Logo PageAndShop

Media społecznościowe – Gdzie warto się pojawić?

166291478

Media społecznościowe stały się głównym medium komunikacyjnym dla wielu przedsiębiorców. W poprzednich latach udowadniały nam swój ogromny wpływ na opinię publiczną i świadomość marek. Teraz obecność w mediach społecznościowych stała się koniecznością. Wszystko wskazuje na to, że trend będzie umacniał się z czasem. Firmy stopniowo zaczynają rozumieć, że nie ma lepszego sposobu do komunikacji i utrzymania relacji z klientem niż odpowiednia strategia w starannie dobranych kanałach Social Media. Tekst pokaże Ci najpopularniejsze serwisy, nad którymi powinieneś pomyśleć przy prowadzeniu swojej działalności.

Media Społecznościowe - Gdzie warto się pojawić?

Facebook – Gdy myślisz o swojej firmie w mediach społecznościowych, pierwsze, co przychodzi Ci na myśl, to Fanpage na Facebooku. Słusznie, ponieważ często to go wybierają firmy. Nie bez powodu. Konto na Facebooku ma ponad 14 milionów Polaków. Reklamy w tym medium stargetujesz wiele skuteczniej, precyzyjniej i taniej, niż w przypadku tradycyjnych metod. Poprowadzisz użytkowników na swoją stronę, do siedziby firmy lub zachęcisz do telefonów lub wiadomości, a to tylko niektóre z oferowanych możliwości. Facebook trafia do niezwykle szerokiej grupy odbiorców.

Instagram – Kolejne dziecko Marka Zuckerberga. Medium skoncentrowane na robieniu pięknych zdjęć, atrakcyjności wizualnej i skutecznym opowiadaniu historii. Jeżeli marka robi to w odpowiedni sposób, konto na instagramie łatwo utrzyma pozytywny wizerunek i komunikację z odbiorcami. Instagram ciągle rozwija swój potencjał reklamowy i w ciągu kilku lat prawdopodobnie stworzy swój własny ekosystem, podobny do Facebooka. Skuteczna okazuje się także komunikacja przy użyciu InstaStory, gdzie wrzucone przez Ciebie materiały są widoczne tylko przez 24 godziny.

LinkedIn – Medium społecznościowe skoncentrowane na kontaktach zawodowych i wysokiej jakości treści. Jeżeli chciałbyś zaplanować tutaj komunikację swojej firmy, musisz dokładnie określić cele, planowaną tematykę treści i oszacować, czy specyficzna społeczność uzna Twoje publikacje za interesujące i warte polecenia.

Snapchat – Konto na Snapchacie ułatwia komunikację w czasie rzeczywistym z młodszą grupą docelową. Skutecznie wykorzystywany między innymi przez McDonalds. Charakteryzują go ulotne i zabawne treści. Jeżeli odpowiednio dobierzesz strategię komunikacyjną, uzyskasz duże zaangażowanie u młodych odbiorców.

Pinterest – Potocznie zwany wyszukiwarką treści wizualnych. Stosowany głównie przez kobiety. To tutaj najczęściej poszukuje się inspiracji. Interesujący fakt na temat Pinteresta jest taki, że ludzie tutaj pokazują głównie swoją przyszłość. Użytkownicy przypinają grafiki do stworzonych wcześniej tablic. Same fotki umożliwiają dodawanie linków do swojej strony głównej lub konkretnego wpisu na blogu. Na Pintereście znajdziesz pomysły dotyczące tatuaży, architektury, fotografii i niezliczonej ilości innych tematów.

Google+ - Aktywnie prowadzone przez niewiele firm w Polsce. Mimo tego, warto przyjrzeć się mu bliżej ze względu na to, że może akurat w Twoim biznesie przyniósłby wyniki. Wszystko zależy od specyfiki Twojej grupy docelowej i oferowanego produktu.

Marketing w mediach społecznościowych bezdyskusyjnie sprzedaje produkty i usługi dla wielu firm. Najważniejsze staje się dobranie odpowiedniej strategii. Pojawianie się we wszystkich mediach społecznościowych nie opłaci się przy ściśle branżowej charakterystyce biznesu. Musisz dokładnie przemyśleć kanały, jakimi trafisz do właściwego klienta i ułożyć trafną strategię komunikacji. Gdy tylko to zrobisz i prawidłowo zastosujesz, na pewno zadziała. Warto również podążać za nieustannie zmieniającymi się trendami.

PageAndShop ułatwi Tobie wizualnie atrakcyjne linki w mediach społecznościowych. Przy stronie stworzonej na naszej platformie Twój link zawsze pokaże dopasowane przez Ciebie zdjęcie z odnośnikiem. Przetestuj wszystkie możliwości przez czternaście dni okresu darmowego.