Logo PageAndShop

Live na Facebooku – Jak skuteczny jest ten sposób promocji marki?

Adult 1869430 1920

Nie od dziś wiadomo, że live na Facebooku jest jedną z najskuteczniejszych form promocji firmy w mediach społecznościowych. Sprawia, że zasięgi firmowej strony rosną, a materiał trafia do większej ilości osób. Jednocześnie wideo i rozmowa w czasie rzeczywistym jest najbardziej angażującą formą, przez co użytkownicy chętniej się angażują w udostępniane treści. Zostawiają komentarze i reakcje. Dzięki temu otrzymujemy całkiem dużą grupę odbiorców, która w przyszłości może pomóc nam promować markę w internecie 

Live na Facebooku – Od czego zaczęliśmy pierwsze praktyki? 

Nasza firma nagrywa live’y na Facebooku regularnie. Dopiero zaczęliśmy naszą przygodę z tą formą komunikacji, a już mogliśmy się pochwalić wynikami, które sięgały kilkuset wyświetleń. Oglądała je dosyć spora liczba osób, które z pewnością otrzymają później od nas także materiały edukacyjne.  

Oglądając nasz live algorytm Facebooka zanotował bowiem, że materiały udostępniane przez firmę interesują konkretnego użytkownika. Dzięki temu będzie on widział następne posty częściej w przyszłości. Jeszcze lepsza staje się sytuacja, gdy skomentował lub zareagował.  

Marketing na Facebooku – Live tworzy duże ilości pytań  

Live na Facebooku to obecnie najbardziej angażująca forma komunikacji. Rozmowa, która odbywa się podczas nagrywania prowokuje wiele pytań, które odbiorcy zadają w komentarzach lub na czacie prywatnym nawiązując rozmowę z marką. Wykorzystując to w swojej firmie możesz sprawić, że konsumenci będą czuć się bliżej niej, co w jeszcze większym stopniu skłoni ich do kupna produktów lub usług.  

Co jest najważniejsze w tej formie komunikacji? - Ekonomia wdzięczności  

Dawanie wartości to cel większości nagrywanych materiałów. Jeżeli zrobimy to odpowiednio dobrze, użytkownicy to docenią. Większość firm jednak źle przekazuje wartość jedynie próbując sprzedać swoje produkty. Można sprzedawać podczas live, jednak celem nadrzędnym powinno być dawanie oglądającym nas ludziom czegoś, co przyda im się w przyszłości. Jednocześnie zadbajmy, aby przekaz był spójny z marką.  

Nasze oprogramowania pomaga łatwo i szybko stworzyć własną stronę internetową i blog, więc tematy poruszane podczas live dotyczą zakładania firmy i wykorzystania narzędzia w praktyce. Wspominamy też o innych rozwiązaniach, które mogą być korzystne dla naszej grupy docelowej.  

Równolegle firma, która tworzy rozwiązania do dekoracji wnętrz mogłaby organizować live’y z projektantami i architektami, którzy przekazywaliby zdobytą przez lata wiedzę. Stosując taką strategię nie tylko zwiększamy naszą audiencję, lecz sprawiamy, że wspomniany architekt również zdobywa szansę obsługi nowych klientów. Buduje rozpoznawalność marki swojej firmy, przez co więcej potencjalnych klientów może być zainteresowanych, wejść na jego stronę firmową i skorzystać z oferowanych usług.  

Posty na Facebooku – Live na Facebooku możemy udostępniać regularnie 

Jedną z największych zalet tego typu materiałów na Facebooku jest fakt, że później możemy go udostępniać zarówno w grupach tematycznych, jak na naszej stronie. Niektóre informacje nie stracą ważności nawet przez kilka lat, dzięki czemu nawet po czasie będziemy mogli skutecznie wykorzystać nagrany live. Odbiorcy, którzy będą chcieli wrócić do danej informacji, zrobią to bez problemu w kilka chwil. Wystarczy, że wejdą na naszą stronę i dotrą do wideo.  

Reasumując live na Facebooku to bardzo skuteczne narzędzie. Powinniśmy jednak zadbać, aby za udostępnianiem materiału była obecna strategia dystrybucji treści. Zorganizujmy całość, aby jak najkorzystniej wykorzystać możliwości i sprawić, by nasza firma była bardziej rozpoznawalna. Często wystarczy zaangażować więcej zasobów na początku przy konstruowaniu strategii, aby później czerpać z niej korzyści przez lata.