Logo PageAndShop

Kiedy są najlepsze godziny publikowania postów na Facebooku?

Smart watch 821557 1920

Wiele firm szuka idealnej godziny, o której ich posty dotrą do największej ilości użytkowników. W internecie można znaleźć wiele podpowiedzi i poradników, które opowiadają o najbardziej odpowiednich godzinach publikacji. Niestety nie podadzą nam one wiarygodnych dla naszego biznesu informacji. Posty na Facebooku i pory dnia, w których są publikowane to bardzo indywidualna sprawa każdej firmy. Strategia powinna zostać dobrana indywidualnie do danej działalności i konkretnej grupy docelowej. W tym tekście dowiesz się, jak dobrać prawidłowo godziny publikacji postów.

Wiara, że godzina, o której opublikujemy dany post jest jedna dla każdej działalności nie wyjdzie nam na dobre. Pewnie po dłuższej chwili namysłu zauważysz, że z Facebooka w innych godzinach korzystają nastolatki, a w innych osoby dorosłe pracujące w różnych branżach. Niektórzy przeglądają swoją tablicę w godzinach porannych, a inni widzą ją pierwszy raz dopiero wieczorem. Niestety nie możemy liczyć, że ktoś powie nam o idealnej, uniwersalnej porze, o której wszyscy powinni publikować posty. Jeżeli zobaczysz tekst, który głosi podobne prawdy, możesz być pewny, że nie wyniesiesz z niego nic praktycznego.

Co jest ważne przy ustalaniu odpowiedniej godziny publikacji?

Statystyki – Marketing w mediach społecznościowych można zmierzyć w prosty sposób. Strona na Facebooku posiada swoje statystyki, gdzie bez problemu zobaczysz podstawowe dane dotyczące swojej grupy odbiorców. Najbardziej wiarygodne będą po pewnym czasie, gdy potestujesz już różne pory publikacji. Gdy zbierzesz określoną liczbę fanów, w statystykach zobaczysz wyniki stosowanej strategii. Oprócz wieku, zainteresowań i stopnia popularności poszczególnych postów będziesz miał wgląd do godzin, w których najczęściej aktywna okazywała się Twoja grupa docelowa w przeszłości. To bardzo cenna informacja, ponieważ z jej pomocą możesz dopasować odpowiednią porę idealnie do osób, które odwiedzają profil firmy. Strategia nabiera największego sensu, gdy mamy już zebraną grupę fanów. Wcześniej najważniejsze okazuje się testowanie i sprawdzanie wyników.

Posty skierowane do nowych odbiorców - Sprawa wygląda nieco inaczej, gdy chcemy dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Wtedy możemy oszacować na postawie analizy o której godzinie istnieje największa szansa na trafienie do nich. Jeżeli naszym celem jest dotarcie do uczniów liceów ogólnokształcących, powinniśmy zastanowić się, czy częściej oglądają tablicę w szkole, czy po zajęciach w niej. Skuteczne w podobnych sytuacjach staje się stworzenie persony, która jest dokładnym opisem naszego docelowego klienta. Wtedy wszystkie inne czynności będą ułatwione.

A co z godzinami uruchomienia reklamy na Facebooku?

Nie mamy zupełnie powodów do zmartwień. Niektórzy myślą, że podczas godzin nocnych ich reklama będzie się wyświetlać niezaangażowanym użytkownikom, przez co przepali sporą część ich budżetu. Martwią się o to, że w reklamy na platformie wyświetlą się osobom oddalonym od komputera lub zupełnie niezwiązanym z obranym targetem. To fałsz.

Czasem warto przy ustawianiu naszej reklamy zdecydować się na wyświetlanie o każdej porze dnia, ponieważ wtedy algorytm dobierze najbardziej korzystne dla nas godziny. Facebook tak dopasuje nasz przekaz, aby pokazywał się tylko wybranej przez nas grupie docelowej. Nie będzie zapychał dziury ukazując materiał osobom, o których nie chcemy, aby zobaczyły naszą reklamę. Marketing w mediach społecznościowych staje się coraz bardziej dokładnym narzędziem reklamowym.

Stwórz stronę na platformie PageAndShop i zacznij swój biznes już dzisiaj. Przekonaj się sam, jakie to proste i skorzystaj z darmowego okresu testowego. Zacznij swoją przygotę i zapewnij sobie blog, stronę wizerunkową lub sklep internetowy!