Logo PageAndShop

Lokalny biznes i własna strona internetowa – Jak to połączyć?

Office space 1744803 1920

Lokalny biznes rządzi się swoimi prawami. Jeżeli nasze przedsiębiorstwo działa tylko w danej miejscowości, nasza strategia marketingowa powinna być nieco inna niż w przypadku firm ogólnopolskich. Najczęściej w takich sytuacjach naszym głównym celem jest sprowadzenie potencjalnych klientów do siedziby firmy i skłonienie do zakupu. To nie musi być trudne. Wystarczy, że będziemy kierować się pewnymi wskazówkami, a z pewnością nam się uda. Własna strona internetowa także może być tutaj konieczna, tylko informacje na niej zawarte musiałyby być umiejscowione w inny sposób. Jeżeli tylko to zrobimy, wszystko powinno ułożyć się po naszej myśli.

Promowanie lokalnego biznesu - Własna strona internetowa

Własna strona internetowa w przypadku lokalnego biznesu okazuje się szczególnie przydatna. Zadbajmy, aby była poprawnie skonstruowana, a użytkownicy będą z niej korzystać w dokładnie taki sposób, w jaki chcemy. Musimy zadbać o odpowiednie zdjęcia, prezentację wizualną, ale także o wymienione poniżej elementy:

Widoczny dojazd do firmy Warto zwrócić uwagę, aby dojazd do miejsca docelowego był jak najprostszy. Powinniśmy zadbać, aby potencjalni klienci bez problemu mogli dotrzeć tam za pomocą widocznej lokalizacji. Często konsumenci są zbyt leniwi, aby samemu wpisywać adres firmy do mapy Google. Powinniśmy się przed tym ubezpieczyć umieszczając mapę Google na naszej stronie. Taki zabieg pozwoli klientom za pomocą kliknięcia wprowadzić cel do nawigacji. Później pozostaje nam tylko czekać, aż taki użytkownik trafi do naszego punktu. Powinniśmy zwrócić też uwagę na to, aby podać dokładny adres w przypadku, gdy potencjalny klient korzysta obecnie z komputera stacjonarnego.

Zawarcie wszystkich użytecznych informacji Lokalny biznes to nie tylko zawarcie lokalizacji. Często klientów interesuje dostępność miejsc parkingowych, infrastruktura znajdująca się dookoła naszej siedziby i inne firmy w pobliżu. W zależności od rodzaju działalności powinniśmy pamiętać o różnych informacjach. Wyobraź sobie, że bardzo chciałbyś skorzystać z usług danej firmy. Niestety po przyjeździe na miejsce docelowe okazuje się, że brakuje miejsc parkingowych, a swój samochód możesz zatrzymać najbliżej w odległości kilku kilometrów. To może spowodować jedynie frustrację. Pod żadnym pozorem nie możemy zapomnieć o określeniu godzin, w których jesteśmy dostępni. Nikt nie chciałby trafić do siedziby, która zostałaby zamknięta. Szczególnie w przypadku, gdy na stronie nie byłoby żadnych informacji.

Kontakt - Często w przypadku lokalnych biznesów istnieje realna potrzeba kontaktu w celu zapowiedzenia swojej wizyty. Pamiętajmy o zawarciu danych kontaktowych, takich, jak numer telefonu i adres e-mail. Nie pozwólmy się szukać, ponieważ konsumenci we współczesnym świecie bardzo szybko się rozmyślają.

Dlaczego strona internetowa staje się potrzebna nawet w przypadku lokalnego biznesu?

Własna strona internetowa to konieczność w takim przypadku, ponieważ za jej pomocą każdy sprawdzi naszą działalność bez problemu. Wystarczy, że wpisze nazwę naszego lokalu lub firmy w Google, a wszystkie informacje ukażą mu się na pierwszej stronie. Dodatkowo po dodaniu naszego przedsiębiorstwa do Google Moja Firma możemy liczyć na jeszcze łatwiejsze dotarcie do użytkowników. Wtedy istnieje duża szansa, że nasza siedziba wyświetli się na mapce od razu po wpisaniu danej frazy związanej z zakresem prawionych usług lub sprzedawanych produktów. Jeżeli jeszcze nie posiadasz profesjonalnej strony internetowej, zrobisz ją bez problemu z pomocą PageAndShop. Na platformie wykonasz wszystkie czynności związane z założeniem bloga, strony lub sklepu internetowego. Skorzystaj z darmowego okresu próbnego przez dwa tygodnie i przekonaj się, jakie to proste.