Logo PageAndShop

Key Visual – Jak sprawić, aby nasza kampania była jeszcze bardziej popularna?

Cube 1963036 1920

Nie od dziś wiadomo, że strona graficzna każdego przedsięwzięcia jest bardzo ważna. Osoby, które nie znają naszej marki często będą wyrabiać sobie o niej opinie tylko na podstawie obrazów, jakie zobaczą. To tylko jeden z powodów, dla których powinniśmy zadbać, aby komunikacja wizualna naszej firmy w ramach danej kampanii była wyjątkowo spójna i interesująca. Key Visual to wizualizacja, która jest motywem przewodnim określonych działań marketingowych marki.

Key Visual – Jak to działa?

Key Visual to jedna grafika lub wizualizacja, która zapada w pamięci odbiorców, gdy pomyślą o danej akcji, działaniu marketingowym lub kampanii podjętej przez markę. Identyfikacja wizualna, jaka pojawia się w Twoim umyśle zaraz po tym, jak zaczniesz zastanawiać się nad działaniami przedsiębiorstwa.

Czy to jedyna grafika, jaką przedsiębiorstwo stworzyło na potrzeby kampanii?

Odpowiedź na to pytanie jest przecząca. Firmy zazwyczaj tworzą wiele grafik na potrzeby jednej kampanii. Czasem ich liczba przekracza nawet kilkanaście lub kilkadziesiąt. Mimo wszystko w głowie konsumentów zostaje jedna najbardziej rozpoznawalna wizualizacja. Spojrzenie na nią już powoduje, że kojarzymy całą akcję.

Zależność pomiędzy motywem przewodnim marki, a medium, w którym się pojawia

Motyw przewodni marki to aspekt, którego nie możemy lekceważyć od samego początku. Większość firm wykorzystuje różne platformy i formaty graficzne, aby skutecznie się promować w internecie. Pewnie spotkałeś się z sytuacją, w której na każdym medium firma udostępniała zupełnie inną grafikę. Kolorystyka była niespójna, poszczególne elementy przekazywały inne hasła, a w niektórych przypadkach nawet sprzeczne informacje. Lepiej uniknąć podobnych sytuacji, ponieważ wtedy nasze zasięgi spadają, a świadomość marki wśród potencjalnych konsumentów nie jest zadowalająca.

Nasza wizualizacja powinna być spójna w każdym mediów, w którym się pojawiamy. Jedynie format i kształt często wymagają zmiany. Kolorystyka spójna z marką, zgodne ze sobą informacje i odpowiednia spójność to podstawy, które powinniśmy zachować niezależnie od platformy wykorzystywanej do promocji akcji.

Sprawdzone praktyki:

Play – Pewnie też zaraz po tym, jak zobaczysz mocny kolor fioletowy przychodzi Ci na myśl jeden operator sieci komórkowej. Wszystkie jego kreacje mają podobny charakter i barwy. To dzięki takiej strategii i spójnej komunikacji tak łatwo nam przywołać firmę. Zmieniają się także wizerunki znanych osób przy podobnych barwach całej wizualizacji. Podobne działania sprawiają, że operator dociera do różnych grup w każdej zakorzeniając świadomość swojego istnienia na rynku. Bez obaw możemy wspomnieć, że strategia przynosi rezultaty, ponieważ Play jest obecnie jednym z największych operatorów w Polsce.

CocaCola – Identyfikacja wizualna marki sprawia, że każdy z nas zaraz po zobaczeniu czerwonej puszki przywoła do umysłu jedno skojarzenie – CocaCola. Nawet logo nie musiałoby być tam obecne, aby konsumenci przypomnieli sobie o marce. Efekt taki, jak ten jest możliwy do osiągnięcia dzięki nieustannym poszerzaniu i utrzymywaniu świadomości marki. CocaCola nigdy nie myślała nad zmianą szaty kolorystycznej w swojej firmie. Charakterystyczny czerwony kolor i logo są rozpoznawalne na całym świecie.

Gein Bank - A co przychodzi Ci na myśl, gdy myślisz o zielonym kolorze i pieniądzach?  Getin Bank. Ich skrupulatna i długoterminowa strategia promowania marki z pomocą skutecznego key visual przynosi efekty, ponieważ zielony kolor i cała reszta szaty graficznej sprawiają, że firma kojarzy się zarówno z pieniędzmi, jak z naturą i zdrowym stylem życia. Nawet myśląc o nazwie Getin Bank w Twojej głowie pojawia się już jedna z wielu podobnych wizualizacji stworzonych przez przedsiębiorstwo w przeszłości.

Key Visual to jeden z trzonów silnej marki, który towarzyszy jej przez cały okres istnienia. Widać go w każdej kampanii, działaniu marketingowym i materiale reklamowym. Pojawia się na ulotkach, plakatach, wizytówkach, prezentacjach i w postach na Facebooku. Zadbajmy o to, aby był dopracowany najlepiej, jak to tylko możliwe.