Logo PageAndShop

Mam buty z postu kolegi – Mikro Influencer Marketing

Artist 1708777 1920

Pewnie nieraz zdarzyło Ci się sprawdzić kupić lub przynajmniej sprawdzić cenę butów, które zobaczyłeś u swojego znajomego lub autorytetu, który obserwujesz w internecie. Wystarczyło, że w oko wpadł Ci nowy teledysk, post na Facebooku, zdjęcie na Instagramie lub wpis na blogu. Podobnie wygląda sytuacja w każdej innej branży. Nasi znajomi lub osoby, które obserwujemy mają duży wpływ społeczny, który pomoże Ci skutecznie promować markę i sprzedawać więcej produktów lub usług.

Współpraca z popularnymi twórcami i kreatorami opinii

Obecnie często rozmawia się o skuteczności, jaką mają poszczególni blogerzy lub inni kreatorzy opinii w sprzedawaniu produktów. Przedsiębiorstwa w zależności od celów kampanii i budżetu wybierają mniejszych lub większych twórców do promowania swoich produktów i usług. Zazwyczaj do rozpoczęcia podobnej współpracy wystarczy sprawny kontakt za pomocą wiadomości prywatnej z twórcą lub jego managerem.

Dla kogo są duzi influencerzy?

Influencerzy, którzy posiadają ogromne zasięgi i mają na swoich platformach wiele osób z różnych grup docelowych są najczęściej wybierani przez duże firmy. Przedsiębiorstwa w ten sposób chcą zwiększyć świadomość swojej marki. Zazwyczaj podobne akcje obserwujemy podczas kampanii B2C i sprzedaży produktów przeznaczonych do wykorzystania przez szerokie grupy odbiorców.

Mały potrafi lepiej? - Mikro Influencer Marketing

Bardzo popularny stał się Mikro Influencer Marketing. Firmy zaczęły dostrzegać szanse, które daje promocja przy wykorzystaniu małych twórców. Mimo mniejszych zasięgów docierają oni do bardziej skonkretyzowanej i zaangażowanej grupy odbiorców z danej dziedziny. Korzystając z ich pomocy można uniknąć przepalania budżetów skupiając się na realnej sprzedaży i poszerzaniu świadomości marki wśród konsumentów, na których najbardziej nam zależy.

Mikro Influencerzy znajdują się w każdej branży. Zwiększymy sprzedaż z ich wykorzystaniem zarówno przy biznesach B2B, jak B2C. Jedyne, o co musimy zadbać to dobór odpowiednich osób i dokładna analiza wpływu, jaki mają w internecie. Warto zwrócić uwagę na zaangażowanie, jakie widać pod postami na blogu, zdjęciami na Instagramie lub postami w innych mediach społecznościowych. Pamiętajmy także, aby przeanalizować społeczność twórcy określając, czy właśnie do tego rodzaju osób chcemy kierować swoją ofertę.

Następnym etapem jest stworzenie odpowiedniego modelu współpracy. Możliwości nie mają końca. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się jedynie na wstawienie przez influencera zdjęcia na Instagram z danym produktem lub postem polecającym ich usługę na Facebooku. Inni kompleksowo chcieliby współpracować z Influencerami w zakresie kampanii, kręcenia spotów, materiałów reklamowych, wpisach na blogu i wszystkich innych mediach. Granice w tym przypadku są tam, gdzie sami je ustalimy. Marketing to branża, w której liczy się kreatywności i dopasowany sposób komunikacji z odbiorcą. Zróbmy to w niekonwencjonalny sposób.

Co zrobić, aby nie przepłacić?

Wiele osób spotkało się z opinią, że twórcy internetowi wymagają cierpliwości i odpowiednich umiejętności negocjacyjnych. Niekiedy żądają niewspółmiernie wysokich kwot za swoje działania, a ich udostępnienia nie przekładają się później pod kątem biznesowym. Unikniemy podobnych sytuacji prosząc twórcę o statystyki, jakie obserwuje na swojej stronie internetowej i Fanpage na Facebooku (jeżeli taki posiada). Spróbujmy także zbić początkową cenę.

Współpracę z Influencerami najlepiej przekazać osobie, która posiada dobrą intuicję, wyczucie i doświadczenie w publikowaniu materiałów w internecie na dużą lub średnią skalę. Człowiek obeznany z rynkiem o wiele lepiej jest w stanie ocenić potencjalne szanse niż osoba, która pierwszy raz spotyka się z podobną strategią marketingową.

Jak szukać odpowiednich Influencerów?

Znajdziemy ich na Instagramie, Facebooku, LinkedIn lub w wyszukiwarce internetowej wpisując hasła określające naszą branżę. Później wystarczy wybrać osobę, która wzbudza w naszych oczach największe zaufanie i posiada merytoryczne materiały spójne z marką.

Mikro Influencer Marketing to obecnie jedna z najbardziej skutecznych metod promowania firmy w internecie. Warto sprawdzić, czy znajdzie zastosowanie także w Twoim przedsiębiorstwie.