Logo PageAndShop

Kolorystyka strony – Jak dobrać odpowiednie kolory?

66

Kolorystyka strony wpływa na to, jak klienci postrzegają Twoją firmę. Gdy już użytkownik wejdzie na witrynę, w ciągu kilku sekund decyduje o pozostaniu na niej. Jeżeli coś wzbudzi jego wątpliwości, ucieknie. Design w dużej mierze zwiększa Twoje szanse. Warto wybrać kolory przyjazne dla oka i UX (User Experience), a później tylko obserwować rosnące zyski. Klienci kupują oczami, więc zadbaj o to, żeby je uwieść. Ten tekst odpowie Ci na pytanie o odpowiednie kolory na stronie, podpowie, co robić z czcionkami i przybliży pożądane rozmiary zdjęć w całej wizualizacji. 

Ważna decyzja – Kolory czy zdjęcia na stronie?

W ostatnich latach pojawiła się ogromna ilość minimalistycznych stron zdominowanych głównie przez biel. Minimum tekstu i kilka zdjęć, to jedyne, co tam zobaczymy. Niektóre branże i blogi chwalą sobie to rozwiązanie, bo bardzo przyjaźnie wpływa na odczucia wizualne użytkownika. Jeżeli zdecydujesz się użyć wyłącznie zdjęć do opowieści o swoim produkcie lub usłudze, pamiętaj o odpowiednich wymiarach. Aby zdjęcie się nie rozmywało, nie odkształciło i uniknęło innych niepożądanych efektów musisz pamiętać o szerokości w wymiarze co najmniej 2000px. Rozdzielczość sprawdzisz klikając prawym przyciskiem myszy w plik na pulpicie komputera. Później wejdziesz w opcję "właściwości", a następnie w "szczegóły".  Zdjęcie nie powinno przekraczać 2 megabajtów wagi. Gdy taka sytuacja się zdarzy, wpłynie negatywnie na szybkość ładowania strony i odczucia użytkownika. Jeżeli masz większe zdjęcia, kompresja obowiązkowa!

Kolory jako tło wcale nie są mniej chętnie używane na wielu stronach. Proporcja kształtuje się dosyć podobnie. Mało tego, kolory równie skutecznie stworzą razem estetyczną całość decydując o pozostaniu klienta na witrynie. Tutaj powiemy sobie o nich więcej.

Kolorystyka strony – Jak dobrać odpowiednie kolory?

Jeżeli nie wiesz, jaka kolorystyka strony odpowiednio się dopasuje, zdecyduj się wykorzystać logo swojej firmy. Wtedy szansa na atrakcyjność wizualną całości wzrasta wielokrotnie. Użyj tych samych kolorów i zobacz, czy efekt końcowy wzbudzi u Ciebie satysfakcję. W pageandshop wybór koloru nie sprawi Ci problemu. Wystarczy, że klikniesz na ikonę edycji danej sekcji i wybierzesz wartość heksadecymalną.

Nie musisz nawet manualnie kombinować! W wybraniu odpowiedniego koloru pomoże Ci darmowa witryna color.adobe.com

Wybór kolorystyki z jej pomocą to błahostka. Intuicyjnie wybierzesz regułę, dopasujesz kolor, skopiujesz wartość heksadecymalną i wkleisz ją w odpowiednie miejsce sekcji pageandshop. Gotowe! Stworzyłeś pierwszą kolorystyczną wizualizację swojej strony!

A co ma do tego wszystkiego czcionka? Warto pamiętać, że przy wyborze ciemnych kolorów najlepiej sprawdzi się jasna czcionka. Preferujemy białą, ponieważ uniwersalnie komponuje się do obecnie przyjętych trendów. Przypadek, gdzie zastosowałeś jasne kolory tła, prawdopodobnie zmusi Cię do posłużenia się ciemną czcionką. Wtedy w większości przypadków sprawdzi się klasyczna czerń. Później wykorzystaj panel, aby wyróżnić ważniejsze części tekstu. Bez problemu powiększysz, pogrubisz lub zastosujesz kursywę czcionki. Pogrubiając frazy kluczowe pokażesz wyszukiwarce Google ich ważność. 

Parallax – Co to jest? 

Parallax to upiększacz stron internetowych, który zapewnia użytkownikom dodatkowe, przyjemne odczucia. Wisienka na naszym torcie. Polega na tym, że poruszając kursorem, jeden element strony porusza się z prędkością inną, niż pozostałe. Całość daje charakterystyczny efekt głębi nie do otrzymania w inny sposób. 

Pageandshop umożliwia włączenie efektu parallax.  Warto korzystać z tej funkcji. To obecnie jedna z najczęściej stosowanych funkcjonalności w nowoczesnych stronach internetowych. Dlaczego inni korzystają z niej tak często? Bo jest skuteczna. Używanie efektywnego sposobu, który przełoży się na wyniki sprzedaży ma sens. Teraz Ty też masz szansę łatwo stworzyć najpiękniejszą stronę, o jakiej marzyłeś!