Logo PageAndShop

Linkowanie strony internetowej – Skuteczne SEO

136546305

Linkowanie strony internetowej jest konieczne przy długoterminowej strategii budowania swojej pozycji w internecie. Specjaliści SEO poświęcają dużo swojego czasu konstruując odpowiednią strukturę linków na stronie i szukając innych miejsc, w których mogłyby się one pojawić. Dzięki takim działaniom Google widzi, że nasza strona lub sklep jest wspominana w internecie i traktuje ją jako bardziej wartościową. Bez tego trudno będzie nam zaistnieć i pojawić się wysoko w wynikach organicznych wyszukiwarki. Zdobyte linki mogą zadecydować o naszym sukcesie. Tekst opowie Ci, czym są linki zewnętrzne i wewnętrzne. Dowiesz się także, jak je zdobywać.

Linkowanie strony internetowej – Rodzaje linków

Linki wewnętrzne - Jeżeli z jednej swojej podstrony kierujesz użytkowników do drugiej, używasz linkowania wewnętrznego. Przykładowo pisząc nowy tekst na blog możesz zorientować się, że wcześniej pisałeś już o podobnym temacie i chciałbyś zachęcić użytkowników do zaglądnięcia. Wtedy umieszczasz odnośnik do drugiego wpisu. Przy sklepie możesz tak samo linkować do podobnych produktów, poradników lub porad dotyczących danego asortymentu. Takie działania pokazują robotom Google jak czytać dokładnie Twoją stronę. Analizują jej strukturę i na tej podstawie określają powiązania pomiędzy stronami. Później wykorzystują to w danym sposobie wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania i określania jej wartości. Linki wewnętrzne są konieczne, aby Twoja strona długoterminowo rosła w oczach giganta z Doliny Krzemowej. Bardzo często przed założeniem sklepu specjaliści SEO konstruują strukturę linków na przyszłej stronie. Skuteczne SEO wymaga dokładnej strategii i skrupulatnej realizacji planu. Struktura pomaga później w efektywny sposób budować pozycje w wyszukiwarce.

Linki zewnętrzne - Linkowanie SEO nie obędzie się także bez linków zewnętrznych. Tutaj mamy do wyboru szeroką gamę możliwości. Linki zewnętrze do Twojej witryny to wszystkie linki, które zdobędzie ona na innych stronach. Jeżeli ktoś uzna Twój produkt za wartościowy lub będzie chciał polecić Twój tekst, wstawi odnośnik do niego na swojej stronie. Wtedy wyszukiwarka uzna Twoją stronę za wartościową i będzie ją wyświetlać wyżej w wynikach wyszukiwania. Zdobywanie linków może się odbywać naturalnie, za pomocą współpracy z blogerami lub różnego rodzaju serwisami. Można zdobyć je również udzielając się na forach internetowych i kupując katalogi i artykuły w witrynach. Linki zewnętrze pozyskasz także tworząc i rozwijając strony zapleczowe dla Twojej działalności. Wiele agencji pozycjonowania stosuje podobne techniki. Ważne, aby witryny, z których pochodzą linki były wartościowe i również posiadały wysoką pozycję. Wtedy odnośniki stają się więcej warte. Linkowanie stron z niskiej wartości witryn daje niewielki zwrot z inwestycji i w większości przypadków nie należy poświęcać temu zbyt dużej uwagi.

Linkowanie strony internetowej – Lepiej zrobić samemu, czy zlecić na zewnątrz

Marketing szeptany w internecie to często trudne zajęcie. Podobnie wygląda sprawa z linkowaniem wewnętrznym. Wymaga wyczucia, dużej wiedzy na temat pozycjonowania i sporej kreatywności. To powody, które powodują, że firmy zlecają takie działania agencjom zewnętrznym. Zlecanie pozwala zyskać spokój i odetchnąć z ulgą. Wtedy nie będziesz musiał myśleć, czy na pewno wymyślona i realizowana przez Ciebie strategia na pewno się sprawdzi, a sklep zacznie sprzedawać. Zastanów się i podejmij decyzję odpowiednią względem Twojego budżetu.

Tworząc stronę na platformie PageAndShop możesz być pewny, że będzie przyjazna pozycjonowaniu, a wszystkie działania związane z budowaniem pozycji w internecie staną się prostsze. Przekonaj się podczas darmowego okresu testowego, który trwa aż dwa tygodnie.