Logo PageAndShop

Lejek sprzedażowy na stronie – Co to jest?

Infographic 2944842 1280

Lejek sprzedażowy to obce pojęcie dla wielu osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą w internecie. Niestety bez skonstruowania go liczba Twoich klientów stanie się zdecydowanie niższa niż w sytuacji, gdybyś taki lejek posiadał. Większość firm, które osiągają spore zyski, wcześniej długo konstruowała swoje lejki marketingowe. Przypomnij sobie nawet sytuację, w której kupiłeś coś przez internet. Czy to była Twoja pierwsza wizyta w sklepie? Co przekonywało Cię, aby przechodzić etap po etapie od wstępnego zainteresowania po kupno? Jeżeli przeczytasz tekst do końca, dowiesz się, czym jest lejek sprzedażowy i jaką pełni funkcję. Później z powodzeniem wykorzystasz go w swojej działalności.

Lejek sprzedażowy - Czym właściwie jest i jaki ma cel?

Lejek sprzedażowy to metafora, z której pomocą można wytłumaczyć drogę klienta od zauważenia Twojej firmy po skorzystanie z oferty. Kształt lejka idealnie pozwala przedstawić sposób, w jaki odbywa się sprzedaż. Na początkowym etapie dużo klientów trafia do lejka – jest szeroki. Niestety zakupu dokonuje tylko część z nich, a lejek przy wylocie jest bardzo wąski. Stworzenie swojego lejka to w prostszym języku opisanie poszczególnych poziomów, które będzie przechodził klient. Dodatkowo powinno zawrzeć się strategię, która skłoni użytkownika do przejścia od jednego etapu do drugiego. Dzięki niemu możesz później określić, w której części najczęściej zatrzymują się potencjalni klienci po czym ją ulepszyć. Takie zabiegi pozwalają stopniowo zwiększać sprzedaż i mnożyć zyski.

Lejek sprzedażowy - Układanie drogi potencjalnego klienta

Konsument na pierwszym etapie lejka – Na początku lejek jest bardzo szeroki. Warto zwrócić uwagę, aby tak dopasować swoją strategię, aby ściągała do niego jedynie pożądaną przez nas grupę docelową. W jaki sposób można ściągnąć osoby do pierwszej fazy? Istnieje wiele potencjalnych taktyk, gdy posiada się własny sklep internetowy. Niektóre z nich to marketing w mediach społecznościowych, pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarki, tworzenie wartościowych i przydatnych treści, mailing, materiały wideo, kampanie w Google Adwords lub inne kreatywne formy reklamy online. Cel tych działań to skierowanie jak największej ilości użytkowników na stronę i utrzymanie ich uwagi.

Następny etap to bardzo często zostawienie danych przez klienta. W slangu nazywa się to "zbieranie leadów". Może to być zapis na newsletter lub zapytanie ofertowe. Ten sposób daje nam pewność, że klient jest już w jakimś stopniu zainteresowany. Skoro zostawił swoje dane, miał w tym cel. Możemy teraz się z nim skontaktować i dowiedzieć się, czego dokładnie potrzebuje lub wysłać materiał z ofertą. Niestety coraz popularniejszą praktyką wśród niektórych firm stało się udostępnianie jednego wartościowego materiału za dane. Później na maila nadchodzi SPAM. Niestety użytkownik chciał tylko ten jeden materiał. Powszechnie takie strategie nie są mile widziane wśród konsumentów. Najczęściej kończy się to anulowaniem subskrypcji i niechęcią. Jednak w sytuacji, gdy wszystko zrobiłeś dobrze, klienci przejdą dalej.

Złożenie zamówienia - Każda osoba, która prowadzi sprzedaż przez internet marzy, aby jak największa ilość konsumentów trafiła do tego etapu. Dopiero po tym, jak klient przejdzie całą zaplanowaną wcześniej drogę i dokona wpłaty, firma osiągnie zysk. Wszystkie materiały, wartościowe treści i struktura strony zostały stworzone po to, aby ostatecznie doprowadzić klienta w to miejsce.

Korzystając z bazy wiedzy udostępnionej przez PageAndShop.pl ilość informacji, które posiadasz, znacznie się zwiększy. Po skrupulatnej lekturze z pewnością będziesz w stanie skonstruować stronę, która efektywnie sprzedaje. W dodatku zbudujesz ją w mniej niż jeden dzień. Przekonaj się podczas okresu próbnego. Trwa aż dwa tygodnie.