Logo PageAndShop

Negocjacja stawki za system płatności w swoim sklepie internetowym?

Shopping cart 1275480 1920

Wybór systemu płatności to konieczność przy prowadzeniu swojego sklepu internetowego. Wielu sprzedawców cały czas myśli o tym, który okaże się dla nich najlepszy. Oferta, która dostępna jest u każdego z operatorów jest inna. Wielu dziwi również fakt, że standardowy cennik nie stanowi reguły, a firmy są gotowe negocjować. Przy realizacji dużej ilości transakcji osiągają duży zysk, dlatego chcą o Ciebie walczyć. Jeżeli w pomysłowy sposób to wykorzystasz, procent, który będziesz musiał im oddawać będzie mniejszy. Tekst udzieli Ci kilku przydatnych informacji przy wyborze operatora i pomoże wynegocjować korzystną ofertę.

Swój sklep internetowy – Jak wybrać system płatności?

Systemy płatności różnią się od siebie ofertą i oferowaną gamą usług. Odpowiednie rozwiązanie wybierzesz po tym, jak dokładnie zdecydujesz, czego będziesz chciał i na czym Ci zależy. Następnie warto zadzwonić do każdej z wyselekcjonowanych firm i zapytać o ofertę. W niektórych przypadkach możemy spotkać się z niezwykle licznymi pytaniami o rodzaj działalności, planowany obrót i wiele podobnych aspektów. Konsultanci pytają o to, ponieważ na tej podstawie często udzielany jest rabat. Jeżeli oczywiście zaczniesz się o niego ubiegać.

Na co zwrócić uwagę?

Wielu początkujących przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają przygodę z własnym sklepem internetowym myśli, że jedyną opłatą stanie się prowizja od każdej transakcji. Niestety możemy spotkać się także z wieloma innymi kosztami. Najważniejsze opłaty, na które powinniśmy zwrócić swoją uwagę to wysokość prowizji od każdej transakcji i opłata aktywacyjna. Ku zdziwieniu niektórych osób, nawet opłata aktywacyjna może wynieść kilkaset złotych. Następną istotną rzeczą jest chargeback, czyli opłata, jaką będziesz musiał ponieść w przypadku zwrotu pieniędzy na Twoje konto, gdy klient dokona reklamacji danego towaru.

Czy można negocjować oferowaną przez operatora stawkę?

Negocjacje w biznesie widoczne są wszędzie. Szczególnie w sytuacji, gdy zakładasz swój własny sklep internetowy. Zarówno z dostawcami, jak z firmami oferującymi systemy płatności możesz negocjować i wypracowywać stawki, które będą bardziej Ci odpowiadać. Często mniejsza prowizja może przesądzić o być, a nie być początkującego właściciela sklepu. Operatorom często zależy na pozyskiwaniu coraz większej ilości nowych klientów. Dołóżmy jeszcze fakt, że przypuszczasz spory obrót, ponieważ znalazłeś nisze w swojej branży lub zamierzasz wyjątkowo dobrze wypozycjonować sklep. Sukces gwarantowany. Wystarczy, że przekonamy konsultanta po drugiej stronie linii, że zniżka dla naszej firmy i tak zagwarantuje im spory zysk w dłuższej perspektywie czasu. Często osoby, które dopiero wchodzą na rynek nie wpadają na pomysł, że można by było obniżyć jakąkolwiek stawkę. Myślą, że firmy ustalają je sztywno i nie są gotowe na ustępstwa. Niestety takie myślenie to błąd. Jeżeli tylko spróbujesz, czeka Cię osiągnięcie zaskakujących rezultatów.

Najpopularniejsze firmy, które oferują systemy płatności na Polskim rynku do PayU, DotPay, Przelewy24 i Tpay. Najprawdopodobniej to od nich zaczniesz swoje poszukiwania. Pamiętaj, aby nie zatrzymywać się na jednej ofercie. Przed tym, jak się zdecydujesz, warto porozmawiać z przedstawicielem każdej z omówionych firm.

Warto wspomnieć o możliwości stworzenia indywidualnej oferty. Jeżeli potrzebujesz funkcji, które nie są powszechne i nie spotyka się ich w standardowej ofercie, możesz rozpocząć zadawanie pytań. Jeżeli okaże się, że potrzebujesz czegoś indywidualnego, firma przystanie i stworzy dopasowaną ofertę. Wtedy cena prawdopodobnie będzie się różnić. Przy odrobinie szczęścia na Twoją korzyść.

Swój sklep internetowy założysz z powodzeniem w PageAndShop.pl. Po skorzystaniu z darmowego okresu testowego zdecydujesz, że to opcja dla Ciebie.