Logo PageAndShop

Mobile First Index – Jak przygotować stronę?

153198610

Mobile First Index to sposób Google, aby strony przystosowane do urządzeń mobilnych wyświetlały się w pierwszej kolejności. Urządzenia mobilne odgrywają ogromną rolę w wyszukiwaniu danych fraz w internecie. Gigant z Doliny Krzemowej również to rozumie. Korzystając z naszych podręcznych maszyn regularnie poszukujemy informacji w wyszukiwarce Google i oczekujemy, że strony, na które trafimy będą odpowiednio dopracowane. Przedsiębiorcy nieprzygotowani na taką zmianę spadną na niższe pozycje. Przeciwdziałanie temu jest możliwe. Tekst pokaże Ci, jak zająć się swoją stroną, aby skutecznie wpływać na swoje pozycjonowanie. Zadbaj o każdą wersję swojej strony.

Mobile First Index – Co to?

Każda strona internetowa podlega pewnego rodzaju ocenie. Roboty indeksujące Google stale analizują materiały w sieci przypisując im wartość i pozycje w wyszukiwarce. Oceniają najróżniejsze aspekty takie jak szybkość ładowania, rodzaj materiałów, teksty dostępne na stronie i strukturę linków. Do tej pory większą wartość przypisywano stronom dostosowanym do komputerów. Teraz zmienia się to na korzyść stron mobilnych. Strona na urządzenia mobilne otrzyma większą wartość niż desktopowa wersja. Przedsiębiorcy, którzy dostosują się do zmieniających warunków osiągną w ten sposób dużo korzyści.

Własna strona internetowa – O czym pamiętać?

Tworzenie stron zobowiązuje do zapamiętania o podstawach. Obydwie wersje naszej witryny powinny być tak samo starannie dopracowane. Zaniedbując wersję na urządzenia mobilne gwarantujemy sobie dalsze pozycje i mniejszy ruch na stronie. Nawet w sytuacji, gdy ktoś już trafi do naszej witryny, po chwili z niej wyjdzie. Zastanów się jak długo wytrzymałbyś na stronie, która byłaby zupełnie niedopasowana do smartfona. Musiałbyś w nieskończoność przesuwać z lewej strony na prawą i z trudem celować w małe przyciski. Mobile First Index powoduje, że szukając jakiegokolwiek hasła, najprawdopodobniej trafisz na stronę, z której przyjemnie się korzysta. Wersja na urządzenia mobilne będzie intuicyjna, minimalistyczna i prosta.

Jak przygotować swoją stronę na Mobile First Index

Narzędzia analityczne - Dostępne obecnie narzędzia analityczne pozwalają na dokładną analizę strony. Jeżeli zaczniesz z nich korzystać, łatwo zobaczysz, czy Twoja mobilna wersja strony nie zawiera żadnych błędów, niedziałających linków lub innych niedoskonałości. Google Search Console pokaże Ci kilka najważniejszych czynników, o które warto zadbać.

Responsywna strona internetowa – Współcześnie tworzenie stron wiąże się z takim pojęciem, jak responsywność. Wtedy witryna dopasowuje się do wielkości urządzenia, z którego korzystasz. Wygląda tak samo dobrze na tablecie, smartfonie lub komputerze. Google stara się, aby wszystkie strony posiadały swoją wersję strony przyjaznej urządzeniom mobilnym. To skutek zmian naszych przyzwyczajeń i zwiększającym się odsetkiem wyszukiwań mobilnych.

Okno Pop – up powinno zniknąć - Wyskakujące okienka pop – up bardzo często doprowadzają użytkowników do szału. Wtedy potencjalni klienci mogą uciec z naszej strony w ciągu kilku sekund znacznie zniechęceni.

Struktura – Koniecznie zadbaj o to, aby widok Twojej strony był jasny i czytelny. Sprawdź, czy wszystkie podstrony wyświetlają się prawidłowo, działa wewnętrzna wyszukiwarka, a kategorie rozwijają się bez zarzutu.

Wielu przedsiębiorców zdało sobie sprawę, że dobrym sposobem na przygotowanie się do Mobile First Index będzie wykorzystanie platformy do stworzenia swojej strony. PageAndShop oferuje niezwykle dużo rozwiązań. Stworzenie strony zajmuje maksymalnie kilka godzin. Skorzystaj z darmowego okresu próbnego przez dwa tygodnie i przekonaj się o możliwościach platformy bez żadnych konsekwencji!