Logo PageAndShop

Marketing Mix 4P – Co warto wiedzieć i jak wykorzystywać?

114200851

Marketing Mix 4P to narzędzie, które pomaga w stworzeniu skutecznej strategii. Rozdzielenie poszczególnych części marketingu i analizowanie ich oddzielnie zwiększy efekt kilkunastokrotnie. Pozwala uszeregować poszczególne informacje, uporządkować poszczególne działania i dopracować szczegółowo każdą część, aby zwiększyć skuteczność całości. Marketing to bardzo szerokie pojęcie. Dzięki opisanemu narzędziu nawet jako początkujący dostrzeżesz, że zaplanujesz tworzenie i wprowadzanie nowego produktu. Dowiedz się więcej i przeczytaj do końca, a jakość Twoich działań wzrośnie.


Marketing Mix 4P – Z czego się składa?

Marketing Mix 4P wymyślił McCarthy. Podzielił poszczególne elementy na produkt (Product), cenę (Prize), dystrybucję (Place) i promocję (Promotion). 

Produkt (Product) - Określa dokładnie produkt, jaki chciałbyś oferować światu. Właściwości, informacje techniczne. Ważne, aby skoncentrować się na wszystkich aspektach produktu. Uwzględnij opakowanie, materiały, kolory, wersje, markę, gwarancję a nawet sposób, w jaki emocjonalnie powinni reagować na niego konsumenci. Wszystko, co związane z Twoim produktem ma znaleźć się tutaj.

Cena (Prize) - Miejsce, w którym zawierasz wszystkie aspekty swojej polityki cenowej. Jeżeli postawisz się w roli konsumenta, to cena definiuje ponoszone koszty. Perspektywa przedsiębiorcy ukazuje, czy zysk jest satysfakcjonujący. W tym miejscu określisz również, czy cena jest atrakcyjna względem konkurencji, czy znajduje się w górnym przedziale.

Dystrybucja (Place) - Określa wszystkie aspekty związane z dostarczaniem Twojego produktu na rynek. Zawrzesz tutaj sposób dotarcia do producentów, konsumentów i innych miejsc sprzedaży produktów. Proces musi być szczegółowo i jasny, aby później nie pojawiło się zbyt dużo niezauważonych wcześniej problemów.

Promocja (Promotion) - Szeroki zakres działań związany z promocją Twojego produktu. Uwzględnisz tutaj całą otoczkę Twojego produktu i sposób, w jaki zwiększysz jego popularność. Działalność promocyjna jest bardzo ważna, dlatego warto się przyłożysz przy kreowaniu tego punktu. Na promocję składają się takie elementy jak rodzaj reklamy płatnej, działania public relations, sposoby sponsorowania i kanał sprzedaży osobistej. Oczywiście jeżeli wpadłeś na inny pomysł promowania swojego produktu, również go uwzględnisz. 

Marketing Mix 4P służy do właściwego planu dla produkcji produktu. Stworzenie go przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań zwiększy Twoją szansę na sukces i większą sprzedaż. Jeżeli chciałbyś zrobić jeszcze więcej, skorzystaj z możliwości Marketing mix 7P. 


Marketing Mix 7P – Rozszerzone podejście, dodatkowe możliwości

Marketing Mix 7P rozszerza poprzednią koncepcję o kilka dodatkowych punktów. Rozdzielając swoją strategię sprawisz, że Twój plan stanie się jeszcze bardziej szczegółowy i dopasowany do potrzeb. 

Ludzie (People) - Określa Twój sposób komunikacji z pracownikami i kontrahentami. Przeanalizowanie i opracowanie takiego punktu zwiększy jakość rozmów, zarządzanie stanie się efektywniejsze, a prowadzenie biznesu bardziej przyjemne. Przygotujesz się do stworzenia wartościowych relacji napędzających działalność.

Proces (Process) - Sposób, w jaki przeprowadzisz klienta od momentu zainteresowania produktem do zakupu. Określa dodatkowe czynności, sposoby, które pomogą w wzbudzeniu pożądania i impulsy kierujące go ostatecznie do wyjęcia portfela.

Świadectwo Materialne (Psychical Evidence) - Kreowanie wyobrażenia o naszej firmie w oczach klienta i nie tylko. Zawrzemy tutaj czynniki pozycjonujące naszą markę w dany sposób. Zaplanujesz estetykę przyszłej siedziby firmy, jej lokalizację, samochody firmowe, rodzaj telefonów i wszystkie inne rzeczy, które w dany sposób ukierunkują Twój prestiż. 


Teraz już wiesz o najpopularniejszych teoriach przydatnych przy produkcji i wprowadzaniu nowego produktu. Pozostaje tylko działać! Uzyskasz jeszcze większą wiedzę, gdy skorzystasz z Akademii na platformie pageandshop. Stworzenie strony to nie wszystko. Wiedza, która pomoże sprzedawać liczy się równie bardzo.