komunikacją miejską lub na rodzinnym spotkaniu. Jeżeli istnieje taka potrzeba, czemu jej nie zaspokoić? Każdy właściciel sklepu internetowego myśląc o technikach sprzedaży powinien wziąć pod uwagę responsywną i dostosowaną do urządzeń przenośnych stronę.

Obsługa klienta – Warto zwrócić uwagę na to, że często potencjalni klienci nie chcą znać się na produktach. Pragną tego, aby jeden ze specjalistów w danej dziedzinie doradził im najlepiej, jak tylko potrafi. Firma Zalando wzięła to pod uwagę i sprawiła, że ich obsługa była oceniana jako znakomita. Jeżeli posiadasz sklep internetowy lub planujesz jego założenie, zwróć uwagę, aby Twoi handlowcy byli dobrze przygotowani technicznie i posiadali wiedzę na temat produktów. Komunikacja telefoniczna i w mediach społecznościowych jest bardzo ważna i może świadczyć o przyszłym sukcesie lub porażce.

Marketing i zbieranie danych – Informacje na temat naszych klientów są jedną z najcenniejszych rzeczy, jaką można posiadać w branży ecommerce. Ich nawyki konsumencie, persona i dane demograficzne pozwolą dopasować dokładnie taką strategię sprzedaży i marketing, który będzie się sprawdzał.

Działania marketingowe w dzisiejszych czasach są następnym czynnikiem, który świadczy o sukcesie. Prawidłowo i kreatywnie skonstruowana kampania może zdziałać cuda i przynieść zyski w postaci wielu zamówień, telefonów, wiadomości lub innego rodzaju pozyskanych leadów. Warto rozważyć stworzenie strategii multichannel, która opiera się na korzystaniu z różnych kanałów. Różne platformy w mediach społecznościowych, serwisy ogłoszeniowe, portale aukcyjne i działania outdoor mogą sprawić, że firma zwielokrotni zyski. Wystarczy do każdego dobrać odpowiedni sposób komunikacji, a użytkownicy wykażą zainteresowanie.

Wszystkie powyższe techniki sprzedaży wprowadzisz skutecznie tworząc sklep internetowy na platformie pageandshop.pl. Twoja strona będzie zgodna z najnowszymi trendami estetycznymi, doskonale dopasowana do urządzeń mobilnych i pozwoli Ci na promocję w internecie bez żadnych ograniczeń. Skorzystaj z darmowego okresu testowego i zobacz, czy to rozwiązanie dla Ciebie. Spełnimy Twoje oczekiwania.