Logo PageAndShop

Najważniejsze funkcje w Google Search Console

182401582

Google Search Console to jedno z najbardziej przydatnych i najpopularniejszych narzędzi przy prowadzeniu analizy swojej strony internetowej lub sklepu. Gigant z Doliny Krzemowej ma wiele innych funkcjonalnych narzędzi ale temu należy ofiarować szczególnie dużo uwagi. Korzyści będą niewspółmiernie wysokie. Dostępne za darmo umożliwia efektywne zbieranie danych już od momentu stworzenia strony swojej firmy. Wykorzystasz je później przy skutecznym rozwijaniu biznesu. Poniższy tekst uświadomi Cię o funkcjach Google Search Console, na które szczególnie warto zwrócić swoją uwagę.

Google Search Console  - Najważniejsze funkcje

  • Analityka wyszukiwania – Pozwoli Ci zobaczyć jakie frazy najczęściej i najskuteczniej sprowadzają użytkowników na Twoją stronę. Zobaczysz stosunek wyświetleń do kliknięć, jaki procent osób oglądających link klika w niego i jaką pozycję osiągnęły Twoje frazy. Bez problemu sprawdzisz tam również statystyki dotyczące najczęściej odwiedzanych organicznie stron, krajów, z których pochodzą użytkownicy, używanych urządzeń, typów wyszukiwania i wyglądu w wyszukiwarce. Śledzenie tych czynników pozwoli Ci wybrać najbardziej opłacalne do dalszego pozycjonowania frazy na Twojej stronie. Określisz też, czy zastosowane nagłówki są wystarczająco skuteczne, jeżeli dużo osób je przegląda przy małej ilości kliknięć. Jeżeli dana fraza otrzymuje wysoką liczbę wyświetleń i mało kliknięć, to oznaka, że warto nad nią popracować pod kątem pozycjonowania. Po chwili analizy wyników zyskasz ogrom informacji zwrotnych do wykorzystania!
  • Linki do Twojej witryny – Jeżeli ktokolwiek zamieści link do Twojej strony na swojej witrynie, tutaj zobaczysz o tym informacje. Google Search Console zbierze dla Ciebie dane dotyczące źródeł z największą ilością linków. Bez problemu zobaczysz też jak wyglądają linki do danych dostępnych na Twojej stronie. Pamiętaj jednak, że narzędzia Google czasem potrzebują trochę czasu, aby zebrać szczegółowe dane z internetu. Istnieje szansa, że niektóre linki wcale nie zostaną wykryte. Jeżeli któryś z Twoich użytkowników udziela się na forum internetowym i z przyjemnością poleca produkty Twojej firmy wrzucając linki, na pewno się o tym dowiesz. Linki to jedna z najbardziej popularnych metod pozycjonowania stron. Monitorowanie działań umożliwia między innymi Google Search Console.
  • Obsługa na urządzeniach mobilnych – Tutaj sprawdzisz, czy Twój sklep lub strona dobrze wyświetla się przy użyciu smartfonów. Obecnie Google znacznie pogarsza pozycje stron, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych, więc warto zadbać, aby nie było tutaj błędów. Często warto zastanowić się nad zastosowaniem AMP (Accelerated Mobile Pages). To sposób, aby uczynić swoją stronę internetową szybszą w jeszcze większym stopniu. Opcja dostępna w Google Search Console, gdy rozwiniesz tekst „Wygląd w wyszukiwarce” i klikniesz „Przyspieszone strony mobilne AMP”.
  • Indeksowanie – Warto wspomnieć o tym, jakie możliwości zyskuje każdy właściciel biznesu korzystając z dostępnych tutaj funkcji. Szybko sprawdzisz, czy na stronie pojawiają się błędy indeksowania, jakie są statystyki i z łatwością dodasz mapę swojej witryny. Błędy indeksowania pojawiają się w chwili, gdy bot Google nie może poprawnie przeczytać części Twojej strony i wychodzą mu błędy. Narzędzie wskazuje Ci wtedy dokładne miejsce takiego błędu, dzięki czemu masz szansę szybko go wyeliminować.

Korzystając z platformy PageAndShop łatwo skonfigurujesz Google Search Console, aby efektywnie czytało dane z witryny. Gdy stworzysz stronę przy użyciu tej platformy, doskonale dopasuje się do urządzeń mobilnych zapewniając wyższą pozycję w wyszukiwarce. Analizowanie i wyciąganie wniosków stanie się proste jak nigdy dotąd.  Stwórz swoją stronę sam i testuj za darmo przez dwa tygodnie.