Logo PageAndShop

Marketing na Instagramie – Jak wykorzystać, aby przynosił efekty?

Smartphone 1701096 1920

Marketing na Instagramie to prawie tak popularna platforma mediów społecznościowych, co Facebook. Przedsiębiorstwa słusznie ścigają się w umieszczaniu kolejnych reklam. Liczba użytkowników tej aplikacji rośnie w zatrważającym tempie. Instagram powoli tworzy swój własny, ogromny ekosystem, który da nam nowe możliwości reklamowe z biegiem lat. Teraz już mamy szerokie pole do popisu ze zdjęciami i komercyjnymi materiałami wideo. Wspomniane pole jeszcze się poszerzy. Czytając tekst dowiesz się, jak prowadzić działania marketingowe na Instagramie, aby przynosiły efekty.

Promocja na Instagramie to dobry dodatek do własnej strony internetowej i rozwijania swojego biznesu. Dobrą znajomością platformy i kreatywnością w działaniach możemy zbudować sporą bazę klientów lub kontaktować się bezpośrednio z potencjalnymi klientami naszych produktów lub usług poprzez wiadomości.

Marketing na Instagramie – Jak go wykorzystać, aby przynosił efekty?

Reklama w mediach społecznościowych służy jako dodatek do głównego kanału komunikacji, jakim jest własna strona internetowa. Promocja na Instagramie okaże się efektywna, jeżeli tylko użyjesz:

Hasztagów – Hashtagi są znakiem charakterystycznym Instagrama. To za ich pomocą użytkownicy poruszają się po platformie oznaczając swoje zdjęcia i poszukując materiałów z danej tematyki lub regionu. Używając odpowiednich hashtagów możesz skutecznie zbudować zaangażowaną społeczność w krótkim czasie. Wystarczy, że dobierzesz takie hasła, aby były tożsame z Twoją działalnością i trafiły do odpowiednich osób. Przy każdym dodawanym przez nas zdjęciu powinniśmy umieszczać hashtagi. Zwiększymy atrakcyjność wizualną naszej treści jeszcze bardziej, gdy zamiast zamieszczać je w opisie zdjęcia, dodamy je w pierwszym komentarzu pod naszym zdjęciem. Wtedy zadziałają tak samo, mimo, że z czasem i nowymi komentarzami staną się niewidoczne.

Przydatną opcją także stało się obserwowanie hashtagów. Daje nam to możliwość zobaczenia wszystkich zdjęć, które pojawią się z danym oznaczeniem. Jeżeli zaobserwujemy hashtag #konferencja, to wszystkie zdjęcia użytkowników z tym oznaczeniem staną się dla nas widoczne podczas przeglądania.

Direct Messages – To nic innego, jak wiadomości bezpośrednie. Można porównać to do naszego emaila. Jest jednak różnica. Wiadomości bezpośrednie na Instagramie są mniej formalne i często wywołują większą szanse na odpowiedź. Medium społecznościowe może połączyć nas z kimkolwiek w niezwykle łatwy sposób. Wystarczy, że wyselekcjonujemy pośród profili te, które odpowiadają naszej grupie docelowej i zobaczymy dodawane przez nich treści. Jeżeli materiały w jakikolwiek sposób świadczą o tym, że nasz produkt może się przydać użytkownikowi, wyślijmy mu bezpośrednią wiadomość! Ikonę znajdziemy przy jego profilu.

Regularne posty i InstaStory – Jednym z czynników, który napędza każdy sklep internetowy jest regularność. Twoje zdjęcia powinny pojawiać się w określonych, niedługich okresach czasu, aby Twoi obserwatorzy o Tobie nie zapomnieli. InstaStory to funkcja, która pozwoli Wam zbudować jeszcze lepszą relację. Jej pomoc pozwala Wam przekazywać informacje w czasie rzeczywistym, zaraz po tym, jak miały miejsce. Bez problemu nagrasz tam również live. Odpowiednia regularność zależy od rodzaju treści i branży w której działasz. Czasem jeden post dziennie to standard, a innym razem jeden post tygodniowo zupełnie wystarcza. Musisz wyczuć, co najbardziej wpływa na skuteczność Twojego profilu i jakie materiały preferują Twoi potencjalni klienci.

Warto wspomnieć, że nasze treści, zdjęcia i filmy na Instagramie powinny być wymiernie wysokiej jakości. Nawet, gdy prezentujemy zaplecze naszej pracy, zadbajmy o to, by pokazać wszystko za pomocą urządzenia z dobrej jakości kamerą. Platforma PageAndShop z pewnością pomoże Ci nawet w tego rodzaju marketingu. Część postów na Instagramie, to mogą być informacje z Twojej strony lub poszczególne treści w postaci zrzutów ekranu. Przy posiadaniu tak rozbudowanej wizualnie witryny, aż sam będziesz chciał ją udostępnić gdziekolwiek możesz. PageandShop da Ci tą możliwość. Stwórz swoją witrynę w kilka chwil.